Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har pratat med mormor och muntrat upp henne lite, hon tror hennes ena katt blivit lodjursmat för hon har inte synts till på några månader. Men den katten har vart en vandrare från dag 1 och förra hösten var hon borta i 4 månader, kom tillbaka när det blev en riktig köldknäpp så rätt vad det är kanske hon dyker upp när det blir -20. Vi får hålla tummen :)
Calvin höll sig ute från april till oktober. ;)
 
Fick veta idag att jag ev har en tumör i hypofysen (garanterat godartad, ingen big deal). Men min kompis fick typ panik.

Jag skulle skämta till det och skrev typ:

Vad ger mest stress:
1. Du har ev en hjärntumör
2. Vinet är slut

Detta gick inte helt hem så nu har jag haft ngt slags terapisamtal med honom 😅
Bara Törnis kan konstatera att hon troligen har en hjärntumör - men att det inte är nån big deal. Bara Törnis.
 
Mardrömsnatt! De extrema magkramperna är back in business. Vaknade av att jag vrålade rakt ut vid 02. Stackars grannarna! Trodde detta var utagerat eftersom det hållit sig lugnt flera veckor nu. FY FAN!
Kopplat ur mig från jobbtelefonen då det inte är så smidigt att behöva skrika rakt ut typ "helvetet satans fitt kuk gudars skyyyyyymning" varannan minut.

Har lite dåligt samvete för att jag inte kan vara med på ett viktigt möte vid 13 men tom jag fattar ju att det är fysiskt omöjligt.
 
Är så besviken över "diagnosen" jag fick kring skalpen i går och jag förstod inte heller alls vad läkaren menade trots att jag frågade tusen miljarder frågor. Han sa så mycket underliga saker utan att kunna förklara dem alls.
Funderar på om jag behöver kontakta vc och be om remiss till annan hudläkare, eller hur jag ska göra...
 
Är så besviken över "diagnosen" jag fick kring skalpen i går och jag förstod inte heller alls vad läkaren menade trots att jag frågade tusen miljarder frågor. Han sa så mycket underliga saker utan att kunna förklara dem alls.
Funderar på om jag behöver kontakta vc och be om remiss till annan hudläkare, eller hur jag ska göra...
Kan du kontakta mottagningen och be att få någon annan som förklarar?
 
Jag prokrastinerar absolut en jättejobbig, rörig arbetsuppgift som jag verkligen inte vill ta tag i, genom att hänga på Buke istället :angel: Fem minuter till, sedan får jag skärpa mig! Försöker motivera mig med lunchrastens inplanerade besök på Lidl, som har tema Norden från och med idag och en vecka framöver. Det ska enligt uppgift finnas både Ahlgrens bilar, ostbågar, knäckebröd och rödbetssallad. Ack, dessa enkla små ting som glädjer en utlandssvensk! :D
 
När man får blixtsnabbt svar på ett mail! :eek:

snabbt mailsvar.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 346
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 102
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
489
· Visningar
24 669
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp