Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag åkte i väg, gick runt på Rusta och Citygross. Citygross hade inte huvudsallad den här gången. Jag som längtat!!!! Ingen annan butik har det så jag blev glad när jag såg det där för några veckor sedan. Vad är det med Sörmland och huvudsallad???? Nåväl på både rusta och Citygross traskade jag bland julsakerna i lugn och ro- blev någon spiralvajer till gardinen vid balkongen, två röda gardiner, två bordslöpare eftersom jag inte kunde välja, fyra bordstabletter, 8 röda ljus, glitter till granen, tråd och så lite mat. Glömde förstås proviva, vilket jag egentligen åkte i väg för.....

Var inte på EKO eftersom jag inte orkade, får ta det en annan dag. :) Älskar allt det juliga! Snart dags att ta fram jullådorna ju.... och se vad jag behöver :D
 
Efter stränga order från min underbara tandhygienist så har jag skaffat eltandborste.
Hade en för typ 30+ år sen och den var helt värdelös. Fick efterborsta med vanlig tandborste. Den blev inte långvarig hos mig.

Denna är av ett annat märke och modern. Men den LÅTER! Och det känns som en tandläkarborr i munnen.
Absolut inte nån billigare variant, men jag valde bort blue tooth och blinkande lampor... ;)

Ska det vara såhär? Är det bara att vänja sig?

/mvh tandläkarrädd
Finns inget bättre än eltandborste för att få tänderna rena :) ! Braun har jag haft i många, många år. Du vänjer dig säkert vid ljudet!
 
Reklamerade en värmedyna och fick ett presentkort istället då jag inte ville byta till samma sort, så jag la till en hundring och köpte bättre och fick en rabattkupong på 50 kr.

Oj vad det kravat!
Klarade ni er från strömavbrottet före helgen?
Det var väldigt kallt när det frös till, så det är nog därför. 😍
Nej, det var kolsvart i hela stan i en timme. Märklig känsla, jag bor så nära stan att det egentligen aldrig blir mörkt här. Det var kolsvart! Hade jag inte redan börjat gå och lägga mig hade jag nog tagit en promenad!
 
Jag har lagt till lite pa handlings listan ... Roma tomater och stora portabello svamp .. det var val markligt om jag inte skulle kunna gora "portabello strips with tomato jam". Det ar sa himla gott!

Men forst ska jag ivag pa fodelsedags lunch for en kompis som fyller 80 ar. Det ar inte klokt vad tiden gar fort! men det ar dags att leta igenom garderoben efter nagot att ha pa sig ... hmmmm 🤔
 
Snart får jag panik på att inte kunna sova. Har sedan 3 i morse försökt sova men jag hamnar bara i något läge där mina stämband på egen hand gör något underligt gutturalt ljud så fort jag halvsomnar som gör att jag vaknar.
Hatar att vara täppt så här, hela kroppen börjar ju göra konstiga saker efter ett tag :cautious:
 
Bra dag :) ! Äntligen var mamma pigg nog för att ta en liten tur. Så vi kollade in en loppis, köpte lite nödvändigheter på Rusta och fikade. Nu, efter intag av hästar, har jag gjort ett lugnt och välbehövligt yoga-program och sedan hamnat på soffan vid brasan med ett glas vin.

Det som INTE är så bra är att föräldrarna fick ett dåligt besked angående hunden... :( Vi har ju alla hoppats att den där bortopererade skadade tån inte var något farligt ändå. Bland annat hade vet sagt att det brukar vara ofarligt om det läker bra. Och det har det gjort. Det ser jättefint ut. Men tyvärr hade benbiten som togs bort elakartade förändringar. Hunden mår i nuläget UTMÄRKT. Hon är pigg, glad och smärtfri. Tyvärr brukar denna typ av cancer komma tillbaka förr eller senare, så det är väl bara att hålla tummarna för senare... SÅ trist... :( !
 
Kravlat mig upp och fick kravla mig ut till bilen då paketet jag trodde innehöll kattmat var kattsand. 😳 Kyligt ute, de äpplen jag inte hann plocka får nog hänga kvar till koltrastarna, det är -6, -7 grader ute så kallt att hämta kattmaten i nattlinne, mysbyxor, jacka, mössa och barfota i stövlarna.

Nu är dock hundar, katter och även jag utfodrade och jag har kravlat mig tillbaka till sängen. Mindre trött dock så förhoppningsvis är jag vaken några timmar till och sover sedan genom natten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 337
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 101
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
24 361

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp