Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åhå så man kan alltså gå runt och hitta Max och EKO där... hahaha jaja, vi undersökte med andra ord inte fullt så mycket vi borde ha gjort tydligen! :D Då får jag kolla den affären i dag när jag känner mig modig nog att åka dit igen

:)
Om du står så du har citygross.se i ryggen jysk på höger sida så ligger max och som jag fattar det Eco typ 50 meter åt vänster bortanför stadium outlet.
 
@Enya Sörmlandstrafiken hänvisar till Brandkärrskolan hållplats, en liten promenad, riktigt dåligt tycker jag. Innan var skönt bara kliva ut vid ICA Maxi, vilket gör blir än mer sällan tar mig ut till det området. (har halvtimmas bussresa innan stadsbussen ut då bor i grannstaden som sagt 😅 )
 
Ja jag hade för mig att det går buss till där jula, Coop och Maxi är men synpedagogen sa att det inte går så bra, utan blir en bit att gå ändå, och rörigt nu när de bygger om. :( Hon sa att jag istället borde använda mig av färdtjänst pga det. Lite synd, jag vill klara mig själv ju, men tja, ett ställe är bättre än inget alls, så får jag se det. :)
När jag kollar på Google mars står det linje 161/162 . Precis utanför på gatan typ. Jag vet inte.
 
@Krålus Dom linjerna går knappt, förr gick 2an ut dit som har betydligt tätare trafik. Sörmlandstrafiken hänvisar till brandkärrskolan efter dom fick för sig göra om linjen, för skulle va förbättring av linjen - enligt dom iallafall.
 
@Enya Sörmlandstrafiken hänvisar till Brandkärrskolan hållplats, en liten promenad, riktigt dåligt tycker jag. Innan var skönt bara kliva ut vid ICA Maxi, vilket gör blir än mer sällan tar mig ut till det området. (har halvtimmas bussresa innan stadsbussen ut då bor i grannstaden som sagt 😅 )
Så den har gått till ICA Maxi men nu gör den inte? Pga ombyggnationerna kanske? Då kanske det ändras tillbaka igen sedan?

Ja när man handlar vill man gärna slippa gå en massa i onödan också, och ha en massa att bära. Tycker att bussarna här är "trånga" nog när man ska kliva på med dramaten eller kassar.... I de skånska stadsbussarna har man inte dubbla säten placerade framtill så.
 
@Enya Nja, mera för öka behovet. Men hoppas dom gör om linjen så går förbi där igen, eller iallafall nått bättre alternativ till halvtimmes-timmes avgångarna till Påljungs Hage eller snabbare buss ut. Önska kan man iallafall 😅

https://sn.se/nyheter/nykoping/arti...ings-stadstrafik-fran-den-15-augusti/jvy4xnoj
"
"Det ska vara enkelt, smidigt och bekvämt att resa kollektivt."

Det skriver Sörmlandstrafiken i ett meddelande på sin hemsida där förändringar i stadstrafiken presenteras. Från och med den 15 augusti utökas trafiken med fler avgångar för linje 1, 2 och 3."
 
@Enya Nja, mera för öka behovet. Men hoppas dom gör om linjen så går förbi där igen, eller iallafall nått bättre alternativ till halvtimmes-timmes avgångarna till Påljungs Hage eller snabbare buss ut. Önska kan man iallafall 😅

https://sn.se/nyheter/nykoping/arti...ings-stadstrafik-fran-den-15-augusti/jvy4xnoj
"
"Det ska vara enkelt, smidigt och bekvämt att resa kollektivt."

Det skriver Sörmlandstrafiken i ett meddelande på sin hemsida där förändringar i stadstrafiken presenteras. Från och med den 15 augusti utökas trafiken med fler avgångar för linje 1, 2 och 3."
Jag är ny i bussvärlden generellt, och specifikt här, så har inte koll märker jag, men verkar skumt att inte gå genom Brandkärr... där ju flera butiker ligger-typ ICA osv.

Nåja, jag röstar för tåg i den här delen av landet, men man har inte kommit så långt som i Skåne i pendeltågstrafiktänket, man kan inte få allt, vi får nöja oss med buss, där man till och med precis har infört att man kan blippa sitt betalkort... något man kunnat i några år redan i Skåne.

(Jag flyttade några år tillbaka i tiden känns det som :D )
 
@Enya flyttade hit ifrån Huddinge trakten , ska inte tala om nergradering 😅 fast jämfört med andra ställen bott på b.la därifrån jag kommer, så är trafiken rätt bra här.

Just nu funderar på poppa popcorn, och avnjuter en burk cola. Ser om 1 mot Sverige, då missade när sändes idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 619
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 200
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 909
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp