Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lördag för mig idag. Lämnade barnet i skolan efter det drog jag åt höger på ratten men bilen körde vänster och åkte till bästa caféet väl där var det ju lika bra att köpa räkmackor till oss hemmavarande. Efter frukost gjorde bi lite ärenden och hämtade ägg. Sedan har jag gjort 5 satser pipparkaksmuffins och gjort tekakor. Nu bäntan på kulturskolan och jag skall åka ut till ridskolan med muffins och handla tre saker.
 
Ska strax kila iväg och jobba en timme sedan bär det av till Gekås. Skulle åkt imorgon men då är det tydligen massor med folk som väntas så de rekommenderade idag eller söndag efm. Har feber och är risig men är kul att komma iväg (hoppas jag!)
 
Skrev precis till en kompis att jag har en katt på magen men skulle behöva sträcka mig efter datorladdaren. Så nu ligger jag och hoppas att katten ska få för sig att byta position innan batteriet tar slut. Fick svaret "är det du som har två katter eller är det dina katter som har en människa?" :rofl:
 
Smet tidigt idag och svängde inom Lidl för att handla. Tyvärr var den kallrökta laxen på extrapris slut :arghh: men fick en del annat handlat. Att jag aldrig lär mig att man inte ska handla både toa och hushållspapper på samma gång. Nu fick jag bära hushållspappret under armen eftersom den inte fick plats i min kiondo.
 
Smet tidigt idag och svängde inom Lidl för att handla. Tyvärr var den kallrökta laxen på extrapris slut :arghh: men fick en del annat handlat. Att jag aldrig lär mig att man inte ska handla både toa och hushållspapper på samma gång. Nu fick jag bära hushållspappret under armen eftersom den inte fick plats i min kiondo.
Man vet att hjärnan är fredagstrött när man direkt tänker "Åh, Lidl! Jag måste tipsa om att det finns en massa svenska matvaror där just nu!".

Tre sekunder senare: "Eller jaha. Jag är på Buke. Hon bor ju redan i Sverige. Det gör ju det hela en gnutta mindre exotiskt och spännande :o"
 
Och på tal om Lidls svenska matvaror sitter jag just och tuggar på en chokladboll medan jag fnissar åt ett mail jag skickade till min chef nyss, med rubriken "Do you like really smelly, strong cheese?". Jag lyckades nämligen plocka med mig en Havarti-ost när jag handlade igår, med tanken att skandinavisk ost brukar ju vara bra och den såg krämig och god ut. Jag hade fel. Jätte, jättefel. Jäklar i min lilla låda vad den stank! Eftersom jag ändå är vuxen tänkte jag att jag får ju åtminstone smaka på den, den kanske smakar bättre än den luktar? Efter två tuggor kan jag meddela att svaret på den frågan var ett rungande NEJ. Min man kände lukten ända från vardagsrummet och beskrev den som "something someone picked out from in between their toes" :wtf:

För att undvika matsvinn kände jag mig tvungen att fråga min chef, som älskar ost mer än livet självt, om han möjligtvis ville komma till undsättning och rädda mig från denna hemska skapelse. Han är den enda person jag kunde komma på som kan tänkas uppskatta något sådant här och han svarade mycket riktigt och tackade ja. Förhoppningsvis har jag fortfarande ett jobb efter att ha lämnat över osten på onsdag :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 340
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 101
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp