Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kan väl precis lika gärna vara ett magsjukevirus som du åkt på, istället för matförgiftning?
Jag tvekar ganska mycket på att det är magsjuka, eftersom jag aldrig i hela mitt liv haft magsjuka. Magsjuka brukar väl vara att man kräks/skiter dåligt i flera dagar, jag hade en stund på badrummet 40 minuter efter att jag ätit maten som var dålig och sedan har jag varit "bra".
Man brukar väl heller inte kunna gå ut och springa eller gymma vid magsjuka. Eller få behålla mat etc etc.

Förutom då magknip deluxe, illamående, och att vätskebalansen är kajko (konstant törstig, och snustorra läppar, vätskebristshuvudvärk)
 
Jag tvekar ganska mycket på att det är magsjuka, eftersom jag aldrig i hela mitt liv haft magsjuka. Magsjuka brukar väl vara att man kräks/skiter dåligt i flera dagar, jag hade en stund på badrummet 40 minuter efter att jag ätit maten som var dålig och sedan har jag varit "bra".
Man brukar väl heller inte kunna gå ut och springa eller gymma vid magsjuka. Eller få behålla mat etc etc.

Förutom då magknip deluxe, illamående, och att vätskebalansen är kajko (konstant törstig, och snustorra läppar, vätskebristshuvudvärk)
Magsjuka kan man få på många olika sätt. En del får t.ex. bara diarré.
 
Här snöar det fortfarande. Tack o lov ställer det inte till med så mycket. Har slagit på Mary Berry och kollar när hon gör drop scones, ser gott ut :d Har nada lust att göra nåt men blir väl dags fixa middag om en stund.
 
JAG skulle aldrig gå ut och motionera med magsjuka, men det hade jag säkert inte pallat efter en matförgiftning heller. Jag tycker att det låter som om du borde vila dig :) ?
Det kändes precis som vanligt. Jag har varit matförgiftad förut. Samma visa varje gång, och jag kan träna som vanligt bara skräpet är ur kroppen. Inga problem.

Dessutom blev jobbkompisen sjuk på samma sätt av samma mat. Så definitivt matförgiftning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 360
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 105
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 958

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp