Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet, det påverkar en hårt, du kan ju alltid flytta till tok-holmarna lite mildare med mörkret här än norr. Men jag hoppas att du håller ut.
Nä, det är tyvärr ingen realistisk lösning på problematiken. Bit ihop och invänta våren är ända alternativet. Och hoppas att eu tar upp frågan med ständig sommartid snart igen! ( det är i alla fall vad jag vill att resultatet ska bli)
 
Skön sovmorgon till strax efter halv 10; katterna väckte oss inte en enda gång, skönt 😊. Medan sambon grejade hemma åkte jag till stallet och fixade box och tog in för lite lunchhö och känna igenom benen; vilodag efter 6 dagars varierad motion :). Bort till återvinningen lite före de stängde; skönt att ha slängt de gamla kaninburarna och förbi stallet och lämnade transporten och fixade insläpp 😊. Hemma igen hann jag plantera om ett gäng blommor och växter före middagen 😊.
 
Jag hade ju kvällsfodringen så blev stallet tre gånger för mig idag; så harmoniskt och mysigt att höra alla hästarna äta sitt hö 🥰 medan älsklingen gottade i sig kräftor hemma 😄.
Sen såg vi klart Netflixserien Tore som släpptes igår; den var så gripande och fängslande att vi såg hela serien ikväll!
 
Landat i sängen efter den mysigaste kvällen. Ville inte åka hem ❤️

IMG_1821.jpeg
 
Nu efter middagen har barnbarnen akt hem med sonen och jag har just hallt upp ett glas vin. Det behovs, det ar mycket aktiva barnbarn jag har ... ALLT gar i 220 km och det galler att ligga i om man ska hinna med.

Har har vi super kalla natter nu, lagsta temperaturen pa natten/tidig morgon ar runt 2-3 grader C och dags temperaturen 13-15 grader C ... men da solen lyser blir det riktigt varmt om man kommer undan fran vinden och sitter i la ... pa fram verandan hade vi 19 grader C nar jag tittade vid 1 tiden i dag, formodligen en eller tva grader mer nagon timma senare.
 
Nu efter middagen har barnbarnen akt hem med sonen och jag har just hallt upp ett glas vin. Det behovs, det ar mycket aktiva barnbarn jag har ... ALLT gar i 220 km och det galler att ligga i om man ska hinna med.

Har har vi super kalla natter nu, lagsta temperaturen pa natten/tidig morgon ar runt 2-3 grader C och dags temperaturen 13-15 grader C ... men da solen lyser blir det riktigt varmt om man kommer undan fran vinden och sitter i la ... pa fram verandan hade vi 19 grader C nar jag tittade vid 1 tiden i dag, formodligen en eller tva grader mer nagon timma senare.
Här har vi rätt kallt dygnet runt. Har man tur klättrar det uppåt +7 på dagen men då blåser det oftast 😅. Just nu (3 a.m.) är det +0,9.
Brr! Känns ofta kallare i okt-nov än senare på vintern.

Vore skönt att vara tillbaka i Az.

Hmm, snart kanske man kan skicka godis om du skulle vilja det ;)
 
Oh ja, det skulle jag verkligen vilja ... det borde ga bra nu kan jag tycka.:) Och en burk lakrits pulver. suck. jag fick en mycket svag variant nar jag bestallde licorice root pulver. Inte alls det jag tankt mig.:cautious:
 
Oh ja, det skulle jag verkligen vilja ... det borde ga bra nu kan jag tycka.:) Och en burk lakrits pulver. suck. jag fick en mycket svag variant nar jag bestallde licorice root pulver. Inte alls det jag tankt mig.:cautious:
Lakrits eller saltlakritspulver?
Jag tycker man får bästa saltlakritspulvret genom att krossa turkisk peber.

Men vi får väl ta ett videosamtal nån gång när jag kan vara i affären på kvällen
Dels har du hinnit vakna, dels är det mindre folk 😇.
Har ingen aning om vad porto kostar till US numera, men jag tänker att det väl inte brukat vara totalt orimligt.
Kan kolla upp vid tillfälle.
 
Jag fick precis en text av sonen ... han tog med sig min "extra" bilnyckel hem :cautious: efter att han tog ut barn sitsarna ur min bil. Han hade redan forsokt overtala mig att folja med honom och barnen till en "pumpkin patch" i morgon, sa jag kan lamna tillbaka det han glomde och hamta upp nyckeln samtidigt.
Det blir sakert en rolig dag, men jag kanner mig lite slut fast jag inte gjort sa mycket de tva dagar jag har haft barnen har. Naja, Mondag jobbar jag igen och kan ta igen mig infor fler helger och ledigheter.:laugh:
 
Är uppe alldeles för tidigt, kunde inte somna om så väntade på morgonen men när jag gav upp och kikade på klockan var den strax efter 3. För trött för att veta hur mycket jag sovit med tidsomställningen :D Katten har fått en för-frukost (den hoppade även ljudlöst upp i sängen, plötsligt hörde jag ett smaskande:rofl:) men jag hade velat göra något produktivt innan jag kraschar:confused:
 
Är uppe alldeles för tidigt, kunde inte somna om så väntade på morgonen men när jag gav upp och kikade på klockan var den strax efter 3. För trött för att veta hur mycket jag sovit med tidsomställningen :D Katten har fått en för-frukost (den hoppade även ljudlöst upp i sängen, plötsligt hörde jag ett smaskande:rofl:) men jag hade velat göra något produktivt innan jag kraschar:confused:
Klockan var väl egentligen strax efter 4 då 😇
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 614
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 191
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Stil på bostad för uthyrning.
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp