Vad gör vi? Del CCV

Pust, mammas kalender klar, ska bara packas ner allt så att de får dem i tid.

Blåser ute, både i går kväll, i natt och i dag går larmet i gång på en bil här utanför, känslig bil eller kraftig vind ;)

Nu vila en kortis tills en runda med hundarna, energisamlande för att bruka det :D

Mamma går hos ögonläkare och överläkaren där säger att det finns bara ett par ögondroppsmärke som kan kalla sig ”riktiga ögondroppar”. Kan kolla vad de heter om du vill.
Sen skulle man ta bort skärmtid, max 1 timme om dagen när det gäller tv/dator för det tröttar ut ögonen och då blir det mer torrt.
Ja, kolla gärna, tack!
Iofs har jag provat massor av ögondroppar. Brukar använda Hylo-gel men de är restade nu.
Viscotears svider. Oftagel, som är nästan samma, funkar lite bättre.
Ta bort skärmtid …. Eh …hur ska det gå till. :p
Jag äter flera mediciner som ger torra ögon men brukar variera dem så jag inte tar mer än nödvändigt.
Kunde jag sluta med medicinerna så skulle ögonen sannolikt må bättre.

Har tänt ljus på soffbordet och en brasa i kaminen :) . Har årets första julfilm i bakgrunden. Jag är lite "lost" för jag har inte tittat från början, men det spelar ingen större roll. Det är mer julstämningen jag är ute efter än handlingen... :D Är inte jätteförkyld, dock känner jag mitt lite matt och seg så det får bli mestadels soffhäng den här helgen, tänker jag!

Nybadad efter flera timmar ute i blåsten medan jag mockat hage och fyllt på vatten till hästarna. Frusit ända in i märgen och värre lär det bli, så efter att jag försökt höja värmen under täcket fick det bli ett varmt bad. Härligt!

Mindre härligt, jag hade inte råd att hosta upp 8500 kr nu på studs och säljaren behövde betala en akut veterinärräkning, så jag sumpade vagn och sele till shettisen. :(

Ja det är ju det, så det fick bli nokian hakkapeliitta 10 även om det sved i plånboken 😅
Tror jag blir dumförklarad nu..... men min däckfirma talar om när jag behöver nya däck. Jag ber dem förklara vilka val jag har. Och så köper jag det som är bra. :D

Dvs jag har varit kund länge och litar blint på dem. Det är en större firma men när jag kommer för däckbyte minns de början av mitt reg.nr. Sånt imponerar :up::D

Tror jag blir dumförklarad nu..... men min däckfirma talar om när jag behöver nya däck. Jag ber dem förklara vilka val jag har. Och så köper jag det som är bra. :D

Dvs jag har varit kund länge och litar blint på dem. Det är en större firma men när jag kommer för däckbyte minns de början av mitt reg.nr. Sånt imponerar :up::D
Vi sköter det själva, det enda däckfirmorna får göra är att kränga om däcken, laga punktering och kanske göra en hjulinställning. :)

Jag gör ungefär samma. Ber min mekaniker ge mig förslag på bra däck till hyfsat pris. Det funkar :) !

Vi sköter det själva, det enda däckfirmorna får göra är att kränga om däcken, laga punktering och kanske göra en hjulinställning. :)
Det min däckfirma gör - och jag är tacksam för - är tvätt, balansering och koll av dubb och mönsterdjup. Samt förvara dem. De fixar de nya däcken också. Har hittills aldrig blivit besviken :)

I mitt tidigare friskare liv bytte jag själv.
Har dock alltid haft två uppsättnignar fälgar så jag sluppit kränga om däcken vid byte.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 170
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 682
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
245
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 483

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka