Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick precis hem en massa kattsand och leksaker till katterna levererad av min jättetrevliga lantbrevbärare. 😸 Lunchpaus för dem och hundarna skötte disken innan ny mat serverades. De hade helst skött disken efter maten lades upp, men de har redan fått frukost och får kvällsmat när jag kommer hem ikväll. 🐕🐕
 
Den står stabilt. Är tung särskilt när den är fylld med vatten. Även tornen står stabilt eftersom de står en bra bit under kanterna.

Edit: Dessutom så 'hakar' tornen fast i varandra. Är alltid lite mekigt att sätta ihop den igen tycker jag.

Tänker att det kan passa kattriakatet, så kanske jag slipper fiska upp henne ur akvariet i framtiden... :idea:

IMG_20231115_121246.jpg


Jag planterar om den lilla tanken. Vill köpa nya växter nu, men det är ju inte så mycket poäng med det när jag ändå måste städa ur det ordentligt innan nya djur flyttar in.
 
Hemma efter en otroooligt kul bom/cavalettilektion. Nu nysanerad och ska lösa nån stor lunch!


@Hoarfrost go for it!
Jag lyckades på typ femte gången gillt med mina kramper, då tog de blodprover etc och det konstaterades både järnbrist och b-vitamin brist. Fick ett gäng piller, och stränga order om att dricka ordentligt med vatten (välförtjänt :angel: ), och hjälpte gjorde det!

Kanske inte samma anledning för dig, men andemeningen iaf att det kan ta ett tag. Byt VC i värsta fall? Jag bytte och är så himla mycket nöjdare nu.
 
Älskade häst som var så tålmodig (men blängde lite 😅) när hon var så svårstucken när permanentkanylen skulle läggas, hon är supersvår för veterinärerna (!). Blev en hel natt i stallet så när jag kom hem kl 5 var det lagom att skicka upp sambon till jobbet och jag lägga mig efter så gott som ett dygn vaken...Zombie. Alldeles iskall om lår/ben och fötter men sen vaaarm efter några få timmar sömn med typ dubbla täcken och dubbla filtar 😅.
 
Det är ju länge sen!!

Du menar att du undviker att söka vård för nånting EN läkare sa för massor av år sen?
Är inte det väldigt långsint av dig? :)
Nja snarare för att jag varit på vc tusen gånger ungefär med samma problem och de kan inte säga något om det eftersom det "bara" är kramper.
Drick mer, ta värktabletter, träna mer (tränar 6 dagar i veckan...), drick mer, lär dig leva med det har jag fått som svar.
Och att kramperna kommer för att mina föräldrar är skilda då :D
 
Hemma efter en otroooligt kul bom/cavalettilektion. Nu nysanerad och ska lösa nån stor lunch!


@Hoarfrost go for it!
Jag lyckades på typ femte gången gillt med mina kramper, då tog de blodprover etc och det konstaterades både järnbrist och b-vitamin brist. Fick ett gäng piller, och stränga order om att dricka ordentligt med vatten (välförtjänt :angel: ), och hjälpte gjorde det!

Kanske inte samma anledning för dig, men andemeningen iaf att det kan ta ett tag. Byt VC i värsta fall? Jag bytte och är så himla mycket nöjdare nu.
Yes. Jag bytte ju vc när jag flyttade. Kanske ringer i morgon och ber om en tid faktiskt :)
 
Nja snarare för att jag varit på vc tusen gånger ungefär med samma problem och de kan inte säga något om det eftersom det "bara" är kramper.
Drick mer, ta värktabletter, träna mer (tränar 6 dagar i veckan...), drick mer, lär dig leva med det har jag fått som svar.
Och att kramperna kommer för att mina föräldrar är skilda då :D
Har du testat magnesium? Hjälper mig när jag får kramp när jag simmar mycket.
 
Hade precis sotaren här och knackade på. Fantastiskt eftersom jag inte fått info om det från hyresvärden den här gången heller… 😡😫
För det första så kunde hon nu inte sota eftersom jag eldat hela förmiddagen - eftersom jag inte visste att det skulle sotas.
För det andra så är jag ju normalt sett inte hemma på vardagarna, och då kommer liksom inte sotaren in.
Förra gången mötte jag sotaren i dörren när jag skulle till jobbet - fick alltså släppa in och sedan bli sen till sagda jobb. :cautious:

Hur svårt ska det vara att INFORMERA hyresgäster om sådana här saker?!
 
Nja snarare för att jag varit på vc tusen gånger ungefär med samma problem och de kan inte säga något om det eftersom det "bara" är kramper.
Drick mer, ta värktabletter, träna mer (tränar 6 dagar i veckan...), drick mer, lär dig leva med det har jag fått som svar.
Och att kramperna kommer för att mina föräldrar är skilda då :D

Dum fråga kanske, men har du varit hos fysioterapeut eller naprapat? Ryggkramper beror ju inte sällan på att "fel" muskler försöker göra jobbet, och då kan man behöva hjälp med att föra över till rätt muskler innan träning hjälper.

Det var en sak som åtminstone hjälpte mig, som haft problem med både ländrygg och höftböjare i evigheter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 350
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 103
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
493
· Visningar
24 938
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp