Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gick bra för oss i år också. Vadden, musiken och tjurmuskeln gjorde nog sitt. Nästa år hoppas jag att vi bor mer på landet. För det vore skönt att inte behöva sitta med hög musik och fördragna gardiner någon nyår.
 
Verkar som att grannarna inte kör på "galet party" iaf, utan mer "umgås och lyssna lite på musik ibland". Känns bra :) Nu sitter jag i soffan, dricker vatten, äter after eight och tittar på youtube. Äldsta hunden har lagt huvudet över en filthög och snarkar för att hon inte får luft ordentligt, men hon verkar nöjd ändå :p

Mina rottisar snarkade sa de inte kunde andas i bia baddar dar de holl huvudet pa kanten ... men det lag alltid sa nar de kunde efter ett tag gav jag upp och lat dem hallas.:p
 
Hunden var inte orolig. Nu äter hon gabapentin förvisso men ingen ny medicin.
Nån häst var lite tittig men min fånghäst verkar vi kunna rida ut i krig med så lämge hon har en Ikeapåse med hö framför mulen.

Det smällde mindre än förra året också.
 
Så skönt! Det gör det här och eftersom det inte finns någon speciell tid så pågår det hela dagen och ibland dag före och efter.
Wingfield
Från klockan 22.00 nyårsafton till klockan 01.00 på nyårsdagen.

Från klockan 22.00 påskafton till klockan 01.00 på påskdagen.

Från klockan 22.00 valborgsmässoafton till klockan 01.00 den 1 maj.
 
Wingfield
Från klockan 22.00 nyårsafton till klockan 01.00 på nyårsdagen.

Från klockan 22.00 påskafton till klockan 01.00 på påskdagen.

Från klockan 22.00 valborgsmässoafton till klockan 01.00 den 1 maj.
Ekenäs slott, Linköpings kommun, i obygden.
Från klockan 23.53 till klockan 00.07 på nyåret .

Påsk = noll.

Valborg= noll. Dock sker då fyrverkeri i organiserad form, men det är en dryg mil bort och hörs inte. Inget random privat avfyrande.
 
Gott nytt år! Första barnfria nyåret på 20 år 😁 Eller helt barnfritt var det inte, yngsta av kvartetten följde med och åt innan han åkte till stan vid 23 med bussen. :) Tre rätters, när då då och denna då bubbel och dricka bubbel över tolvslaget.
Ville sov i soffan i sällskap med Monty python och Meningen med livet. Lite raketer på avstånd men vi hörde bara lite muller och såg lite ljussken. :)
 
Den här nyårsaftonen blev vi bjudna på middag hos grannarna; trevligt med dukat bord och bli överraskad med menyn 😊😍.

Förrätt: Laxröra på smörstekt kavring och Briska flädercider

Varmrätt: Fläskytterfile med potatisgratäng med vitlök och sallad och Briska rosecider

Dessert: Chokladmousse med mint och smörstekta pepparkakssmulor, riktigt gott alltihop 😋😍.
Givetvis var cidern alkoholfritt eftersom jag under middagen åkte och kvällsfodrade hästarna 🥰 och grannarnas hundar var så mysiga när de alla tre stod på rad och myste i min famn 🥰. Sen massa prat, Solbacka körsbärsvin jag var nyfiken på (gott!) västkustchips, choklad, godis, (och vatten) och så vid 12-slaget skålade vi med flaskan Asti jag fått i julklapp och spelade ABBA/Happy new year 🥳. Varit en mycket trevlig kväll och nu skönt att ha krupit ner i sängen med älsklingen och våra två katter ❤. Sett klassikern Grevinnan och betjänten och nu är klockan efter 02 och med magen typ i sju hörn av all mat och dryck är det dags att sova efter en riktigt härlig nyårsafton 😃😍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 138
· Visningar
32 005
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 929
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 187
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp