Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pust! Ett fönster klart! klart svårast var att få upp de nya gardinerna. Eller ja, stången. Att vara kort är ett helvete! Jag stod på fönsterbrädan eller vad den heter, sådan rejäl inbyggd i marmor typ och sträckte mig upp och höll ena handen i överkanten av fönstret... Så lång är jag precis.... Den andra fick jag sikta med stången för att fastna i hållaren och sedan tvärtom med andra armen. Sådana gamla platta gardinstänger från 1800 frös ihjäl... Varför byta ut när de fungerar? Kanske därför....!!!

Tur jag bara har tre fönster (och en balkongdörr) här!
 
Läser DN och hittade ett ortsnamn som låter som när man fått en kallsup: Gurgl
Googlade och hittade en sida för skidområdet Obergurgl-Hochgurgl.
Har duschat, öppnat ett jättepaket innehållandes bl.a. min nya tvättkorg, den ser rätt klen ut, få se hur länge den håller. Den är nog lika stor som min gamla trots att den ryms i den gamla ... fast den är ca 5 cm högre så det är nog samma volym.
 
Helt otroligt.
Ikea ville ju skicka en soffan utan klädsel. Så jag ringde dem i måndags och fick info om att klädseln kommer tidigast 2/2, vilket inte funkar för mig. Så jag avbeställde. La en ny order på en annan modell av soffan med klädsel i lager, 3500:- dyrare.

Idag får jag ett mail om att klädseln till soffan är tillbaka i lager 🙃 Och jag kan inte avbryta ordern eftersom de plockar den just nu.
 
Mestadels bra dag på jobbet.
Klädde på mig för en joggingrunda direkt jag kom hem. (Sätter jag mig är det plågsamt att gå upp och ut igen)
-3.3 grader och lår och rumpa blev kalla. Men 5.4 km blev det. Nu har jag duschat varmt och klätt på mig varma myskläder. Kaffe i koppen.
IMG_5055.jpeg
 
2 fönster klara! Den här gången satt gardinstången kvar i ena hållaren och jag kunde både dra av och sedan sätta på nya gardinerna och sedan haka på den i andra hållaren igen. Perfa! Köksgardinerna ska jag inte byta ännu, det ska bli julgardin där, ska nog inte ha sådan där insynsskydd där heller tror jag. Funderar på om jag ska det på balkongdörren.

Egentligen ska jag snart byta till julgardiner där jag just bytt, men... jag hade glömt hur fasligt jobbigt det var när jag påbörjade så frågan är om jag avstår i år.... Det är ju nära på enklare att växa 5 cm än det här!

Nu får jag nog göra någon form av mat. Är sugen på någon slags korvgryta med ris!
 
Hade precis sotaren här och knackade på. Fantastiskt eftersom jag inte fått info om det från hyresvärden den här gången heller… 😡😫
För det första så kunde hon nu inte sota eftersom jag eldat hela förmiddagen - eftersom jag inte visste att det skulle sotas.
För det andra så är jag ju normalt sett inte hemma på vardagarna, och då kommer liksom inte sotaren in.
Förra gången mötte jag sotaren i dörren när jag skulle till jobbet - fick alltså släppa in och sedan bli sen till sagda jobb. :cautious:

Hur svårt ska det vara att INFORMERA hyresgäster om sådana här saker?!
Inte säkert att hyresvärden har fått informationen... jag mötte sotaren på väg från brevlådan där avin hade kommit samma dag. Slamtömningen ska vi inte ens prata om, de kom dagen före informationsbrevet att det skulle komma om en vecka. :cautious:
 
Har rätt mycket kartonger att slänga så tror jag stoppar ner dem i min gamla trasiga tvättkorg, som också ska slängas, och bär ner allt till miljörummet i morgon. Vad smart jag är! :idea:
(Tvättkorgen ska i osorterat avfall, inte plastförpackningar, om nån undrar).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 349
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 102
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
493
· Visningar
24 904
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp