Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vinner... mätstationen några km norr om oss har Sveriges största snödjup just nu :p

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/j...-sno-i-landet-aldrig-varit-med-om-det--0e9zjb
Ujuj, är ju bara november :eek: men du vinner definitivt, här är det bara runt 30 cm uppskattat på ögonmått :D

Calvin höll sig ute från april till oktober. ;)
Skönt att höra! Jag tror egentligen det är så här också, katten är väldigt egensinnig dessutom. Och ljus, så svårt se henne i snön.

Det gjorde min Svante också, men han vandrar omkring i katthimlen nu :heart
Skönt höra det inte är så ovanligt med långvandrare :heart
 
Sitter och kikar på någon dokumentär på viaplay, fryser och dricker te och äter några pepparkakor. Har filt på mig och när jag hämtade den slängde jag den över spionen och frågade med barnslig röst "Var är Vavva?" och möttes av svansviftning och sedan alldeles stelhet (lekstel=lugnet före stormen) och därefter ett lekskutt rakt upp i luften och skuttade omkring som en känguru med filten över sig och slängde omkring med den i munnen. :D I virrvarret lyckades jag riva mig själv med vänster tumnagel på höger tumme så det blödde....:cautious:

Småbarn roar man lätt. Vet inte om jag syftar på Spion eller matte här. Jag skrattade gott och han såg lycklig ut.

Min mage är i olag, skulle kanske behöva proviva istället för pepparkakor, men orkar inte åka och handla, eller kanske jag orkar i morgon, det kan jag inte 100 % veta nu, men tja.
 
Skönt med helg! Förra helgen hoppade vi runt från ett kalas till ett annat (+ farsdag), så ser fram emot en lugnare helg och att bara göra "ingenting".

Ingenting inom citationstecken pga jag borde verkligen plugga.

Skulle gärna vilja se en dokumentär nu. Men de senaste dagarna har sömnen faktiskt skött sig förvånansvärt bra (efter några veckor med totalt kaos) och jag vill inte förstöra den trenden, så det får bli att släcka lampan nu :sleep:
 
I förrgårs natt när jag ringde DV kom frågan om hästen min är försäkrad? (Självklart, högt försäkrad). Ja jag förstod ju att det skulle bli dyyyrt och jo ganska precis under 13 000 pga 125 % påslag nattetid (!). Det är helt galet vad det blivit mot tidigare!! Gårdagen gick med panodil och kaffe mot sömnbristen, åt visst lite för dåligt med så alltihop gjorde att jag nästan var lite yr innan jag mellanlandade hemma med rejäl middag sambon tog med från pizzerian- sen kände jag mig som människa igen ☺️. Fördelen med distanstudierna (åh vad kul! 😃 A och C/ MVG och VG i ekonomiska beräkningar 😀 jag som först höll på att slita mitt hår 😅) är ju att jag kunde ha med dem hela dagen i stallet och plugga mellan skötseln; lite mysigt ändå att sitta i fikarummet medan hästarna mumsade tillfreds på natthöet 🥰.
Ikväll när sambon och jag åkte från affären efter lite handling for vi förbi stallet för ev jogga mera på linan men det kunde vi avskriva; nu hade min häst som verkar så mycket piggare hela dagen idag druckit bättre, ätit upp varenda strå ur nätet som hon fått och en till träckhög- så himla tacksam och jag hoppas verkligen det fortsätter så här ❤.
Nu väntar jag bara på att älsklingens matlåda ska svalna så är planen att lägga mig senast midnatt, vore skönt!! 😴
 
Tänkte stanna i sängen då det var spått -7 grader. Men upp och ut kom jag och då var det ”bara”-2.5 grader. Det gjorde att 5 km gick hyfsat lätt.
Nu kaffe och frukost.
Sen jobb innan helgen infinner sig.
IMG_5064.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 341
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 101
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 581

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp