Nu fick mannen sitta dubbelvikt i min lilla ford ka.Påminner mig om när vi hade en Ibiza, trots lägsta sitthöjd så satt man fast med hjässan i taket. Som tur var behövde jag inte köra den ofta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu fick mannen sitta dubbelvikt i min lilla ford ka.Påminner mig om när vi hade en Ibiza, trots lägsta sitthöjd så satt man fast med hjässan i taket. Som tur var behövde jag inte köra den ofta.
Städar extremt långsamt men det finns hopp om att det blir färdigt på förmiddagen.
Duschen däremot tycks ha gett upp helt.
Alltid lika roligt att se när långa män sätter sig i min bil och kör den. Har en mycket liten bil, så blir en fin kontrast.
Är luftfuktaren verkligen ren? De kan ju vara rätt otäcka.
Testa med receptfri antihistamin och kortisonkräm om det börjar klia ordentligt.
@Hippocampus Tack for era svar! Jag tog en benadryl innan sangen igar och en annan sort i morse (laste att benadrylen vara bara c 6 timmar och rekommendationen ar att ta en tablett fyra ganger om dagen, medans den andra tabletten jag tog har 24 timmars impact).
Det stora roda jag hade over overkroppen igar har gatt ned, men nuy har jag istallet roda svullnader, en del runda, en del i helt andra former, framforallt pa ben och armar, men ocksa en del pa ansiktet runt hakan, rygg och rumpa.
Kom ihag imorse att jag har privat sjukvard via jobbet, sa har en videokonsultation om en timme..
Gallande luftfuktaren sa ar jag ingen expert - jag kopte den av en privatperson, men den ser ut att vara i gott skick - det ar lite svarta i vattenuppsamlaren, men inget storre, och filtret pa baksidan ser ok ut. Har ocksa bara haft den igang ett par timmar totalt, sa det kanns som en stark reaktion? Men vad vet jag
Dags att klippa gräsmattan. Kanske sista gången i år?
Jag skulle säga släng den om den inte går att rengöra ordentligt (jag hade inte försökt rengöra den eller köpt den till att börja med - jag är livrädd för mögel). Det är det där svarta som inte är bra (svartmögel). Vill du har fuktigare luft är det bättre att ställa ut skålar med vatten.
Det ar tvart om, jag vill ha mindre fuktigare luft, forlat, det ar en avfuktare.
Jag tanker istallet att jag slutar anvanda den tills utslagen gatt bort helt; och testar sedan igen. Kommer det tillbaka sa ar det kanske luftavfuktarens fel, men det kanns for tidigt att saga i nulaget
Skönt! Pelargonerna är ersatta av ljung nu också. Det trista är kvar, räfsa en miljard boklöv.Samma planer här, allmän städning av trädgård i eftermiddag. Inklusive ställa TILLBAKS utemöblerna, helgen till ära!
Om du har haft såpass mycket fukt att innemiljön blivit påverkad så är det också möjligt att du reagerar på eventuella mögeltoxiner om det blir mindre fuktigt av avfuktaren så att sporer och/eller toxiner blir lättare och mer rörliga utan sin fukt. Vad jag förstått.Det ar tvart om, jag vill ha mindre fuktigare luft, forlat, det ar en avfuktare.
Jag tanker istallet att jag slutar anvanda den tills utslagen gatt bort helt; och testar sedan igen. Kommer det tillbaka sa ar det kanske luftavfuktarens fel, men det kanns for tidigt att saga i nulaget
Det kan fortfarande vara den, iom det svarta i tanken.