Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mår illa och fryser och har ont i huvudet. Har rotat igenom lägenheten efter Ondansetron mot illamående, men jag har inga kvar, var säker på att jag hade det. Får ta mig till apotek på måndag eller så och hämta ut, kan inte vara utan när det blir som nu.
Termometern visar ingen feber i alla fall, men det gör den aldrig, kanske borde byta batteri i den. Gjorde varm choklad tidigare men nu när jag drack lite så blev jag bara mer illamående så dricker nog inte upp det ;)

Ska bli skönt att gå och sova känner jag. Ska bara borsta gaddarna så pyser jag in där i bingen.
 
Ligger i sängen och tänker på att jag och Halle tar vårt största steg hittills vilket är att byta stall. För den som är nyfiken så byter jag enbart för att kunna få tillgång till ridhus och mer folk runt om. Jag har unghäst och vill gärna ha trygghet att någon kan hitta mig om jag skulle fara av pållen på kvällen. Har redan lämnat alla ridgrejerna. Imorgon går ett lass till och utrensning sker löpande. Har som tur är inte sååå mycket grejer.

Men så spännande det ska bli. Vi flyttar till ett magiskt ställe med inriktning på hästarnas välfärd. Sen kommer jag såklart sakna nuvarande stall, det är ett härligt gäng och trevliga hästar men jag har inte orken att ha 3 stallhelger i månaden, kvälla varje kväll och känna att jag inte hinner med livet. På nya stallet kommer jag ha mer tid för Halle.

Så mycket tankar, nåja dags för sängen. imorgon är det upp tidigt och fodra. 🙏
 
Mår illa och fryser och har ont i huvudet. Har rotat igenom lägenheten efter Ondansetron mot illamående, men jag har inga kvar, var säker på att jag hade det. Får ta mig till apotek på måndag eller så och hämta ut, kan inte vara utan när det blir som nu.
Termometern visar ingen feber i alla fall, men det gör den aldrig, kanske borde byta batteri i den. Gjorde varm choklad tidigare men nu när jag drack lite så blev jag bara mer illamående så dricker nog inte upp det ;)

Ska bli skönt att gå och sova känner jag. Ska bara borsta gaddarna så pyser jag in där i bingen.
Ni har vell öppna apotek imorgon?
 
Haft en riktigt bra dag, lugn morgon och fick gjort fler smågrejer jag skjutit upp, sen gjorde jag en plommonpaj och kompis kom över på kvällen. Himla mysigt umgås framför en serie med småprat och lite stickning :) Nu börjar det bli dags sova dock, har tvätt-tid imorgon kl 10.
 
Sover du halvsittande? Det brukar hjälpa. Bulla upp massor av kuddar bakom ryggen och nacken. Ät lite wasabi! ;)
Yes. Jag sitter men är ändå heltäppt. Spelar ingen roll hur mycket jag kör med nässprej och nässkölj, den vill inte.

Har även käkat massa random kryddor samt tuggat i mig ingefära men det funkade inte det heller. Tyvärr är jag en sån där mes som inte gillar stark mat så jag har liksom inget starkare än ingefäran hemma. Hade jag haft wasabi hade jag lätt ätit en hel matsked bara för att få igång näsfan:D
 
Ni har vell öppna apotek imorgon?
Jo, det tror jag, men vill inte åka i väg två dagar på rad på helgen, vill orka med resten av veckan, så kan lika bra ta det på måndag där jag ändå jobbar. :) Jag får helt enkelt stå ut och försöka äta icke illamåendeframkallande saker. Vad nu det kan vara... knäckebröd utan något på minns jag från när jag var gravid.
 
Har klätt mig varmt, dragit ut gamingstolen på balkongen, och tagit fram min sovsäck + Täcke och filt.
Även tagit fram frysta ärtor som jag tänker ha som ansiktsmask.

Målet är att kyla ner så mycket att svullnaden i bihålorna skräms bort. Desperat? Ja. Trött? Ja. Kommer det funka? Fan vet jag men om det gör det är jag ett geni som får sova :p

Det är superlöjligt när bihålorna svullnar så mycket att man sitter och gråter konstant.:cautious:
 
Har klätt mig varmt, dragit ut gamingstolen på balkongen, och tagit fram min sovsäck + Täcke och filt.
Även tagit fram frysta ärtor som jag tänker ha som ansiktsmask.

Målet är att kyla ner så mycket att svullnaden i bihålorna skräms bort. Desperat? Ja. Trött? Ja. Kommer det funka? Fan vet jag men om det gör det är jag ett geni som får sova :p

Det är superlöjligt när bihålorna svullnar så mycket att man sitter och gråter konstant.:cautious:
Tycker mer det låter som du skulle frysa ihjäl :nailbiting: Men du kanske inte har minusgrader hemma hos dig?
 
Har klätt mig varmt, dragit ut gamingstolen på balkongen, och tagit fram min sovsäck + Täcke och filt.
Även tagit fram frysta ärtor som jag tänker ha som ansiktsmask.

Målet är att kyla ner så mycket att svullnaden i bihålorna skräms bort. Desperat? Ja. Trött? Ja. Kommer det funka? Fan vet jag men om det gör det är jag ett geni som får sova :p

Det är superlöjligt när bihålorna svullnar så mycket att man sitter och gråter konstant.:cautious:

Vad sägger 117?
 
Gårdsägare behövde åka bort och de som skulle haft insläpp fick förhinder. Så jag sa att jag kunde ta in. Känner ju igen de hästar jag tränat. Men alla fölston och föl hade jag inte helt koll på. De går i samma hage och fölen kan springa in i helt fel boxar. I går kväll fotade jag alla föl, mammor och boxskyltar med mobilen. Så vid insläpp sorterade jag efter mobilbilder. 😅
Vad fasen gjorde man som virrig innan mobilkamerornas tid? :laugh:
 
Yes. Jag sitter men är ändå heltäppt. Spelar ingen roll hur mycket jag kör med nässprej och nässkölj, den vill inte.

Har även käkat massa random kryddor samt tuggat i mig ingefära men det funkade inte det heller. Tyvärr är jag en sån där mes som inte gillar stark mat så jag har liksom inget starkare än ingefäran hemma. Hade jag haft wasabi hade jag lätt ätit en hel matsked bara för att få igång näsfan:D
Köp hypoklorsyra imorgon! Tex Ekodes finns apotek. Hypoklorsyra dödar virus, bakterier på ca 30 sek. Det är gjort på salt, vatten och el. Det är helt ofarligt för människor, djur, natur.

Jag fick lätt bihåleinflammation och blev förkyld förut och det gav sig aldrig. Men nu sköljer jag med hypoklorsyra och så är jag bra på några få dagar. Min astma blir också bättre om jag har hypoklorsyra i luftfuktare med vatten.
Vi har sålt likvärdig produkt förut och kunnat samla in resultat från folk. Tex Ekodes har rätt koncentration och PH-värde.
 
Stallkatten har hur mycket gosiga ställen som helst att ligga på i sadelkammare, fikarum etc. Ändå ligger han i tvättrummet på tvättmaskinen i en plastbalja. Katter.. 🤷‍♀️🙄

IMG_1085.jpeg
 
Så stolt över min katt :love: Hennes päls tovar sig mycket, fattar inte hur det går till för hon verkar inte göra något speciellt. Det spelar ingen roll hur mycket vi har borstat, hennes päls producerar nya tovor snabbare än blixten.

Vi har en mer kam-liknande borste som är sjukt effektiv mot tovorna, men hon gillar den inte alls och har sprungit iväg så fort man tagit fram den (gissar att det är för att den gör ont). Samma med saxen, hon har sprungit iväg så fort den åkt fram (tror hon ogillar ljudet när man klipperp).

Men efter ganska mycket träning med belöning i form av Dreamies lät hon mig både borsta och klippa tovor i nästan 1h idag! Så nu är hon nästan helt fri från tovor 😻 🐈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 336
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 101
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 174
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp