Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tagit emot mat och insåg ju att jag skulle ha kantarellpizza till middag i dag.... minnet är bra men kort! Mycket trevlig ung kille lämnade mina varor och frågade om han skulle bära in dem till mig, men jag tackade artigt nej :D Om det är han som packar så är han duktig på det med, har fått vissa gånger när det bara är nerslängt, men just när han lämnat har det varit ordentligt gjort. Har känt mig lite gammal när unga har kommit med min mat bara kaosartat nerslängt i påsarna, tänkt att det verkar vara en glömd kunskap hur "man packar påsar med matvaror. Men kanske inte ändå :D Han återställde ordningen så jag slapp känna mig så gammal i dag :D
 
Är luftfuktaren verkligen ren? De kan ju vara rätt otäcka.

Testa med receptfri antihistamin och kortisonkräm om det börjar klia ordentligt.

@Hippocampus Tack for era svar! Jag tog en benadryl innan sangen igar och en annan sort i morse (laste att benadrylen vara bara c 6 timmar och rekommendationen ar att ta en tablett fyra ganger om dagen, medans den andra tabletten jag tog har 24 timmars impact).

Det stora roda jag hade over overkroppen igar har gatt ned, men nuy har jag istallet roda svullnader, en del runda, en del i helt andra former, framforallt pa ben och armar, men ocksa en del pa ansiktet runt hakan, rygg och rumpa.
Kom ihag imorse att jag har privat sjukvard via jobbet, sa har en videokonsultation om en timme..

Gallande luftfuktaren sa ar jag ingen expert - jag kopte den av en privatperson, men den ser ut att vara i gott skick - det ar lite svarta i vattenuppsamlaren, men inget storre, och filtret pa baksidan ser ok ut. Har ocksa bara haft den igang ett par timmar totalt, sa det kanns som en stark reaktion? Men vad vet jag
 
@Hippocampus Tack for era svar! Jag tog en benadryl innan sangen igar och en annan sort i morse (laste att benadrylen vara bara c 6 timmar och rekommendationen ar att ta en tablett fyra ganger om dagen, medans den andra tabletten jag tog har 24 timmars impact).

Det stora roda jag hade over overkroppen igar har gatt ned, men nuy har jag istallet roda svullnader, en del runda, en del i helt andra former, framforallt pa ben och armar, men ocksa en del pa ansiktet runt hakan, rygg och rumpa.
Kom ihag imorse att jag har privat sjukvard via jobbet, sa har en videokonsultation om en timme..

Gallande luftfuktaren sa ar jag ingen expert - jag kopte den av en privatperson, men den ser ut att vara i gott skick - det ar lite svarta i vattenuppsamlaren, men inget storre, och filtret pa baksidan ser ok ut. Har ocksa bara haft den igang ett par timmar totalt, sa det kanns som en stark reaktion? Men vad vet jag

Jag skulle säga släng den om den inte går att rengöra ordentligt (jag hade inte försökt rengöra den eller köpt den till att börja med - jag är livrädd för mögel). Det är det där svarta som inte är bra (svartmögel). Vill du har fuktigare luft är det bättre att ställa ut skålar med vatten.
 
Jag skulle säga släng den om den inte går att rengöra ordentligt (jag hade inte försökt rengöra den eller köpt den till att börja med - jag är livrädd för mögel). Det är det där svarta som inte är bra (svartmögel). Vill du har fuktigare luft är det bättre att ställa ut skålar med vatten.

Det ar tvart om, jag vill ha mindre fuktigare luft, forlat, det ar en avfuktare.
Jag tanker istallet att jag slutar anvanda den tills utslagen gatt bort helt; och testar sedan igen. Kommer det tillbaka sa ar det kanske luftavfuktarens fel, men det kanns for tidigt att saga i nulaget
 
Funderar över ett svagt tickande ljud som jag hör i lägenheten. Hörde det igår kväll och fortsätter idag med. 😅

Det högre klonkandet jag hör just nu måste iallfall vara han med garaget som ligger brevid min lägenheten, som byter däck på bilen.

Nu ska jag göra något nyttigare: värma lite mat till lunch/frukost. :rofl:
 
Gått en långsam promenad i iskyla. Oroar mig för mamma som får återkommande UV och nu har feber trots penicillin.
Tröstar mig med en fika.
IMG_4802.jpeg
 
Det ar tvart om, jag vill ha mindre fuktigare luft, forlat, det ar en avfuktare.
Jag tanker istallet att jag slutar anvanda den tills utslagen gatt bort helt; och testar sedan igen. Kommer det tillbaka sa ar det kanske luftavfuktarens fel, men det kanns for tidigt att saga i nulaget
Om du har haft såpass mycket fukt att innemiljön blivit påverkad så är det också möjligt att du reagerar på eventuella mögeltoxiner om det blir mindre fuktigt av avfuktaren så att sporer och/eller toxiner blir lättare och mer rörliga utan sin fukt. Vad jag förstått.
 
Sovmorgon, bäddat om, ätit frukost, kärt en omgång tvätt, satt igång diskmaskinen, varit i stallet, slängt skräp på återvinningen samt köpt nya halvljus.
Nu ska jag dammsuga innan tvätten ska till torktumlaren och nästa tvätt ska igång.
Sen kolla på alpint, tömma diskmaskinen och packa inför en snabbvisit i Göteborg.
 
Det kan fortfarande vara den, iom det svarta i tanken.

Jag har blotlagd tanken i varmt vatten och blekmedel och ska skrubba rent den ordentligt innan jag lagger undan den for detta tillfallet.
Tanker dock att om jag ar sa kanslig for svartmogel borde jag fatt problem tidigare, med tanke pa att jag bott 14 ar i brittiska hus, en del av tveksam kvalitee (inga med stora svartmogel utbrott, men det har definitivt funnits sporer i badrum och kring fonsterkarmar.

Vi far se - ar villig att forsoka en gang till nar detta utbrottet lagt sig, men tack for forslag, lite tokigt att jag inte ens tankt pa att tvatta avfuktaren

Nar jag pratade med sjukskoterskan sa hon att det ofta ar omojligt att avgora vad som orsakat en reaktion, och att det kan vara sadant som man tidigare varit utsatt for utan att ha problem. An sa lange vill jag inte dra pa for stora vaxlar, men blir det langvarigt/aterkommande ar det saklart en annan sak
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 619
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 194
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 906
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp