Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på stankontoret och sliter. Förmiddagens tre möten avklarade och lika många återstår. Idag är verkligen en sådan dag när jag hade velat sitta med några goa kolleger eller vänner och käka lunch. Men jag har förstås inte planerat med några vänner och mina kolleger är på resa i landet någonstans. Lunch själv med andra ord!

Vilket väcker idén om bukelunch. Det måste finnas andra som också ofta käkar lunch själva och kan ha glädje av lite lunchsällskap någon gång emellanåt?
Var är du på resa? Jagbor i Stockholm
 
Har delat och passar på att promenera. Och fick sällskap av solen, den har verkligen lyst med sin frånvaro denna november.
20231114_115732.jpg
 
Den här veckan i Göteborg. Nästa vecka är jag i Sundbyberg. Det är som att jobba på en resande cirkus. :)

Jag är också på tillfälligt besök i Göteborg! Eller rättare sagt jag är fortfarande på väg, bara en blixtvisit i eftermiddag så har intagit min salladslunch i den ljuvliga tysta avdelningen på tåget. Måste också spara lite plats till den alltid fantastiska kakbuffén som serveras på hotellet där min föreläsning ska hållas, innan jag drar söderut igen.
 
Jag är också på tillfälligt besök i Göteborg! Eller rättare sagt jag är fortfarande på väg, bara en blixtvisit i eftermiddag så har intagit min salladslunch i den ljuvliga tysta avdelningen på tåget. Måste också spara lite plats till den alltid fantastiska kakbuffén som serveras på hotellet där min föreläsning ska hållas, innan jag drar söderut igen.
Jag är ju stationerad i Göteborg men spenderar emellanåt mer tid på andra orter. Just nu är det resor nästan varje vecka.
 
Jag är trött och fryser. Borde ta tag i att skriva ut några papper. I teorin ska det vara väldigt enkelt, bara öppna dokumentet och trycka på skriva ut. I praktiken? Not so much. :meh:

Vi har dessutom bytt Wi-Fi nyligen så jag lär behöva börja med att koppla den till internet. Vilket också borde vara lätt eftersom skrivaren har en smidig app kopplad till sig… men appen lär ju inte fungera nu iom nytt Wi-Fi 😅

Tydligen har mamma gått och väntat på att jag ska göra det i ca 1 månad. Och jag har lika länge gått och väntat på att hon ska göra det. Nu måste jag skriva ut idag så jag antar att det blir jag som får göra fet :cautious:

Teknik är kul…
… När den fungerar! :laugh:
 
Tar hand om sjuka barn dag.. jag vet inte min hjärna har slutat fungera. Just nu hade jag kunnat få ett meddelande där det stod ”Just nu går digerdöden på förskolan, var uppmärksam på symptom!” och jag hade blivit förvånad men inte FÖRVÅNAD förvånad.
 
Kämpade i natt och förmiddags med migrän och mår äntligen lite bättre. Har "bara" huvudvärk nu. Har dock drömt mardröm om att mina fyra hundar dog i en husbrand osv så vaknade upp gråtande också. Är så ofantligt trött på att drömma hela tiden. Det kan verkligen inte vara nyttigt att ständigt vakna pga drömmarna. Känner mig alltid trött, numera mer trött än vanligt.
 
Kallt! Det var jättevarmt på dagen, som svensk sommar :D

Solen var alltsa frame. Vanta bara tills det blir mullet.🥶 Forsta gangen jag var i San Francisco flog jag in, det var mulet och 8 grader Celsius mitt pa dagen den 15de Juni.
Har har vi ungefar samma vader, bara ett par grader kallare da vi ju ar nagra timmar norrut.
 
Lyckats med lite shopping och är nu påväg hem. Blev genomsvettig i kön till sista butiken :D Men blev rätt bra med medelvarma skor så slapp lånkisarna! Chokladkalendern inköpt:up:
 
Trillade nyss i trappan och fick ett sammanbrott över hur hysteriskt roligt det måste sett ut när en potatis flög ett håll och en gaffel ett annat. Hundar och sambo hörde bara dunsarna och trodde väl jag brutit femtioelva ben då jag grät av skratt och chock 😂 mitt lår och rumpa lär vara blåa imorgon dock.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 352
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 105
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
509
· Visningar
25 604
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp