Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och på tal om Lidls svenska matvaror sitter jag just och tuggar på en chokladboll medan jag fnissar åt ett mail jag skickade till min chef nyss, med rubriken "Do you like really smelly, strong cheese?". Jag lyckades nämligen plocka med mig en Havarti-ost när jag handlade igår, med tanken att skandinavisk ost brukar ju vara bra och den såg krämig och god ut. Jag hade fel. Jätte, jättefel. Jäklar i min lilla låda vad den stank! Eftersom jag ändå är vuxen tänkte jag att jag får ju åtminstone smaka på den, den kanske smakar bättre än den luktar? Efter två tuggor kan jag meddela att svaret på den frågan var ett rungande NEJ. Min man kände lukten ända från vardagsrummet och beskrev den som "something someone picked out from in between their toes" :wtf:

För att undvika matsvinn kände jag mig tvungen att fråga min chef, som älskar ost mer än livet självt, om han möjligtvis ville komma till undsättning och rädda mig från denna hemska skapelse. Han är den enda person jag kunde komma på som kan tänkas uppskatta något sådant här och han svarade mycket riktigt och tackade ja. Förhoppningsvis har jag fortfarande ett jobb efter att ha lämnat över osten på onsdag :nailbiting:
Mamma köper alltid sådana ostar, älskar dem. Den och andra stinkande danska ostar. minns en gång som tonåring jag fräste "men herreguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud, vad är det för fel på ditt luktsinne, känner du inte stanken?!" och hon svarade "Är det han som luktar?" :meh:

Kanske har det inte påverkat min ostfobi positivt kan man säga.
 
Mamma köper alltid sådana ostar, älskar dem. Den och andra stinkande danska ostar. minns en gång som tonåring jag fräste "men herreguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud, vad är det för fel på ditt luktsinne, känner du inte stanken?!" och hon svarade "Är det han som luktar?" :meh:

Kanske har det inte påverkat min ostfobi positivt kan man säga.
Vi köpte stinkande ostar när vi semestrade i stuga på Bornholm när jag var liten. De hängde utanför fönstret på nätterna... :D
 
Ätit blomkålssoppa, ska kolla på ett gammalt great brittish bakeoff och har både brasa och katt.

Mår okej trots att jag duschat i förmiddags, vilket jag verkligen njuter av. Både att vara ren och inte däckad!
✌🏻
🦸‍♂️


Också glad över hur patientpingisen löst sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 340
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 101
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp