Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min middag blev väldigt god men jag orkade inte alls mycket så satte in den i kylskåpet, får värma det till lunch i morgon.

Det var skönt att gå kvällsrunda med spionen. Han var som ett barn på julafton eftersom det snöade och hade snöat ett tag. Han hoppade och skuttade, gick på is under snön och när det knakade till under honom kollade han nyfiket och sedan blev det glädjezoomies ytterligare en gång. plöjde fram med nosen i marken och gjorde nosspår! Jag tror aldrig den hunden kommer att bli vuxen! Eller jag hoppas inte det.

Så förutom ljudet av honom, kopplet och knarrandet i snön av mina fotsteg så var det... tyst. Så skönt med snötystnad! Mysigt!

Snart redo för sängen. Renbäddad säng, nyduschad! Hoppas på att få sova gott!
 
Så skönt med en sovmorgon idag med; tack katterna 😄🥰 och i eftermiddags följde sambon med till stallet; hjälpte mig byta till vinterdäck på hästtransporten och så fixade vi boxen tillsammans 😊. Efter att pållan ätit hölunch tog vi en knappt 40 min skön promenad i vintervädret upp till "parken" vid stugorna nu när korna åkt hem 😊.
Tillbaka väntades höleverans som nästan hela stallgänget hjälptes åt med och så bjöd jag på födelsedagsfika så här två veckor senare; provade ett recept jag hittat på smulpaj med after eightchoklad och konserverade päron med vaniljglass; det var gott 😋 och alldeles fullt och massa prat i fikarummet, trevligt 😊. På vägen hem tog vi med middag från pizzerian; dela på pizza- skönt att inte laga mat på hela helgen 😁 (tacosrester igår för mig när sambon var på julbord) och efter att vi hjälpts åt med sysslor hemma var det inte dumt att landa i soffan till veckans avsnitt av Historien om Sverige och nu blir det skönt att krypa ner nyduschade I vår renbäddade säng 😍. En härlig helg är slut och ny vecka väntar 😊.
 
Maken och jag har precis kommit hem fran barnkalas pa "Pin King Bowling". Sondottern fyller 7 ar i morgon och jag fick ett "nodsamtal" fran sonen att tartan han bestallt inte skulle komma, "tror du att du kan baka en tarta mamma?" da hor jag i bakgrunden, "I want Farmor's strawberry cake!" Klart tjejen fick en "strawberry cake". Det vill saga, en gradd tarta med jordgubbar.:)

Tva basta kompisar sedan 4-ars aldern.:heart
IMG_4472.JPG
 
I mitt område här jag sällan någon bil eller så men i kväll har jag hört en del gasande här. Himla trist, gå och lek någon annanstans- typ parkering eller nåt. Istället för i ett bostadsområde. Klockan är dessutom 23 nu, ska de inte sova nån gång?!
Fast det är typ en parkering eller ett större mackområde.och sedan kör de ut i rondellen kör runt runt och tillbaka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 335
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 099
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 710

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp