Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Joggat 1.3 km, cyklat på motionscykel med intervaller i 30 min och joggat 1.3 km.
Svinkallt ute.
Nu har jag duschat varmt och äter banan och dricker kaffe.
IMG_5081.jpeg
 
Trevlig kväll igår. Åt väldigt god mat på Dalby gästis: hjort till mig, pappa och 29-åring, entrecôte till mamma och råbiff till dottern. Till efterrätt tog pappa en punschparfait och jag, dotter och mamma bakad choklad.
Kan varmt rekommenderas :d

Idag åkte jag och dottern till stallet på morgonen innan vi vinkade av mamma och pappa och sen gick på klädloppis och Systembolaget. Två kassar kläder för 660 kronor och sen köpte jag några sötsliskiga drycker. Kassörskan frågade om dottern bara var sällskap. Snart dags att börja lämna unga fröken utanför :rofl:

Nu ska jag se på massor av vintersport! :love:
 
Dricker kaffe i sängen och låter Bo Kaspers Orkester sätta temat för dagen:

Sov
Vila ut
Du får vara eländig och svag
Du behöver inte vara
Något för någon just idag


Förvisso känner jag mig varken eländig eller svag, som tur är, men lite sliten känner jag mig allt efter en intensiv vecka. Drömde absolut en mardröm i natt om det nuvarande projektet på jobbet 🙄 Men, nu väntar en lugn lördag utan några direkta planer förutom en tur till ÅVC! 😊
 
Spionen har rastats och vi har sovit länge. Jag satte igång diskmaskinen och fick "felsöka" den på vad som låg och slog när den diskade. Det tystnade när jag öppnade och rotade runt för andra gången, men nu är maskinen märkligt tyst, inte kan den väl vara klar redan?

Har ätit havregrynsgröt. Funderar på om jag ska baka bröd? Funderar på att åka till affären. Eller gå till en annan affär? Åker jag kan jag ju åka till köpcentret och gå på Citygross och EKO, annars gå till ICA. Det är ju julsaker på EKO, älskar att gå och kika på allt juligt! Alltså julljus osv.

Först dusch, sedan måste jag bestämma mig ganska kvick. vojne vojne!
 
Efter stränga order från min underbara tandhygienist så har jag skaffat eltandborste.
Hade en för typ 30+ år sen och den var helt värdelös. Fick efterborsta med vanlig tandborste. Den blev inte långvarig hos mig.

Denna är av ett annat märke och modern. Men den LÅTER! Och det känns som en tandläkarborr i munnen.
Absolut inte nån billigare variant, men jag valde bort blue tooth och blinkande lampor... ;)

Ska det vara såhär? Är det bara att vänja sig?

/mvh tandläkarrädd
 
Efter stränga order från min underbara tandhygienist så har jag skaffat eltandborste.
Hade en för typ 30+ år sen och den var helt värdelös. Fick efterborsta med vanlig tandborste. Den blev inte långvarig hos mig.

Denna är av ett annat märke och modern. Men den LÅTER! Och det känns som en tandläkarborr i munnen.
Absolut inte nån billigare variant, men jag valde bort blue tooth och blinkande lampor... ;)

Ska det vara såhär? Är det bara att vänja sig?

/mvh tandläkarrädd

Du vänjer dig säkert. Jag har iofs aldrig borrat i någon tand men just vibrationerna brukar man vänja sig vid :)
 
Efter stränga order från min underbara tandhygienist så har jag skaffat eltandborste.
Hade en för typ 30+ år sen och den var helt värdelös. Fick efterborsta med vanlig tandborste. Den blev inte långvarig hos mig.

Denna är av ett annat märke och modern. Men den LÅTER! Och det känns som en tandläkarborr i munnen.
Absolut inte nån billigare variant, men jag valde bort blue tooth och blinkande lampor... ;)

Ska det vara såhär? Är det bara att vänja sig?

/mvh tandläkarrädd
Dom är toppen. Zå ztår ut.

Mvh oxå tandläkarrädd
 
Efter stränga order från min underbara tandhygienist så har jag skaffat eltandborste.
Hade en för typ 30+ år sen och den var helt värdelös. Fick efterborsta med vanlig tandborste. Den blev inte långvarig hos mig.

Denna är av ett annat märke och modern. Men den LÅTER! Och det känns som en tandläkarborr i munnen.
Absolut inte nån billigare variant, men jag valde bort blue tooth och blinkande lampor... ;)

Ska det vara såhär? Är det bara att vänja sig?

/mvh tandläkarrädd
Min är lite dyrare och ganska tyst, så ljudnivån kan säkert vara lägre om det är ett krav 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 337
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 101
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
24 361

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Tvättstugedrama
  • Redigera video

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp