Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått garderober på plats, typ. Kan ju säga att det var tur att vi verkligen tog garderober som var 180cm breda och inte en enda centimeter till 😅
20231113_161450.jpg
 
Har fått garderober på plats, typ. Kan ju säga att det var tur att vi verkligen tog garderober som var 180cm breda och inte en enda centimeter till 😅Visa bifogad fil 131943
Vi hade lite samma feeling i lördags när vi satte ihop en garderob. Längden och höjden hade vi mätt och det stämde. Men vi hade glömt tänka på att vi skulle kunna ställa åbäket upp på övervåningen där det är lågt i tak.
Gick som tur var där det var som högst takhöjd. 😅
 
Jag söker ju liksom inte vård i onödan
Hellre en gång för lite än för mycket.
Jag avskyr läkarbesök och behöva missa jobbet pga dem.
Så jag ser liksom inte detta som kul.
Jag vill ju ha hjälp när jag söker vård.
Höra att det sitter i huvudet kan jag säga till mig själv och har gjort i många år.
 
Jag söker ju liksom inte vård i onödan
Hellre en gång för lite än för mycket.
Jag avskyr läkarbesök och behöva missa jobbet pga dem.
Så jag ser liksom inte detta som kul.
Jag vill ju ha hjälp när jag söker vård.
Höra att det sitter i huvudet kan jag säga till mig själv och har gjort i många år.
Det är skitjobbigt! Jag fick höra det som omyndig av en läkare som pratade till min mamma om mig som var i övre tonåren och hävdade att jag hade ont i ryggen för att jag var en ung och osäker tjej med dålig hållning. Liksom va?!
Dels var jag skitjobbigt kaxig på den tiden och hade noll dålig självbild. Och dessutom fick jag sedan en massa röntgenbilder hos nästa läkare som visade att jag var rejält skadad för evigt i nacke och rygg bla och fick diverse diagnoser med svår värk som symptom. Ibland är läkare lika mycket as som kan finnas bland resten av befolkningen. Ibland är de dåliga läkare.

Är det pga smärta du söker hjälp? Hade inte du ankyloserande spondylit?
Då måste de väl förstå att du har ont? Och att du kan bli trött/hjärntrött etc av det med..
 
Jag tvekar ganska mycket på att det är magsjuka, eftersom jag aldrig i hela mitt liv haft magsjuka. Magsjuka brukar väl vara att man kräks/skiter dåligt i flera dagar, jag hade en stund på badrummet 40 minuter efter att jag ätit maten som var dålig och sedan har jag varit "bra".
Man brukar väl heller inte kunna gå ut och springa eller gymma vid magsjuka. Eller få behålla mat etc etc.

Förutom då magknip deluxe, illamående, och att vätskebalansen är kajko (konstant törstig, och snustorra läppar, vätskebristshuvudvärk)
Prata med miljö och hälsa på kommunen då om det är dålig restaurang mat.
 
Det är skitjobbigt! Jag fick höra det som omyndig av en läkare som pratade till min mamma om mig som var i övre tonåren och hävdade att jag hade ont i ryggen för att jag var en ung och osäker tjej med dålig hållning. Liksom va?!
Dels var jag skitjobbigt kaxig på den tiden och hade noll dålig självbild. Och dessutom fick jag sedan en massa röntgenbilder hos nästa läkare som visade att jag var rejält skadad för evigt i nacke och rygg bla och fick diverse diagnoser med svår värk som symptom. Ibland är läkare lika mycket as som kan finnas bland resten av befolkningen. Ibland är de dåliga läkare.

Är det pga smärta du söker hjälp? Hade inte du ankyloserande spondylit?
Då måste de väl förstå att du har ont? Och att du kan bli trött/hjärntrött etc av det med..
Jo läkaren vill ha bort den diagnosen
Det sitter i huvudet.
Så är det...
 
Ibland kan det ske utan omvägar :D

Ett fik levererade smörgåsar till ett större möte på kommunhuset tvärs över gatan. Samtliga deltagare blev sjuka. Samtliga!

Det fiket fick stänga rätt snabbt. Inspektörerna kom bl.a. mitt i ett blöjbyte inne köket. :rofl:
Jodå vi anmälde ett ställe förra året.
 
Yes vi åt på restaurang. Hade ingen aning om att man kan anmäla! Ska kolla upp det i morgon.
Man kan(och bör) alltid anmäla om man misstänker matförgiftning eller slarv runt allergier. Sen händer det inte alltid så mycket men brukar bli en inspektion iaf.
En bekant till mig anmälde en gång. Hon har en son med rejäl äggallergi och trots dubbelkoll + prat med kocken om allergin så fick pojken en allergireaktion bara några tuggor in på efterrätten. Tog bara någon dag innan inspektörerna var på plats men sen blev det inget för ägaren(tillika kocken) visade fram ett recept utan ägg och sa att det var det receptet de använder 🤷‍♀️ men det finns dokumenterat iaf om det händer vid fler tillfällen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 360
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 105
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 958

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp