Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här väntar vi också på att På Spåret ska börja :up:
Men jag har börjat tycka att det är svåra frågor :o

Det ska vara svårt, det är ju det som är roligt. 😀
Jag kan nog tycka att det hade varit roligt om det hade varit liiiite lättare frågor. Som det är nu är det väldigt sällan jag kan klura ut någonting, och det är nog därför jag inte tittar så ofta... :)
 
Har rea-shoppat, dagen till ära.
Fick en beg gamingdator av avkomman i present och nu har jag skaffat skärm till den. Var in på elektronikkedjan och fick träffa en ytterst butter man som tyckte allt var besvärligt. Frågade om vilka sorts portat datorn hade. Det visste jag ju inte - dvs jag visste inte vad de hette. Han rabblade fakta och termer så jag gav upp. Åkte till lokala datorfirman. Där hade de en alldeles utmärkt skärm till hälften av kedjans extraerbjudande och det där med portar var inga bekymmer. Det fanns ju flera sladdar i paketet och skulle det inte funka så var det bara att fota och komma in så fixade de rätt.
Jag blev så sur på buttermannen att jag pratade med kvinnan i kassan om det. Han skrämmer antagligen bort flera kunder varje dag.
Men nu har jag en KLAR och LJUS skärm. Min gamla är minst 10 år, Kanske 15? :D
 
Fram för fler pussvänliga och mjuka spioner i världen! :heart
Vi håller med!
403222334_10160166527698877_5736397746295704513_n.jpg
 
Har faktiskt inte alls gjort så mycket i dag, och definitivt inte tagit mig till affären heller. Behövligt att inte göra mycket på sina lediga dagar ändå tänker jag. Känner att jag behöver det. Kanske gör jag något i morgon?

Har rastat djuret förstås, sovit förstås och lagat mat förstås. Tittar nu på en serie och är sugen på något gott. Te och pepparkaka?

Funderar på hur man kan sätta upp gardiner för balkongdörren om man inte har en gardinstång som passar. Spika och tejpa med silvertejp går bort ;)
 
Har faktiskt inte alls gjort så mycket i dag, och definitivt inte tagit mig till affären heller. Behövligt att inte göra mycket på sina lediga dagar ändå tänker jag. Känner att jag behöver det. Kanske gör jag något i morgon?

Har rastat djuret förstås, sovit förstås och lagat mat förstås. Tittar nu på en serie och är sugen på något gott. Te och pepparkaka?

Funderar på hur man kan sätta upp gardiner för balkongdörren om man inte har en gardinstång som passar. Spika och tejpa med silvertejp går bort ;)
Om du inte vill köpa och sätta upp en stång så rekommenderar jag ikeas stålvajer Dignitet och gardinkrokarna Riktig som passar till. Otroligt smidigt, diskret upphängning och pga krokarna är det väldigt enkelt dra gardinen fram och tillbaka om man vill :)
 
Official temperatur ar nu 13 grader C ... Jag stallde ut en termometer pa bordet pa baksidan, vinden kandes kall, men "what the heck" tankte jag. Den stannade pa 30 grader C. Det AR svart att kla sig "ratt" den har tiden pa aret.
 
Jag blir så glad när jag läser om hur bra spionen har det hos dig, vilken lycka att han hamnade där. :heart

Själv har jag gått och lagt mig, ska bli -7 här så jag får köra vatten till hästarna i morgon.
Skall snart gå och sova här med. Alla håller dock inte med i familjen.
 
Blev ju så nöjd med CRW Terrainskorna så passade på att fynda ett par likadana skor till som jag beställde till butiken som jag typ hängde på låset idag när Black Week startade 😁. Ville komma över ett par nya vinterstallkängor till halva priset när de nu höjts till 700 spänn och inte upptäcka i vinter att mina andra gett upp och det är slutsålt 🙃. De hade även ridstrumpor för bara 20 kr/par (annars hundra spänn nu 🙃) och de blev gratis för jag hade ju min happy birthday- rabatt 🥳
 
Vaknade allt till lite snö idag 😁😍 då smakade lite glögg ännu till studier efter att ha varit ute i kylan 🥰. Blev en sen och mysig fredagskväll i stallet innan sent om sider tacos till middag och Idol tillsammans med älsklingen och våra sovande katter 🥰.
 
Om du inte vill köpa och sätta upp en stång så rekommenderar jag ikeas stålvajer Dignitet och gardinkrokarna Riktig som passar till. Otroligt smidigt, diskret upphängning och pga krokarna är det väldigt enkelt dra gardinen fram och tillbaka om man vill :)
Ja, tack för tipset, hade en fundering på sådan vajer, om det är en sådan som man hade förr typ. :) Mamma hade det i sina ombyggda husbilar och i husvagnarna minns jag.
Får nog kasta ett getöga på det, jag som just fått paket från IKEA :D Köpte ju 4 plisségardiner från IKEA, har satt upp två i ena rummet, en på balkongdörren (som inte är nerdragen utan hänger halvvägs eftersom jag inte vet om hur jag ska ha den...) och så en till köksfönstret, men jag tror inte jag ska ha en sådan där. men funderar på att sätta in för fönstret i klädkammaren där jag sover. Dock vill jag ändå ha en över för säkerhets skull. Insynsskydd är det ju, men utsynsskydd för spionen samtidigt så att han inte får syn på saker och ylar, så nästan ett måste att ha en extra om något händer.

För att göra en lång historia kort-jag behöver en ursäkt för att kasta ett getöga på IKEA igen! :angel:
 
Jag blir så glad när jag läser om hur bra spionen har det hos dig, vilken lycka att han hamnade där. :heart

Själv har jag gått och lagt mig, ska bli -7 här så jag får köra vatten till hästarna i morgon.
Vad snällt skrivet! <3

Det är lite kämpigt ibland, tex när han ylade. Han är tyvärr inte den lättaste, är nog rätt känslig och lättstressad för nya saker, även om han försöker upprätthålla en slags huskykaxighet :D Men jag tycker mycket om honom ändå och är glad för varje dag vi får tillsammans. Bara han ger tusan i att börja yla så ska vi nog bli gamla ihop! han är en himla rolig hund också, så jag skrattar ofta högt rakt ut åt och med honom. Folk tror nog inte att jag är knäpp när jag skrattar ute när vi går eller när jag pratar med honom, berömmer honom för allt eller föreslår vägar osv, men det skiter jag i :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 337
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 101
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 519

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp