Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inser att jag är lite hungrig. Borde sova. Kanske ska äta något litet ändå. Jag såg också att de har extrapris på riskakor nu i affären mitt emot jobbet. Vore kanske smart att köpa hem sådant just för att ha något lite mättande att tugga på. Vill inte ha något som blir gammalt om det inte äts, typ morötter som annars känns som utmärkt snacks...
 
Kan man bara sluta tillhöra en familj? Blir så jävla trött. Har blivit kallad "labil underutbildad kvinna" av min underbara morbror (som för övrigt endast har grundskoleutbildning, men... petitesser :angel:)

Nå ridningen var underbar iaf och jag fick bara en sårig spricka i läppen. Vadkramp kommer nog så småningom men inte än. Får hjälp av katten att värma dem nu 😻
 
Busryck på våra älskade djur 😅❤. Honkatten busar då inte dagligen som ungkatten men igår fick hon rycket i stora kattmöbeln och idag fick vi bla ett gäng leksaksmöss från grannarnas katter som hanen såklart satte igång och lekte med men även honan lekte lite ikväll 😁.
Tänkte pållan kunde få passa på att galoppera lös på ridbanan som torkat upp och det var uppskattat i kylan 😄 hon for runt i snabb galopp, blåste och slog bakut och bockade minst ett tiotal gånger 😆😅. Men man måste vara försiktig med att driva ur hörnen hon när hon gärna tar en grästugga...Lite creepy när hon nästan sätter sig på arslet 🫣 turbofjording 😄😅😍.
 
Åkte precis hem från partnerns mor där vi ätit middag. Och det var lite läskigt ändå. För alltså, preciiis innan vi körde förbi en person som gick med två enorma hundar (personen gick på trottoar så inget konstigt där) så såg vi dem. Personen hade en reflexryggsäck och trodde sig säkert vara synlig osv, men reflexen var så dålig att den mest glänste till lite lätt när vi körde förbi. Vet inte om hundarna hade reflex. Kanske. Det syntes inte heller i så fall.

Önskar verkligen att folk kunde kolla sina reflexer inför varje vinter för det är så vanligt ändå att folk tror sig vara synliga, agerar därefter och i själva verket är osynliga...

Det ar super Laskit har, de flesta som ar ute och gar syns inte. Sedan kommer en och annan med lyse pa Hundarna och en (mycket ful) reflex vast eller jacka. Jag till exempel. 😋 Jag har slutat kora vagar dar folk gar med skolbussen och valjer huvudvagar dar ingen kan bara stiga ut mitt i vagen.

Har aldrig blivit tillfrågad om mediciner. Förr fick man fylla i en lapp om du hade nån narkotikaklassad medicin med dig. Jag reste med morfin.
Det ville tullen inte veta av.

De ville veta allt om citrusfrukter och apelsiner dock!

Inte bara citrus, all frukt och gront ar strangeligen forbjudet. Har ar vi valdigt radda att fa in ohyra och smittor utifran.

Stod just på balkongen och tittade ut på strandpromenaden nedanför. Spanska hundar måste vara sjukt frusna eftersom de behöver täcke när det är sisådär 20 grader varmt.

Sa ar det har ocksa I de varmare staterna😁

Installerade på hotellet i San Francisco. Hunnit gå en sväng i Botaniska trädgården på förmiddagen. Luktade helt underbart! Så mycket fina växter.

Jag alskar San Francisco ❤️ men det ar kallt den har tiden pa aret 🥶 det ar obetydligt battre vader an har 😨
 
Kom in till på akuten i slutet av oktober med misstänkt halsfluss, de började undersöka halsen och helt plötsligt slutade lungorna fungera och jag svimmade. Har haft svår lunginflammation, en abcess bakom halsmandeln och blodförgiftning/sepsis. Blev ruschad till IVA och lagd i respirator 9 dagar. Efter det neurologen och därefter infektion där jag är nu. Har COVID på allt med.
Krya på dig ❤️
 
En sak som är värre än att det snöar är när det snöar när inte prognosen spått det. Inte mkt men tillräckligt.😡
Vinterlöparbyxor och brodd åkte på. (Ja jag är en riktig fegis)
Halvmilen blev avverkad och nu smakar kaffet och frukosten bra.
IMG_5037.jpeg
 
Kan man bara sluta tillhöra en familj? Blir så jävla trött. Har blivit kallad "labil underutbildad kvinna" av min underbara morbror (som för övrigt endast har grundskoleutbildning, men... petitesser :angel:)

Nå ridningen var underbar iaf och jag fick bara en sårig spricka i läppen. Vadkramp kommer nog så småningom men inte än. Får hjälp av katten att värma dem nu 😻
Man behöver inte umgås med familjen :heart
 
Kan man bara sluta tillhöra en familj? Blir så jävla trött. Har blivit kallad "labil underutbildad kvinna" av min underbara morbror (som för övrigt endast har grundskoleutbildning, men... petitesser :angel:)

Nå ridningen var underbar iaf och jag fick bara en sårig spricka i läppen. Vadkramp kommer nog så småningom men inte än. Får hjälp av katten att värma dem nu 😻
Lite svårt att sluta tillhöra familjen, men det går ju att sluta umgås med dem.

Jag har ingen kontakt med flera av mina släktingar. Inte för att jag ogillar dem på något vis, utan helt enkelt för att jag inte ser någon större anledning. Visst, vi är släkt. Men? De bor tillräckligt långt bort för att det ska vara knöligt att ses. Vi har inte tillräckligt mycket gemensamt för att egentligen ha någon anledning att vara vänner. Råkar vi ses, så visst hälsar vi, och vi har trevligt, men ingen anstränger sig för att bibehålla någon kontakt och hade vi inte haft trevligt ihop, inte en chans att jag hade träffat dem igen.

Bor man inte i samma hushåll som en annan person finns det ingen anledning att ha kontakt med någon man inte trivs med (om det inte är någon man har gemensamma barn med såklart, men ja, det är ju lite annan grej).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 353
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 105
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
25 799
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Norrsken
  • Kirk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp