Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om du har haft såpass mycket fukt att innemiljön blivit påverkad så är det också möjligt att du reagerar på eventuella mögeltoxiner om det blir mindre fuktigt av avfuktaren så att sporer och/eller toxiner blir lättare och mer rörliga utan sin fukt. Vad jag förstått.

Oh, intressant!
Jag tror inte min innemiljo ar fuktigare an andra gamla brittiska hus (lag standard, och jag vet att manga far problem, men vad jag menar ar att ingen britt som besokte mitt hus skulle saga "oj, vilket hemskt fuktproblem du har har". Det ar en typisk "period property" fran den Viktorianska eran)
Jag kopte avfuktaren eftersom det definitivt blir fuktigt har pa vintern, och jag fick den billigt av en granne some skulle flytta ut, sa det var mest nagot jag var nyfiken pa att prova, vilken skillnad pa innermiljon det skulle skapa.
 
Jag har blotlagd tanken i varmt vatten och blekmedel och ska skrubba rent den ordentligt innan jag lagger undan den for detta tillfallet.
Tanker dock att om jag ar sa kanslig for svartmogel borde jag fatt problem tidigare, med tanke pa att jag bott 14 ar i brittiska hus, en del av tveksam kvalitee (inga med stora svartmogel utbrott, men det har definitivt funnits sporer i badrum och kring fonsterkarmar.

Vi far se - ar villig att forsoka en gang till nar detta utbrottet lagt sig, men tack for forslag, lite tokigt att jag inte ens tankt pa att tvatta avfuktaren

Nar jag pratade med sjukskoterskan sa hon att det ofta ar omojligt att avgora vad som orsakat en reaktion, och att det kan vara sadant som man tidigare varit utsatt for utan att ha problem. An sa lange vill jag inte dra pa for stora vaxlar, men blir det langvarigt/aterkommande ar det saklart en annan sak

Just det där med allergiska retningar är knepigt. Det kan gå bra, tills det inte gör det... och har en väl fått en reaktion kommer den gärna tillbaka. Men absolut, en ordentlig rengöring är ju ett måste om du vill prova igen.
 
Oh, intressant!
Jag tror inte min innemiljo ar fuktigare an andra gamla brittiska hus (lag standard, och jag vet att manga far problem, men vad jag menar ar att ingen britt som besokte mitt hus skulle saga "oj, vilket hemskt fuktproblem du har har". Det ar en typisk "period property" fran den Viktorianska eran)
Jag kopte avfuktaren eftersom det definitivt blir fuktigt har pa vintern, och jag fick den billigt av en granne some skulle flytta ut, sa det var mest nagot jag var nyfiken pa att prova, vilken skillnad pa innermiljon det skulle skapa.
Fördel då om den kommer från en granne då är det åtminstone samma eventuella skit i avfuktaren som i den egna innemiljön, så du inte dragit in något nytt. Eller det kanske var en förhastad slutsats, ni måste ju inte bo i samma hus.

Jag skulle försöka ta ut den och se om det påverkar dina symptom.
 
Har fikat på stan med sambon och unnade mig att köpa en fin kavaj (grön :love: och stretchig - väldigt bekväm!) och en varm, mjuk och stor halsduk (behövligt! Jag fryser och har inte alls många mössor, halsdukar, vantar.. ironiskt nog, med tanke på hur frusen jag blivit :cautious:.). Lyx! Nu har jag målat naglarna röda och låter det torka.
 
Just det där med allergiska retningar är knepigt. Det kan gå bra, tills det inte gör det... och har en väl fått en reaktion kommer den gärna tillbaka. Men absolut, en ordentlig rengöring är ju ett måste om du vill prova igen.

det ar val mest det att jag inte ar overtygad om att luftavfuktaren var orsaken till den allergiska retningen, sjukskoterskan jag pratade med sa att det absolut inte behover vara den, att det kan vara nagot jag atit eller eller kommit i kontakt med pa annat satt, och att det ocksa kan vara nagot jag inte haft nagon reaktion mot tidigare, sa jag tanker prova lite hemmavetenskap

@manda Ja - ger den en rengjorning for tillfallet och ska sedan stalla undan den tills symptomen lagt sig. Kommer de tillbaka nar jag testar igen sa far val resultaten sees som slutgiltiga!
 
På bussen på vägen till stallet. Tänkte jag skulle vila från cykling tills hostan ger sig.

Men första bussen var så försenad, blev arg, gick till andra bussen jag skulle byta till (inklusive språngmarsch för att hinna) och är nu svettig :rofl:

Men men, snart framme, då blir det uteritt!
Verkar som att jag ska rida medryttarhästen på lektion på måndag, så håller oss till utomhuset nu i helgen.

Borde nog köpa en pannlampa med..
 
Precis. Strips funkar i Micro om man har rester inte pommes.
Fast det där kan inte stämma alls... Jag åt mer "strips" i föräldrahemmet, det blev ofta över och nej hur långsamt man än åt lätt micrade så satte de sig som block i halsen... Äter numera mer räfflade nu men inget av dom micras.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 617
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 192
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 904
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp