Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dum fråga kanske, men har du varit hos fysioterapeut eller naprapat? Ryggkramper beror ju inte sällan på att "fel" muskler försöker göra jobbet, och då kan man behöva hjälp med att föra över till rätt muskler innan träning hjälper.

Det var en sak som åtminstone hjälpte mig, som haft problem med både ländrygg och höftböjare i evigheter.
Jag gick regelbundet till naprapat i kanske två år när jag lyckats ramla av en ungäst på ett ytterst krångligt sätt. Det hjälpte mig jättemycket. Men jag nämde aldrig mina kramper och vad jag minns hade jag kramper under tiden då också.

Det är inte bara ryggen utan jag har även i vaderna, underarmarna, external obliquus, under fötterna, i händerna och har även haft i nacken några gånger vilket är det absolut äckligaste stället att ha kramp i :yuck:

Värt att ha i åtanke dock!
 
Vilket jäkla väder det blev! Min kille hatar sånt här väder. Som tur är verkar ponnyn glad i att rusa runt och leka eller ”skojbitas” när min häst pyser ur frustrationen. 😅
IMG_0936.jpeg
 
Har jobbat, ätit lasagne och rastat spion. Nu tänkte jag putsa fönster och sätta upp någon plisséhistoria jag fått från IKEA i dag. Önska mig lycka till.... Kan behövas.

Tålamod. Tålamod. Det kommer gå så bra! Små bokstäver. Fint språk. Bra. Lugn och fin. Andas djuuuupt!
 
Slut i huvudet efter en sjukt rörig och stimmig lektion (det är inte alls lärarens fel, hen sa till typ tusen gånger och bad folk att i alla fall vara tystare). Önskar att jag fick åka hem nu och vila hjärnan men har en lektion kvar. Min minst gillade lektion på hela veckan :arghh: :banghead:

Men det har i alla fall slutat snöa! :)
 
Varit på stallet och tömkört. Unghästen har aldrig blivit tömkörd innan, så vi håller på att lära honom. Blir mycket klicker och godis.

På stallet fick jag också meddelande om att ugnen kan öppnas, så när mamma kommer hit så ska vi åka till KKV och hämta min keramik. Är som ett barn på julafton just nu.
 
Sovit, mår riktigt illa men vill inte kräkas eftersom det är det värsta jag get och jag ändå inte har mycket i magen.

Älsklingskatten sov mellan mina ben under täcket. När jag flyttade mig till datorn följde hon med och la sig på sin kattsäng där jag kan sträcka ut handen och klappa henne.
 
Igår föreläsning för yngre kollegor med kakbuffé och jordgubbscheesecake, idag föreläsning för sjundeklassare med skollunch på potatisbullar, vitkålssallad och lingonsylt (potatisbullereceptet verkar inte ha förändrats sedan jag gick i skolan, vilken nostalgi!).

Väldigt roligt i alla fall att försöka hitta en givande och lagom avancerad nivå för så olika mottagare. :)
 
Tänker att det kan passa kattriakatet, så kanske jag slipper fiska upp henne ur akvariet i framtiden... :idea:

Visa bifogad fil 132075

Jag planterar om den lilla tanken. Vill köpa nya växter nu, men det är ju inte så mycket poäng med det när jag ändå måste städa ur det ordentligt innan nya djur flyttar in.

Miamiau fontänen är mycket lägre och har lägre tyngdpunkt så det borde inte vara något problem. Brukar hon välta vanliga vattenskålar eller är det akvariet hon är fascinerad av?
 
Ett fönster putsat på insidan eftersom jag glömt bort hur man öppnar dem mer än lite... Eh, jag är inte så händig och smart! Och Youtube bråkar om adblocker på datorn så jag fick avaktivera det ÖVERALLT innan den var nöjd, för givetvis fick jag inte Youtube att fungera på surfplattan där jag har premium.

Samlar mod att sätta prylen på fönstret, sex redo för behöver klippa den någon cm kortare. Gode Gud!
 
På granngården låg det en stackars ensam förpackning med röda tulpaner kvar så den förbarmade jag mig över
Varför är det ofta att ingen vill köpa den sista förpackningen av något?
Nåväl som tur var hade de även på jem och fix röda tulpanförpackningar så det blir lite volym av det hela ;)
Och jag måste gräva lite mer i någon rabatt för att få plats med röda tulpaner
 
Miamiau fontänen är mycket lägre och har lägre tyngdpunkt så det borde inte vara något problem. Brukar hon välta vanliga vattenskålar eller är det akvariet hon är fascinerad av?

Hon leker gärna med det mesta i vattenväg; badkaret, diskhon, akvariet... :eek: Hon välter dock ytterst sällan saker, trots entusiastisk parcour-träning dagligen.

Hennes bror däremot, han är en bulldozer. Står något i vägen för hans lek så går det alltid att flytta på. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 349
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 102
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
493
· Visningar
24 891
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp