Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommer hem till en nästan torr tvätt. Avfuktare - jag :heart dig!!

Har hjälpt föräldrarna med ett tassbandage. Inte för att jag är någon sorts expert, men jag är i alla fall inte närmare 80 år och inte heller rädd för att titta på skador (mamma). Hunden är gudasnäll så det gick bra :) ! Himla smidigt att jag är ledig nästa vecka och kan hjälpa dem med detta varannan dag.

Nu eldar jag och har tänt ett ljus på bordet. Resten av kvällen borde bli mycket lugn... :)
 
(Pommes) strips är tunna och pommes (frites) tjocka (oavsett räfflor) :D

Edit: Sedan har vi klyftpotatis också :angel: :laugh:

Jo, klyft potatis har vi ocksa ... och French Fries, curley FRIES, samt shoestring FRIES. Det finns sakert fler sorters FRIES sa man vet precis vad det ar och behover inte undra over denna nyhet. :cautious: Det borde alltsa vara shoestring fries ni talar om. Det ar vad jag valjer nar jag gor poutine.

Dags att klippa gräsmattan. Kanske sista gången i år?

Maken ar lite upprord, nu behover han klippa graset tva ganger i veckan. A andra sidan, sager jag, klipptes inte graset mer an en gang i manaden over sommaren och det blir mindre ofta igen frammat December. (Men sedan far man klippa igen i February, men det paminner jag inte om:sneaky:)
 
Har kört sambons morsas bil för första gången. Det enda jag gjorde var att backa med släp :rofl: Hon är absolut inte bekväm med det, så jag erbjöd mig. Det var länge sedan jag gjorde det, men efter några små försök fick jag till snitsen. Enda irritationsmomenten var alla j*vla män som såg och skulle stanna för att erbjuda sin hjälp. Tror knappast de gjort det om sambon kört.
 
Halloween på Kolmården bjöd inte bara på skrämsel.
DSC_0441.JPG
 
Tror att jag ska stänga av TVn en stund och läsa i min bok istället. Försökte mig på att - igen - leta efter mordet/drået på min morfars mormors far i gamla dagstidningar. Det skedde redan år 1850. Misstänker att det är därför det är svårt att hitta. En mycket tragisk historia. Det står om honom att han var fattig men välfräjdad och hade gjort sig känd för en "stilla vandel".
 
Katten klagade där på övervåningen. Så jag gick för att titta. Det visade sig vara hunger. Vi - hunden och jag - är på nedervåningen och här är också maten och vattnet. Det är nu åtgärdat.

Det blir nog lite tufft för katten. ;) Han är SMÄLLFET. Har ätit allt han kommit över och jag har fyllt på maten ute. Har ju inte vetat om det är katten, räven eller fåglarna som snott maten. Så tom skål har jag fyllt....
Nu får han måltider.
Stackars lilla djur :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 617
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 192
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 904
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp