Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har det just nu lite varmare. Bild från för ett par timmar sedan
20231113_182213.JPG
 
Köpt lussekatter på preem, torrschampoo, hårinpackning, apelsinchoklad och tefat på Normal, bröd och svamp på Hemköp och The Walking Dead-DVDbox, potatisstomp, ljusstake, små julgranskulor (till mitt projekt med pinne, girlang och ljusslinga ute) och ett typ ljusfat med tomte samt ett sött silverarmband på Stadsmissionen.

Förutom då att jag har jobbat förstås. :) Och babblat i telefon med både ena sonen och dottern, sonen behöver potatisstompen så han kan göra potatismos, han blir inte färdig till att köpa en, den knasbollen :D , och dottern får armbandet, tyckte det stod hennes namn på det så kunde inte låta blir. Hon fyller år om tre veckor och vill förstås bara ha pengar, så nu får hon den och pengar, ha! :D

Var ute med hunden tidigare och stod på näsan eftersom min blindpinne fastnade då doppskon blivit så spetsig. En himlans tur att bara hunden såg, han undrade vad i all sin dar jag hittade för kul på marken och kom galopperande mot mig så jag skyndade mig upp för att inte bli attackerad av en Vildhund. :D Väl hemma bytte jag doppsko, den var pain in the arse hela dagen och droppen var att trilla pga den. Men nu ny och fin i någon vecka till.

400599716_10160161707558877_4429867460841114249_n.jpg


Intressanta ljusblänk i mitt vaxade bord (båtvax håller för evigt, himla praktiskt när man har barn får jag säga :D ) men det är från ljusslingan i fönstret, den har fått nya batterier, ja, inom Kjell och Co och köpte 3 för 2 på 20 pack AA så jag kan få ljus i mitt hus :D

Huvudvärken sedan 10 i dag har inte släppt ännu, men lugnat sig efter värktabletter, trodde migrän var på G i förmiddags, men som tur var slapp jag det. Har varit lite slarvig med att dricka i dag, så har tagit igen det i kväll, kommer straffa sig, men i morgon ska jag fylla min vattenflaska på jobbet som vanligt.

Nu lussekatt och te!
 
Jag funderar på att gå och lägga mig men planerar va vaken en halvtimme till iaf. Började på en ny serie som är riktigt bra, Ad astra, men orkar inte hålla fokuset nå mer ikväll.
 
Åkte precis hem från partnerns mor där vi ätit middag. Och det var lite läskigt ändå. För alltså, preciiis innan vi körde förbi en person som gick med två enorma hundar (personen gick på trottoar så inget konstigt där) så såg vi dem. Personen hade en reflexryggsäck och trodde sig säkert vara synlig osv, men reflexen var så dålig att den mest glänste till lite lätt när vi körde förbi. Vet inte om hundarna hade reflex. Kanske. Det syntes inte heller i så fall.

Önskar verkligen att folk kunde kolla sina reflexer inför varje vinter för det är så vanligt ändå att folk tror sig vara synliga, agerar därefter och i själva verket är osynliga...
 
Jag viiiiill haaaaa lösgodiiiiiiiis!! :arghh:
Har hittat nån ny sort som är rosa och vit, de är så goda! Och skumbananer med chokladöverdrag! Mmmmm!! :d
Alternativ 1: Knata till Coop och köp innan kl 22.
Alternativ 2: Ät ett äpple eller två i stället.

🤔

Väljer alt. 2 :(
 
Åkte precis hem från partnerns mor där vi ätit middag. Och det var lite läskigt ändå. För alltså, preciiis innan vi körde förbi en person som gick med två enorma hundar (personen gick på trottoar så inget konstigt där) så såg vi dem. Personen hade en reflexryggsäck och trodde sig säkert vara synlig osv, men reflexen var så dålig att den mest glänste till lite lätt när vi körde förbi. Vet inte om hundarna hade reflex. Kanske. Det syntes inte heller i så fall.

Önskar verkligen att folk kunde kolla sina reflexer inför varje vinter för det är så vanligt ändå att folk tror sig vara synliga, agerar därefter och i själva verket är osynliga...
Jag är ändå imponerad av att denna person inte led av den så vanliga allergin mot reflexvästar. Det måste vara en oerhört allvarlig allergi att lida av eftersom det är värt att dagligen riskera livet för att undvika symptomen
(Och givetvis är ordet allergi en rejäl ironi).
 
Kom in till på akuten i slutet av oktober med misstänkt halsfluss, de började undersöka halsen och helt plötsligt slutade lungorna fungera och jag svimmade. Har haft svår lunginflammation, en abcess bakom halsmandeln och blodförgiftning/sepsis. Blev ruschad till IVA och lagd i respirator 9 dagar. Efter det neurologen och därefter infektion där jag är nu. Har COVID på allt med.

Fy fasen vilken smäll - men ha en så fin födelsedag det går, och, i sinom tid: shake the disease! :heart

 
Kom in till på akuten i slutet av oktober med misstänkt halsfluss, de började undersöka halsen och helt plötsligt slutade lungorna fungera och jag svimmade. Har haft svår lunginflammation, en abcess bakom halsmandeln och blodförgiftning/sepsis. Blev ruschad till IVA och lagd i respirator 9 dagar. Efter det neurologen och därefter infektion där jag är nu. Har COVID på allt med.
Men oj, vilket kaos du haft. Hoppas verkligen du mår mycket bättre snart. Och grattis också! 🥳🌸
 
Jag ligger i sängen och googlar på hundraser och försöker bli lite klokare vad jag kan tänkas vilja ha för hund 🙈 och så behöver jag hitta en ny serie och kolla på
 
Jag är ändå imponerad av att denna person inte led av den så vanliga allergin mot reflexvästar. Det måste vara en oerhört allvarlig allergi att lida av eftersom det är värt att dagligen riskera livet för att undvika symptomen
(Och givetvis är ordet allergi en rejäl ironi).
Påminner mig om när jag gick gymnasiet (naturbruksgymnasium ute i "ödemarken"). Vi fick reflexvästar av skolan. Flera klasskamrater vägrade använda dem, med motiveringen att det var fult. De konstaterade det och tyckte det var så konstigt att jag använde min. Mitt svar blev ungefär "Jag tycker det är snyggare att gå med reflexväst än att vara ett lik som ligger bredvid vägen för att bilisten inte såg mig" :rofl: Hon som ifrågasatte mitt reflexanvändande bara gapade och hade inget svar alls på den kommentaren.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 353
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 105
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
25 799
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp