Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland blir man förundrad över livet.
Jag hade en kompis i början på gymnasiet. Sen flyttade hon och vi tappade kontakten.
Hon letade upp mig på FB för en stund sen. Nu ca 27 år efter att vi sågs igen. Och även om tiden har gått så var det avslappnat direkt. Det är rätt fantastiskt.
Nu idol.
 
Äntligen har vi fått en parkering!
Att alltid behöva åka runt och leta parkeringsplats är snart ett minne blott. 🙌🥹

Idag har varit en toppen dag. Först stallet med ridning. Sedan hemåt och simma på badet med sambon. Efter det åt vi pizza 🍕 och sen på spåret.

Nu är man mör 🙈
 
Vi hade tänkt sätta ihop Ikea-garderober ikväll vid typ kl 21. Jag öppnade någon låda och hittade instruktionen. Såg ut som den var tretusen sidor och kändes som att bestiga Mount Everest typ IOM helslut. 😅 Så jag gav upp och tänker sova. Tänk att det kan vara så skönt att kasta sig i sängen! 😍
 
Vi har varg i området och folk är hysteriska. Själv börjar jag fundera på om jag ska ha min 3.5 kg hund i väska så får hon skälla när hon behöver kissa o bajsa??


Nähä, inte det.
Vi mötte ju varg förra året på några meters avstånd men den brydde sig inte.
Jag hoppaz att den mezt närgångna i mitt zkåneområde är en av dom zkyddzjaktade, dom tog lite för många djur o zkrämde zkiten ur folk o hundägare ,och ja den tog en hund
 
Har varit på Ikea, igen. Först lyckades vi gå ut med allt förutom benen till sängen, vilket var det viktigaste att köpa. Sedan höll jag på att köpa bara en uppsättning ben trots att det behövdes två... Tror vi ska vila lite nu :rofl:
Tur att ni inte gjorde som min kompis som köpte en uppsättning men när leveransen kom var det 32(?) sängben. H*n hade scannat en hel kartong i självutcheckningskassan.
Kundtjänst blev lite roade nån dag efter när h*n var och lämnade tillbaks 28 sängben.
 
Så intressant att se hur olika personer beter sig när de svarar på annonser. Nu la jag ut en möbel som morsan vill sälja och den här gången kollade jag upp inköpspriset först :p

Flera inledde med att pruta, eller bara skriva "ge mig adressen" (inte ens ett "hej"). Någon försökte tjata till sig den för halva mitt pris, vilket redan är halva butikspriset och ville inte tro att jag faktiskt har flera intresserade.

Jag har nu lite kul när jag svarar folk, och har börjat välja den trevligaste som köpare. Intressant också att så många vill köpa sådant som vi ser som onödigt och opraktiskt. Tydligt att alla har olika smak och åsikter.
 
Fick vara hemma igår eftersom jag inte mådde bra efter vaccineringen. Huvudvärk och feber-herreminje vad kallt det var på natten-och varmt sedan på dagen i går!

I dag har jag varit ledig men bara städat lite och sovit lite. Pratat med min syster i telefon för jag glömde ordet "sköldpadda" och spionen svarade inte när jag pratade med honom om vad för ord jag glömt och förklarade att Skalman var ett sånt djur jag menade. Han tyckte mest jag var onödig och hämtade grisen till mig.

Nu har jag läst i kapp mig på Flashback om föräldrarna som gav sitt barn ättika. Brukar aldrig läsa där, men totalt chockad över vilka människor det finns. Så mycket ondska att det ens är svårt att förstå.

Har lite ont i ryggen och fryser lite så ska nog ta filt om mig och en mugg te innan jag lägger mig igen.
 
När det bara tar stopp i huvudet av studierna är det ingen idé att traggla- bättre att göra något annat en stund; som pyssla om och köra en sväng med min underbart fina guldhäst 😍🥰. Hemma igen och efter hämtmat till middag som sambon tog med fick jag till de sista uppgifterna med ny kraft och andra ögon; var ju baklängesmomsen jag inte fick till innan som föll på plats nu 😊. Kändes genast mycket bättre att skicka in veckans inlämning och inte minst när första inlämningens bedömning bla löd att jag min tillämpning med faktaunderlag och egna resonemang speglar ett gediget arbete och betyg B (mellan VG och MVG) var ju kul 😃. Redan fredag igen och fredagsmys med Idol och nu är vi trötta så nu är det sovtajm med katterna 🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 353
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 105
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
25 799
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp