Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pust! Ett fönster klart! klart svårast var att få upp de nya gardinerna. Eller ja, stången. Att vara kort är ett helvete! Jag stod på fönsterbrädan eller vad den heter, sådan rejäl inbyggd i marmor typ och sträckte mig upp och höll ena handen i överkanten av fönstret... Så lång är jag precis.... Den andra fick jag sikta med stången för att fastna i hållaren och sedan tvärtom med andra armen. Sådana gamla platta gardinstänger från 1800 frös ihjäl... Varför byta ut när de fungerar? Kanske därför....!!!

Tur jag bara har tre fönster (och en balkongdörr) här!
Min sambo brukar vara högvilt under de dagar då det är pensionärsrabatt och en hög korta damer ska försöka nå saker i butiken.
De granskande upp och ner på honom och säger med flirtiga röster typ:
”Duuuuuu var väl ändå en lååång och stiiilig karl!” Och ber om hjälp med att ta ner saker och hintar om fika etc. 😂
Jag är ju inte kort. Men ändå skönt att han når ännu mer vid tex sånt du gör nu. 😅
 
Inte säkert att hyresvärden har fått informationen... jag mötte sotaren på väg från brevlådan där avin hade kommit samma dag. Slamtömningen ska vi inte ens prata om, de kom dagen före informationsbrevet att det skulle komma om en vecka. :cautious:
Slamtömningen hos oss har givit upp och skriver numera att dom kommer v. 22 eller v. 23 på informationslappen. Så att dom har 2 veckor på sig att pricka in en dag ;) men ibland hjälper inte ens det... :cautious::meh:
 
Min sambo brukar vara högvilt under de dagar då det är pensionärsrabatt och en hög korta damer ska försöka nå saker i butiken.
De granskande upp och ner på honom och säger med flirtiga röster typ:
”Duuuuuu var väl ändå en lååång och stiiilig karl!” Och ber om hjälp med att ta ner saker och hintar om fika etc. 😂
Jag är ju inte kort. Men ändå skönt att han når ännu mer vid tex sånt du gör nu. 😅
Jag brukar snällt tala om för min make att det är därför han ÄR min make :angel:
Jag måste vara gift med en som når saker åt mig :love:
 
Har pratat med mormor och muntrat upp henne lite, hon tror hennes ena katt blivit lodjursmat för hon har inte synts till på några månader. Men den katten har vart en vandrare från dag 1 och förra hösten var hon borta i 4 månader, kom tillbaka när det blev en riktig köldknäpp så rätt vad det är kanske hon dyker upp när det blir -20. Vi får hålla tummen :)
 
Min sambo brukar vara högvilt under de dagar då det är pensionärsrabatt och en hög korta damer ska försöka nå saker i butiken.
De granskande upp och ner på honom och säger med flirtiga röster typ:
”Duuuuuu var väl ändå en lååång och stiiilig karl!” Och ber om hjälp med att ta ner saker och hintar om fika etc. 😂
Jag är ju inte kort. Men ändå skönt att han når ännu mer vid tex sånt du gör nu. 😅
Hahaha, känner nästan igen det, i förrgår bad jag en ung lång kille att ta ner något till mig. Dock hintade jag inte med fika och jag hävdade inte att han var en lång och stilig karl, bara att han var lång och jag kort :D
 
Satte sådan pryl vid balkongdörren också så jag är klar med mitt pysslande i dag. Lagade korvgryta men glömde ris så fick bli pasta till. Nöden har ingen lag när minnet rymt.

Gav mig på att testa torrschampo igen och det slutade med att mitt hår blev strävt och stelt och om jag drog det rakt ut stod det kvar. Som tidigare fungerar inte det på mitt hår. Så det blev en dusch och jag är sur över att ha köpt två dyra schampon för problemhår som mitt och inget av dem fungerar, och nu torrschampo och utan att det heller fungerar, utan jag måste tvätta skräpet varenda jädrans dag fortfarande.

Tittar på en film, men har inte riktigt ro till det.

Tappade ett par hörlurar tidigare i dag och nu fungerar de inte. Tappade endast en gång, mer ska de väl tåla?! Känner mig lite tvär!
 
Helt otroligt.
Ikea ville ju skicka en soffan utan klädsel. Så jag ringde dem i måndags och fick info om att klädseln kommer tidigast 2/2, vilket inte funkar för mig. Så jag avbeställde. La en ny order på en annan modell av soffan med klädsel i lager, 3500:- dyrare.

Idag får jag ett mail om att klädseln till soffan är tillbaka i lager 🙃 Och jag kan inte avbryta ordern eftersom de plockar den just nu.

Har du pratat med kundtjanst? Har tar de tillbaka de markligaste grejor och accepterar det konstigaste krav.
 
Fick veta idag att jag ev har en tumör i hypofysen (garanterat godartad, ingen big deal). Men min kompis fick typ panik.

Jag skulle skämta till det och skrev typ:

Vad ger mest stress:
1. Du har ev en hjärntumör
2. Vinet är slut

Detta gick inte helt hem så nu har jag haft ngt slags terapisamtal med honom 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 348
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 102
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
490
· Visningar
24 779

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp