Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg på teven rubriken "Rådjur nära drunkna i Kukkola" med film på ett rådjur i vatten som såg brunt vid första åsynen.

Och det första jag undrade var vad 17 för kola är det som man spillt ut i vattnet som kallas Kuk-kola?!

En sekund senare ... :banghead::rofl:
Jag har fått lära mig att det uttalas kookola eller något liknande. Dock inte alls lika roligt 😂
 
Här hinner inte pommes/strips ligga så länge... :D :D :D

TACK, nu forstar jag antligen vad "strips" ar. Jag undrade sa :cautious: och nu undrar jag varfor ni inte kallar det for "pommes" som man gjort i urminnes tider?

Lite fascinerande att svenskar kan uttala engelska A och engelska E.
Men inte får in i huvudet uttalet av finska U Y och O. Samt att alla enkla vokaler är korta. Är de långa dubbeltecknas de.

Fast alla ar ju bombarderade med Engelska hela tiden, medan Finska inte alls ar lika vanligt att se eller hora.
 
Jag har gått in någon slags julfeeling redan. Störande eftersom det ska firas Halloween på tisdag - men också urmysigt! 🎄
Har shoppat lite klappar till en Secret Santa jag är med i på annat håll och kan knappt vänta på att dra igång leken här på forumet. 🤓 Tänk att det är 14:onde året jag kör i år - galet ändå! 🎅🏻
Är också supertaggad på SS, inte jul i sig just nu utan bara ett enormt suuuuuuuuug efter att få filura på presenter till buke:are ;):rofl:
 
Känner mig trött och deppig. Nån spelar hög musik och det stressar mig, hoppas de slutar innan midnatt. Är ju lönehelg nu så säkert nån fest.
Tror jag ska poppa popcorn. 🍿
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 622
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 201
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 719
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 921
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp