Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lunch.

Varit på kundbesök och haft min första vidriga kund till gubbslem sen jag började i branschen. Troligtvis en ny kund så jag sa till mina kollegor att blir han kund så lägg honom inte på mig. Min närmsta kollega svarade direkt att då vill han heller inte ha något med honom att göra.

Nu ska jag göra påsbyte, ta lunch och rapportera till min chef om mötet.

Känns så skönt att ha företaget i ryggen när det händer sånt här.
 
Senast ändrad:
Lunch.

Varit på kundbesök och haft min första vidriga kund till gubbslem sen jag började i branschen. Troligtvis en ny kund så jag sa till mina kollegor att blir han kund så lägg honom inte på mig. Min närmsta kollega svarade direkt att då vill han heller inte ha något med honom att göra.

Nu ska jag göra påsbyte, ta lunch och rapportera till min chef om mötet.

Känns så skönt att ha företaget i ryggen när det händer sånt här.
Absolut em trygghet med bra företag.

Jag råkade - som administratör - i luven med en kund. Gick direkt till chefen och berättade att de kanske behövde sopa efter mig, ifall kunden blev besvärlig. Fick omedelbart stöd och ingen skulle behöva råka ut för sånt. Det var länge sen men värmer fortfarande.
 
Är absolut trött idag eftersom jag fick för mig att baka bröd mitt i natten och hade sen svårt att somna.. Lunch nu och jobb några timmar till sen åker jag äntligen till brorsonen m familj. Ska plocka upp saffranssemlor på vägen :d
 
Dricker te och ser NCIS. Eller snarare lyssnar, för jag har ögonen mot datorskärmen.
Funderar på att värma mat. Har bara ätit två äpplen till frukost.
 
Sitter och väntar på att kollegor ska ansluta sig till Teams-möte. Skulle egentligen varit iväg och ätit lunch ihop och sedan ha strategidag i trevligt konferensrum någon mil från jobbet men jag mår inte vidare bra idag. Det känns som åkommorna kastar sig över mig just nu :meh:
 
Känns som att allt jag skrivit på sistone har varit negativt, så dagens positiva:

• Bakade scones till lunch och de blev så himla goda! 🤤😍
• Sonen är lite piggare och orkar leka lite nu. Han önskade också att få cykla tidigare så vi gick ut en kort sväng, skönt med frisk luft! 🙌🏻
 
Har jobbat och slitit med skallevärk, men fick mycket gjort på min kammare ändå så det känns bra. Medan alla hade inloggningsproblem hade jag inget sådant alls. Jag var visst en av de första ut redan förra veckan med förändringar i inloggningen, eller var det kanske förra veckan igen? Minns inte, känns länge sedan! Så när sekreterarkollegorna fick gå och hjälpa all övrig personal inklusive sig själva så satt jag och skrev så tangentbordet glödde utan att ha en aning om vad som pågick. :)

Har rastat spion på en kortis och när jag kom hem och såg mina gardiner och fönster så kände jag mig faktiskt nöjd. Det blev ljusare, och ändå insynsskyddat. Perfekt nu i mörkret som finns!

Har ledig dag i morgon, vet inte vad jag ska hitta på då, men det ska bli skönt i alla fall.
 
Börjat lyssna på Three Body Problem, äter blåbär och grekisk yoghurt. Men har fått sår i munnen, eller om det är blåsor. Tror att jag är sjuk/kommer bli sjuk. 😬 Känner att det finns det inte tid för med 200% studier och en valp som inte lärt sig att ta vilodagar än.
 
Är nästan klar med alla julklappar. Eller vet iallafall vad jag ska köpa. Såhär tidigt har det nog aldrig skett. Brukar ske någon vecka/dag innan jul annars. :angel:
Behöver köpa ramar till bilderna jag beställt. Finns på ClasOhlssons men jag gillar inte alls när dom gjort om butiken. Rörigt, trångt och stressande att gå dit.
Men är väl bra att ha det gjort så kan lika gärna passa på och åka dit nu när jag ändå ska hämta ut ett paket och bilen är varm...
 
Såg havsuttrar från restaurangen. Var givetvis tvunget att gå ut och fota Visa bifogad fil 132124

Visst ar de sota? :heart

På tal om snö...

Jag ska fortsätta kratta löv när jag kommer hem :D

Har krattar vi inte lov ... Da det finns sa orimligt manga trad har i sta'n sa blaser man loven i en hog pa gatan (utan att blockera vatten flodet langst med trotoaren) och sedan kommer "lov hamtar truck/traktorn" och tar det till sopstationen's kompost. Lovhamtning sker i flera omgangar, under "lovtappnings tiden".

Det tar nog ett par, tre, veckor till innan loven fallit. (Jag tog den har bilden for att visa Maken hur prydligt vissa gor med loven ... har hos oss ligger de mer overallt.:p

IMG_4444.JPG
 
Plockat 20 liter äpplen och det finns mer kvar att plocka. :d
Hällt upp 60 kg solrosfrön i ett par tunnor och nu när det fanns mer plats i bilen passade jag på att köpa 40 kg kraftfoder på Hööks i Väsby på väg till jobbet då de har 10% idag, sånt som alltid går åt. Jobbar ikväll och imorgon hemifrån. Skönt att slippa köra en massa i onödan fast jag funderar på om jag inte hinner åka och simma imorgon bitti innan mina möten börjar. :idea:
 
Plockat 20 liter äpplen och det finns mer kvar att plocka. :d
Hällt upp 60 kg solrosfrön i ett par tunnor och nu när det fanns mer plats i bilen passade jag på att köpa 40 kg kraftfoder på Hööks i Väsby på väg till jobbet då de har 10% idag, sånt som alltid går åt. Jobbar ikväll och imorgon hemifrån. Skönt att slippa köra en massa i onödan fast jag funderar på om jag inte hinner åka och simma imorgon bitti innan mina möten börjar. :idea:
Åh jag saknar verkligen att plocka äpplen hos Gammelmormor när jag var liten. Hink efter hink. Man skulle vara superförsiktig med dem så de inte slog sig. De gammelmormor tyckte var bra nog blev äppelmos (som man INTE fick vara med och göra och INTE fick receptet på. Aldrig ätit sån god äppelmos sedan sista batchen tog slut :()

Mina små armar skakade efter allt bärande :D
 
Har precis slutat jobbet. Känner ingen stress till stallet pga tappskon. Har kommit överens med hovis att testa en period utan skor, klarar han sig förblir han skolös.

Nu tänkte jag dricka kaffe och städa inför helgen. Jag är ledig imorgon. Så skönt. Å nu har vi parkering så det är så skönt det med. 🙏
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 346
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 102
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
489
· Visningar
24 669
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp