Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vadd i öronen, hög musik på, något som aktiverar näsan rekommenderar jag. Det fungerar för oss. De får tjurmuskel typ 23:45.

Vadden i öronen ska låååångt in. Mindre bitar än man tror.

Hoppas att resten av kvällen går okej ❤️
Alltså, jag blir så ledsen inför detta vansinne som vi människor skapar helt i onödan för andra levande varelser vi ofta säger oss värna. Så jävla piss-hemskt.
 
Vadd i öronen, hög musik på, något som aktiverar näsan rekommenderar jag. Det fungerar för oss. De får tjurmuskel typ 23:45.

Vadden i öronen ska låååångt in. Mindre bitar än man tror.

Hoppas att resten av kvällen går okej ❤️
Har ingen vadd, allt är nedpackat eftersom jag flyttar 2/1 :( men ska mata henne med falukorv och spela musik vid tolvslaget. Jättekonstigt att det bara kommit såhär, hon har alltid varit kaxig på nyår tidigare.
 
Har ingen vadd, allt är nedpackat eftersom jag flyttar 2/1 :( men ska mata henne med falukorv och spela musik vid tolvslaget. Jättekonstigt att det bara kommit såhär, hon har alltid varit kaxig på nyår tidigare.
Det är tyvärr rätt vanligt är min erfarenhet. Och helt sjukt tråkigt. Jag vet många hundar som är helt ok när de är 0-3 och sen smyger det på. En del kommer det som en blixt från klar himmel också. Så sjukt tråkigt. Lider med dig.
 
Alltså, jag blir så ledsen inför detta vansinne som vi människor skapar helt i onödan för andra levande varelser vi ofta säger oss värna. Så jävla piss-hemskt.
Ja visst är det.


Pang. Titta. Färg. Slut.

Och tusentals kr. Så jävla hjärndött att ens vilja göra det känner jag.

Och då när andra varelser lider så oerhört av det. Helt sanslöst att det fortfarande är lagligt.
 
Jag ligger i sängen med lilla och gömmer mig 🙈 Sociala batteriet helt slut. Noll procent kvar. Ska gå ut till folket vid tolv och skåla i alkoholfritt bubbel, sedan kommer deras taxi vid ett.

Tack och lov är maken helt med på att jag egentligen inte orkade ha gäster ikväll (hans långväga släkt som lite bjöd in sig själva, i tolv timmar…) och är fullkomligt chill med att jag ligger här. Han frågade inför ikväll hur det kändes och jag sa som det var, att det känns lite påtvingat. Han ba ”jag fattar verkligen, det känns likadant för mig, men jag har sagt att vi inte pallar att laga någon middag utan att alla beställer pizza och du är med så mycket eller lite du vill.” Ska sägas att vi umgicks med samma släktingar i förrgår och att det finns vissa detaljer kring sällskapet som är väldigt svåra att förhålla sig till, plus att jag är allmänt socialt dränerad efter en helt galen vecka.

Hunden är okej, blir lite stressad och skäller av de allra största raketerna som de drar av precis utanför (tätbebyggt bostadsområde, fantastiskt omdöme där…) men överlag är han lugn. Han är så himla cool. Hela den här veckan av festligheter har han hanterat så sjukt mycket över förväntan verkligen. Vi har haft mängder (för oss) av gäster hemma, folk han aldrig träffat innan, och han har varit så lugn och snäll som man kan förvänta sig av en unghund varenda gång. Alla tassarna i marken, vänlig, oskällig och snabbt kommit till ro. Jag är så himla stolt :love: Fina fina tramsjycken.
 
Har typ tre fingrar kvar totalt efter att ha handmatat pirayan (läs en rödlätt katt)

Film

Det fick mig att tänkpå mitt ex, som var akvarienörd. Han hade pirayor ett tag och en av dem var sjuk, så han skulle ”tvångsmata” den med räkor. Och blev förstås biten. Blödde en hel del. Vi ringde 1177 och rådfrågade och det kändes inte riktigt som om de trodde på oss/tog oss på allvar. Men det är väl något som inte händer så ofta.

För övrigt var mitt ex dum och slog mig då och då, så det var inte synd om honom egentligen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 138
· Visningar
31 970
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 719
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 921
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 187
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp