Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Chefen gav mig en uppgift i går som jag är ganska säker på var gjord för att vara omöjlig. Lite haha det här kommer du inte klara. Snart lönesamtal så han sonderar väl.
Tänkte i går att jag aldrig i livet kan göra klart den till 28 november, och att jag får nog se mig besegrad...

Men i dag har jag tack vare helt fantastiska kollegor både i min närmsta krets men även sådana jag inte känner så bra, lyckats slutföra uppgiften till 90%, inväntar några mail, så kommer jag bli klar sedan. Kommer kännas som en riktig up yours när jag nu förmodligen blir klar på kortare tid än en vecka, och långt innan "deadline" :angel:

... Uppgiften är för övrigt 1000% onödig och kommer ta mig 2 arbetsdagar ish. Jag kommer alltså bli efter i alla andra uppgifter i onödan och skattebetalarna får betala mig två arbetsdagar där jag bara sitter och gör onödiga saker. Så då vet ni det :p
 
Yoga matta hjälpte inte mycket. Tog en uber hem. Så länge jag ligger ner är jag helt ok. Men så fort jag reser mig upp så snurrar allt och jag får stödja mig mot stolar, bord och väggar. Och mår vansinnig illa.

Väntar bara på att min pump ska komma hem innan jag går och lägger mig. Jag var så idiotisk att jag beställde med kvittering och inte bara hänga den på dörren. Planen var att fixa kattfontänen i kväll.
 
Kommit från jobbet. Iskallt ute men snön är borta för nu iaf.
Väntar mest på att det ska bli dags att sova. Det känns bara tråkigt just nu.
 
Alla behöver fler tulpanlökar, själv sitter jag på händerna och svär över att jag inte får köpa fler innan jag grävt ner alla mina 400 som fortfarande ligger i lådan pga jobb, jobb och mera jobb. :devil:

Jag är ledig nästa helg och jobbar två dagar veckan efter det, har massor att göra innan mor och syster kommer som hus- och djurvakt medan jag åker iväg på ett par tjänsteresor, så först ska de här 400 ner i jord innan det beställs mer. Har jag tur har de sålt slut innan dess. :mad:
Gissa vem som ska få hem 50 tulpanlökar? :bag:
 
Nu är yrseln äntligen helt borta!

I eftermiddag har jag hunnit baka frallor och tillverkat två krukor att ha i fönstret hemma när de är brända. Har för många aloe vera-planor och för få krukor så tänkte jag skulle göra några.
Dessa kommer bli mörkt rödbruna med smutsvit dekor.

20231114_143843.jpg
 
Promenerat, simmat, ätit picadelisallad och haft två lektioner på raken utomhus i snöblandat regn (🫠).
Hämtat sonen och lagat & ätit kvällsmat.

Svinkallt inne så borde tända en brasa. Meeen då måste jag gå ut och hämta ved och det kändes så sjukt jobbigt. 😅 Ska göra, snart..
 
Gissa vem som ska få hem 50 tulpanlökar? :bag:
Utan att hunnit något alls av vad som måste göras pga jobb, jobb och mera jobb. Stod i skymningen och slet med att dra in hösilage åt hästarna för grannen är inte hemma ikväll och kan lyfta in en bal med traktorn. Hoppas den startar i morgon. :cautious:
 
Är vansinnigt trött. Som vanligt. Mitt paket från Ikea måste tas emot personligen och det går inte. Så det får nog åka till närmsta servicecenter och så får jag skolka ngn dag. Eller sluta lite tidigare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 352
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 105
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
501
· Visningar
25 267

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp