Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Plus så skulle jag tydligen bara torka borden, inte skrubba dem :o Men ... ärligt, de var/är rätt smutsiga, vattnet blev otroligt smutsigt. Fortsätter nog med skrubbet, men torkar av metallstolarna bara.
Lika bra att få det ordentligt gjort någon gång!
 
Fick tillbaka inlämningen jag skrev för ett tag sen, den som var den sista likadana inlämningen. Fick E-. Jag visste egentligen detta från början, men jag känner mig verkligen SÅ värdelös när det kommer till det samhällskunskap. I högstadiet kände jag mig ändå helt okej i samhällskunskap (kanske till och med bra), men det går verkligen inte bra nu. Det är inte det att jag inte förstår, jag förstår absolut vad läraren frågar efter bara att jag inte kan göra det så som läraren vill. Mamma satt jämte mig hela tiden och hjälpte mig att skriva analysen för att se att jag inte spårade ur som jag brukar, vilket var lärarens lösning. Men det hjälpte inte alls.

Jag fattar inte vad som går fel och läraren säger att det är att jag inte förstår uppgiften. Men när han ber mig beskriva uppgiften gör jag det tydligen helt korrekt. Så jag förstår ju uppgiften, men det går ändå inte som jag vill.

Nu ska mamma prata med läraren och säga att han får hjälpa mig på kompletteringen för det enda han gjort hittills är att ställa någon enstaka fråga och sen lägga över ansvaret på mina föräldrar att vägleda mig. Det känns inte som att miba föräldrar är föräldrar längre, det känns som att de är några lärare som står med pekpinnen och säger till mig att jag gör fel hela tiden och måste gå tillbaka.

Läraren säger själv att han hör att jag kan när han frågat mig de enstaka frågorna som ska hjälpa. Men att jag måste skriva ner det på papper också för att det ska räknas. Han kan inte gå på det jag säger muntligt. Men det går ju inte? Jag har försökt många gånger nu, utan någon förbättring trots att jag följt alla hans "stödinsatser" (dvs lägga mer och mer ansvar på mina föräldrar). Suck. Jag tror att jag ger upp på samhällskunskapen nu! Det verkar ju ändå helt hopplöst att ens försöka mer :meh:
 
Träffade just föräldrarna på en kort fika och ... suck.
Pappa borde sättas på ålderdomshem snart.
Mamma har blivit hysterisk av covid-19.

Det går bra nu :cautious:
Svårt att be mamma att ta det lite lugnare nu när läget är som det är, man ska ju vara försiktig. Men hon mår dåligt av det :banghead:
 
Träffade just föräldrarna på en kort fika och ... suck.
Pappa borde sättas på ålderdomshem snart.
Mamma har blivit hysterisk av covid-19.

Det går bra nu :cautious:
Svårt att be mamma att ta det lite lugnare nu när läget är som det är, man ska ju vara försiktig. Men hon mår dåligt av det :banghead:
Och pappa i sin tur fick nyligen diagnosen Alzheimers, och kroppen sviker allt mer (han borde ha käpp eller rullator snart men det vill han nog inte) samtidigt som huvudet. Försöker man hjälpa honom att göra någonting så blir han lätt aggressiv dessutom och vill göra på sitt sätt, vilket löser ingenting då det är fel sätt.
Men var är gränsen liksom, man behöver ju tänka på hans frus (min mamma) mående också - och den blir inte bättre.
 
Jag har ätit min pastasallad och pratat med 26-åringen som kom hit på besök under sin lunch :)
Ska vara här imorgon också vilket känns sådär. Eller ja, det är skönt att slippa jobba 7-17 men ändå. Det är så off.
 
Träffade just föräldrarna på en kort fika och ... suck.
Pappa borde sättas på ålderdomshem snart.
Mamma har blivit hysterisk av covid-19.

Det går bra nu :cautious:
Svårt att be mamma att ta det lite lugnare nu när läget är som det är, man ska ju vara försiktig. Men hon mår dåligt av det :banghead:
Min mamma blev också helt knäpp av covid-19. Sa åt henne att stänga av nyhetsrapporteringarna och ta en pollentablett. Det verkar ha gett effekt iaf för hon är inte lika hysterisk.
 
Sommarlov! :love: Ska dra på mig lite smink och gå och köpa färska hallon och jordgubbar till kladdkakan jag ska baka.

Och så kom ett av paketen med pärlor idag! Dock besviken på pärlorna av korall som jag skulle ha till nästa projekt... Det får bli något annat till det istället.
 
Min mamma blev också helt knäpp av covid-19. Sa åt henne att stänga av nyhetsrapporteringarna och ta en pollentablett. Det verkar ha gett effekt iaf för hon är inte lika hysterisk.
Låta bli nyheterna kan jag säga åt henne kanske ... 🤔
Hann nu iallafall säga att jag förstår hennes oro och att det är bra att hon är försiktig men att den mentala hälsan är minst lika viktig :up:
 
Och pappa i sin tur fick nyligen diagnosen Alzheimers, och kroppen sviker allt mer (han borde ha käpp eller rullator snart men det vill han nog inte) samtidigt som huvudet. Försöker man hjälpa honom att göra någonting så blir han lätt aggressiv dessutom och vill göra på sitt sätt, vilket löser ingenting då det är fel sätt.
Men var är gränsen liksom, man behöver ju tänka på hans frus (min mamma) mående också - och den blir inte bättre.
Usch så jobbigt. Alzheimers och demens är så himla jobbiga elaka sjukdomar! :down:
Det där med att de blir aggressiva är ganska vanligt. Så blev min farmor också, riktigt arg. Samma var det när jag jobbade i hemtjänsten, vanligt att de med alzheimers eller demens blev väldigt aggressiva.

Kanske din mamma tycker det är jobbigt med att din pappa fått alzheimers och att det tär lite extra på det mentala hos henne?

Ta hand om er :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 276
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 248
Senast: pepp
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 356
· Visningar
37 712
Svar
2 001
· Visningar
98 267
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp