Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gillar våra vackra gamla tvåglasfönster, men det är inte konstigt att jag fryser om näsan när jag sitter precis framför ett fönster 😅
Har också tvåglasfönster, men mina verkar vara "en smula" tätare 😅

20231114_205908.jpg


Dags att damma den där men det får bli imorgon det :up:
 
Just upptäckt Morden i Midsomer finns på tv4 play så ni kan ju gissa vad jag tittar på. Har tappat räkningen på hur många gånger jag sett om det :o funderade om jag skulle variera med nån annan brittisk deckare men nä... kanske imorgon.
Jag har aldrig sett det :) Tycker det verkar så ... jag vet inte, segt? :D
 
Har sovit en stund till och drömt ännu mer konstiga drömmar, det är vad jag gör ständigt.
Denna gången var det en dröm om hästar, som inte var så konstig först, dottern lekte med tre föl. Dock... när vi skulle gå sa stallägaren "se upp för fisken när ni går ut, den släpper inte ut folk helst". En fisk liksom... Vi gick och dottern gick förbi ett djur som såg ut som en liten fisk, men när jag skulle kliva över den blev den stor och piggig och jag kunde inte komma förbi. Den ville ha det jag hade i handen, vilket var min lussekatt och dotterns pepparkaksdeg så den knuffade mig och när jag trillade slängde den sig över mig och käkade upp båda delarna. Det stacks som fan.
En dröm var om ett litet litet hus med tre kaminer i att elda för värmen, två mycket små rum, en toalett och ett pyttekök. Dottern eldade i den i andra rummet än vi var i och jag frågade varför och hon svarade med en axelryckning som bara hon kan "Äsch, jag tog bara en i högen". Det var kallt ute och vi behövde elda. Men jag vaknade precis när vi var tvungna att fly av någon orsak.
I en annan dröm var folk höga som hus runt mig så jag klättrade upp i ett träd för att slippa folk och satt där och tittade på stjärnor. Fler och fler människor som inte var höga kom upp till mitt gömställe, och runt om oss långt nere på marken (ett stort träd) sprang höga människor omkring och flamsade sig och betedde sig allmänt störigt, de hade roligt på sitt vis och i det stora trädet satt alla vi andra och hade roligt på vårt vis. Vi bara satt där liksom.

Min hjärna behöver semester.
Nu har jag duschat i alla fall och ska ta något att äta! Har ätit bara två gånger i dag och min mage är missnöjd.
 
Just upptäckt Morden i Midsomer finns på tv4 play så ni kan ju gissa vad jag tittar på. Har tappat räkningen på hur många gånger jag sett om det :o funderade om jag skulle variera med nån annan brittisk deckare men nä... kanske imorgon.
Är det med original-Barnaby eller den nya?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 351
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 104
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
499
· Visningar
25 077
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp