Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kört bort lite tomma fodersäckar och annan skit till ÅVC, köpt tre nya vattendunkar, kört vatten till hästarna och fodrat alla djur, inklusive mig själv. Tjuvstartat med lite pepparkakor, ädelost och glögg i soffan bredvid brasan i kaminen. Tog in en skottkärra med ved och hängt upp en matare full med solrosfrön till småfåglarna. Nu tänker jag inte göra ett pilleskit mer idag tror jag. Klockan ringer 05:30 i morgon.
 
Har hängt upp julgardiner i tre fönster. Nu väntar gardiner till balkongdörren men där ska en spiral sitta och den vet jag inte riktigt hur jag ska sätta upp. Krokar och ringa ja, men vill inte den ska hänga- eller släppa med en snärt. Satt 4 röda ljus i 4 ljusstakar på en bricka (en siffra på varje ljusstake) och lagt ut 4 bordstabletter på bordet. Kanske borde skämmas över att ha tjuvbörjat redan ;)

Spionen fick en rastning också mitt i allt, men jag var för lite påklädd så vi bestämde att den längre rundan får bli kvällsrunda istället. Han var nöjd med det beslutet. Han är just nu mer intresserad av att sniffa i springorna på trappan utanför dörren än promenera. Möss ju! Skit i promenaderna, jaga är roligare!

400197122_10160151831913877_484342899953134113_n.jpg



Byggt bättre mörkläggning i klädkammarfönstret, där jag sover (i klädkammaren, inte fönstret förstås) och satt en ljusslinga runt mörkläggningen att ha tänd på kvällen när jag kanske inte behöver just mörkläggning. tinar något kött som ska bli mat, har inte koll på exakt vad för kött (förutom gris) eller vad för mat det ska bli. Vi får väl se tänker jag.

Och lyssnar på ljudbok om mord i Australien. Nu får jag ta hand om lite tvätt tänker jag.
 
Kom ut och joggade i morse trots minusgrader. Gick inte fort men kändes rätt bra.
Sen dess har jag varit inne tills nyss när jag gick en kort promenad för att få luft. Isvind och lite snö som kommit på backen.
Innan det var min systerdotter här och pluggade lite. Så mysigt.
Nu tillbaka till Major Crimes. Helgen sa swosch som vanligt.
 
Ikväll ringde snickaren och meddelade att han kommer och börjar på trappan på utsidan av huset imorgon vid 7-tiden. Aaaaah... Kul att de kommer, MEN det hade varit trevligt att ha lite mer tid att förbereda sig. De behöver el, så det får vi fixa imorgon bitti. Det finns ju inget uttag på utsidan av huset, så jag hoppas att vi kan dra kabel från stallet (och att det inte för långt bort). Om vi ska dra inifrån och behöva ha en dörr på glänt hela dagen blir det ju KALLT 🥶!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 335
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 099
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 710

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp