Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har det just nu lite varmare. Bild från för ett par timmar sedanVisa bifogad fil 131953
Fluffigt i skogen idag
Beklagar förlustenFick samtal i morse om att Farmor somnat in i natt/på morgonen idag.
Grattis på födelsedagen och krya på dig!Firar födelsedag från sjukhussängen – jag är i alla fall inte i respirator på IVA längre.
Funkar Ikeas hemsida för er?
JaFunkar Ikeas hemsida för er?
Jag är ändå imponerad av att denna person inte led av den så vanliga allergin mot reflexvästar. Det måste vara en oerhört allvarlig allergi att lida av eftersom det är värt att dagligen riskera livet för att undvika symptomenÅkte precis hem från partnerns mor där vi ätit middag. Och det var lite läskigt ändå. För alltså, preciiis innan vi körde förbi en person som gick med två enorma hundar (personen gick på trottoar så inget konstigt där) så såg vi dem. Personen hade en reflexryggsäck och trodde sig säkert vara synlig osv, men reflexen var så dålig att den mest glänste till lite lätt när vi körde förbi. Vet inte om hundarna hade reflex. Kanske. Det syntes inte heller i så fall.
Önskar verkligen att folk kunde kolla sina reflexer inför varje vinter för det är så vanligt ändå att folk tror sig vara synliga, agerar därefter och i själva verket är osynliga...
Kom in till på akuten i slutet av oktober med misstänkt halsfluss, de började undersöka halsen och helt plötsligt slutade lungorna fungera och jag svimmade. Har haft svår lunginflammation, en abcess bakom halsmandeln och blodförgiftning/sepsis. Blev ruschad till IVA och lagd i respirator 9 dagar. Efter det neurologen och därefter infektion där jag är nu. Har COVID på allt med.
Men oj, vilket kaos du haft. Hoppas verkligen du mår mycket bättre snart. Och grattis också!Kom in till på akuten i slutet av oktober med misstänkt halsfluss, de började undersöka halsen och helt plötsligt slutade lungorna fungera och jag svimmade. Har haft svår lunginflammation, en abcess bakom halsmandeln och blodförgiftning/sepsis. Blev ruschad till IVA och lagd i respirator 9 dagar. Efter det neurologen och därefter infektion där jag är nu. Har COVID på allt med.
Påminner mig om när jag gick gymnasiet (naturbruksgymnasium ute i "ödemarken"). Vi fick reflexvästar av skolan. Flera klasskamrater vägrade använda dem, med motiveringen att det var fult. De konstaterade det och tyckte det var så konstigt att jag använde min. Mitt svar blev ungefär "Jag tycker det är snyggare att gå med reflexväst än att vara ett lik som ligger bredvid vägen för att bilisten inte såg mig" Hon som ifrågasatte mitt reflexanvändande bara gapade och hade inget svar alls på den kommentaren.Jag är ändå imponerad av att denna person inte led av den så vanliga allergin mot reflexvästar. Det måste vara en oerhört allvarlig allergi att lida av eftersom det är värt att dagligen riskera livet för att undvika symptomen
(Och givetvis är ordet allergi en rejäl ironi).
Förlåt för skrattet men seriöst? Hur tänker dom därKlädseln till soffan jag beställt är slut.
Ikea vill skicka en soffa utan klädsel.
Utan
Klädsel
.