Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker att komma på en bra plan för kommande veckas tvättider - den plan vi gjorde upp vid frukostbordet sprack just (en av tiderna som vi tänkt försöka få är redan bokad).
 
Gårdsägare behövde åka bort och de som skulle haft insläpp fick förhinder. Så jag sa att jag kunde ta in. Känner ju igen de hästar jag tränat. Men alla fölston och föl hade jag inte helt koll på. De går i samma hage och fölen kan springa in i helt fel boxar. I går kväll fotade jag alla föl, mammor och boxskyltar med mobilen. Så vid insläpp sorterade jag efter mobilbilder. 😅
Vad fasen gjorde man som virrig innan mobilkamerornas tid? :laugh:
Kommer ihåg en gång då jag skulle ta hand om ett helt travstall med hästar jag inte kände ett utsläpp och ett intag. Jag hade en karta och fick hjälp med fölstona av "grannen". Det fanns en häst jag var tvungen att fånga på första försöket, ingen förklaring om varför. Det var lite spännande, men gick bra. Efteråt fick jag höra varför. 😅 Hon hade kommit lös en gång, då hade det slutat med att de varit tvugna med att hägna in hela gården för att till slut ha en sån liten hage att hon gick att fånga. När hon skulle köras in skjutsade ägaren hästen till en annan travtränare och ställde in henne i boxen. Det var nog en måndag. På onsdag-torsdag ringde han och frågade hur det gick. Dom hade inte lyckats fånga henne i boxen än var svaret. 😅 Det är fina travmänniskor allihopa, så ingen hade varit elak mot henne. Hon blev till slut inkörd och kom till start vad jag kom ihåg. 😁
 
Efter lite jobb så lyxas de med fika på café!
17003862978888311329062543016124.jpg
 
Idag ska jag fortsätta måla mina ikea byråer som jag grundade igår. Hoppas kunna gå en promenad också. Har varit lite hängig efter TBE-vaccinationen i torsdags så det var ett tag sen sist.
Behöver tvätta också.
Det är knepigt att få ihop livet när man har begränsad ork :meh:
 
Dricker kaffe och njuter av ledighet.
Synd bara att det är måndag i morgon
Min inbillade värk tar kål på mig just nu så jag går promenader för att få den mer under kontroll.
Igår gick jag 5 km, idag blir det lite mer.
Uppdelat då jag inte klarar för långa promenader i ett svep.
Mest för att jag har svårt att gå i rätt tempo.
 
Tråkigt regnväder ute, men det får bli en promenad om en stund ändå! Har annars varit ute och sågat ner lite "skräpgranar" (dvs smågranar som stod i vägen bakom stallet) som ska med till jobbet, och burit in ett par kassar ved. Hängt tvätten också, innan jag satte mig ner igen... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 335
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 100
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
479
· Visningar
23 974
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp