Vad gör vi? Del CCV

Det min däckfirma gör - och jag är tacksam för - är tvätt, balansering och koll av dubb och mönsterdjup. Samt förvara dem. De fixar de nya däcken också. Har hittills aldrig blivit besviken :)

I mitt tidigare friskare liv bytte jag själv.
Har dock alltid haft två uppsättnignar fälgar så jag sluppit kränga om däcken vid byte.
Ja, alltså kränga däck gör de bara om jag köpt nya till antingen sommar- eller vinterdäcken 😅

Det min däckfirma gör - och jag är tacksam för - är tvätt, balansering och koll av dubb och mönsterdjup. Samt förvara dem. De fixar de nya däcken också. Har hittills aldrig blivit besviken :)

I mitt tidigare friskare liv bytte jag själv.
Har dock alltid haft två uppsättnignar fälgar så jag sluppit kränga om däcken vid byte.
+1 på hela din text. Ibland tror jag att vi är tvillingar :heart

Haft lite kranstillverkning idag och lär fortsätta imorgon, de ska säljas på julmarknad i slutet på veckan. :)
Hängt upp adventsstjärnor i vardagsrummet och det blev så mysigt, blir nog julgardiner också imorgon. 🎅🏻

Blåser storm här och det riktigt viner i huset, skönt att kunna kura inne. Funderar på att fortsätta jultemat med en kopp glögg och en julfilm ikväll, vi får se. 😀

Har övningskört så mycket den här helgen!
Är så glad och SÅ uppe i varv. Och trött i huvudet :rofl:

Idag motorväg för första gången, i mörker. Och cirkulationsplatser! :D Jösses, typ tre timmar effektiv körning på tre dagar. Blir mycket ändå.

Nu sitter jag på landet, framför brasan. Snart ska vi fixa pinsa pizza. :d

Hakka är outstanding :love: När jag var testförare hade vi bara Hakka om vi körde med dubb :up:
Håller med, samt Hankook, dom är också riktigt bra numera och jag väntar på 4 nya till bilen, dimensionen är inte längre så vanlig iom. att min bil är 63 år gammal så då blir det väntetid, dom har nu kommit till sverige iallafall och väntar bara på dubbning. Jag har ingen direkt panik, dels kan jag vänta tills vägen är bar och halkbekämpad om jag måste ut och åka, dels får jag köra med sommardäck året runt om jag vill. Konstig regel det där.

Har slagit läger med vår lilla bil vid St Abbs Harbour och krupit upp i "soffan" med ett glas bubbel. Fullmånen utanför fönstret är helt galet stark och lyser upp havet som en hel strålkastare 😮

20241116_184132.webp

Gick upp i ottan för jag skulle åka och vara barnvakt åt mina brorsbarn under dagen men så har flickan blivit sjuk så blev inget ❤️. Så istället för att bara vara hemma följde jag med älsklingen och åkte iväg; först en stund till Ryckelsby kvarn i Boxholm på motordag, kul att se 😊. Hamna visst lite nära i oljeröken så blev svartprickig i fejset 🤣.
Eftersom vi ju passerade Väderstad blev det en såndär god rostbiffsmörgås på Centralkondiset och så räkor från Marcuskräftan till kvällen 😊.

"Lurade" med sambon in på julmarknaden på loppisen Hjärta till Hjärta i Linköping, inte hans nöje riktigt med så mycket folk...Värre än på systemet och där var det inte direkt folktomt 😅. Men hittade fina fynd 🤩😍. Sen fick jag sällskap med till stallet när det var dags att fixa boxen och fixa insläpp, vi hjälpte också till med intag innan vi åkte hemåt 😊. Härlig dag fast den inte blev som tänkt 😊🥰.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 170
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 682
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
245
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 483

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka