Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Drog filt om mig, har blivit så frusen av mig. Undrar om det är åldern. Skönt det är helg nu. Huvudvärken är borta också. Har varit ledig i dag pga bussåkandet med synmottagningens personal, saknar jobbet, men skönt med ledighet. Vilka dubbla signaler det är!

Vet inte om jag ska åka i väg i morgon och handla eller om jag ska göra som vanligt och handla online. Njuta av helg utan att göra mer än vad jag måste.
 
Just hemkommen från konsert.
DSC_0423.JPG
 
Bukedoktorn - jag har fått röda utslag över hela kroppen såhär oå kvällskvisten. de kliar lite, men helt uthärdligt i nuläget.
Någon som har en idé om vad det kan vara och hur jag bör hantera det?
Spontant känns det som en allergisk reaktion, men jag har inget nytt i min miljö? Det enda som ändrats är att jag kört en luftfuktare ett par timmar, men det känns långsökt.
 

Bifogade filer

  • 20231027_212750.jpg
    20231027_212750.jpg
    108,7 KB · Visningar: 64
Hade egentligen tänkt motionera hästen avsuttet men fick frågan om sällskap av en stallkompis med sin unghäst om en liten ridtur och det var ett bra tag sen så varför inte; mysig skrittrunda på grusvägen 😍 och bara kände på lite granna i trav och galopp på ridbanan; hade ju inga planer alls så rundade av när jag märkte att pållan behövde kissa vilket hon gjorde direkt inne i boxen 😄.
Först himla mysig fredagseftermiddag/kväll I stallet 🥰 och efter att ha nattat kaninerna med så fortsatte fredagsmyset i soffan med hämtmat från pizzerian (sommarsallad var gott trots ruskvädret 😁), lite caramelpopcorn och Idol med älsklingen och katterna 🥰
 
Bukedoktorn - jag har fått röda utslag över hela kroppen såhär oå kvällskvisten. de kliar lite, men helt uthärdligt i nuläget.
Någon som har en idé om vad det kan vara och hur jag bör hantera det?
Spontant känns det som en allergisk reaktion, men jag har inget nytt i min miljö? Det enda som ändrats är att jag kört en luftfuktare ett par timmar, men det känns långsökt.

Är luftfuktaren verkligen ren? De kan ju vara rätt otäcka.

Testa med receptfri antihistamin och kortisonkräm om det börjar klia ordentligt.
 
Ett mysterium för mig också, ordet strips är bara förvirrande :D

Obs strips och pommes är inte samma sak.

Dagens sanning!

Strips och pommes är INTE samma sak.

Du tänker att pommes är de räfflade?

Ja och inte samma sak. Skall man värma pommes funkar inte Micro behövs ugn eller värmeskåp.

Kompisar :cautious: Da ar @_Elly_ och jag lika fragande fortfarande och ingen forklarar vad det ar.:meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 619
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 200
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 909
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp