Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick i mig ⅓ rösti och ½ oxfilémedaljong, sen tog det stopp. Nu måste jag ligga platt på soffan ett tag. Så här års är det verkligen drygt att vara gbp-opad 😅
Här åt vi hasselbackspotatis med hjortrosbiff och rödvinssås som stått och puttrar sedan 10 i morse (såsen). Efterrätt blev chockad pannacotta (vi vuxna hade lakrits i våran). Kan lägga mig i ryggläge nu...
 
Ser en julfilm och äter chokladkaka med salt kola. Lyckades få upp min Asti men det var på håret sedan jag insett hur rädd jag är för poppande korkar:p Har varit jättelat idag och inte hunnit tvätta håret så blir strax med tillhörande hög musik som vi kan hoppas inte hörs in alltför mycket till grannen ovanför:angel:
 
Blev förvånad när jag nyss läste att Danmarks drottning i sitt nyårstal meddelat att hon abdikerar den 14 januari. Såklart med ålderns rätt men inte så vanligt att det händer därav att jag blev överraskad. Sen kan jag tycka det är sunt att lämna över till nästa generation när man är 82 år. :) Är inte rojalist på något sätt men nu har vi ändå ju systemet vi har och även Danmark så då kan jag ändå tycka det är bra.
 
Är glad att grannarna inte har allt för hemsk musiksmak, för jag hör musiken lika bra som om jag hade haft någon typ av musikspelare igång här hemma. Det är ganska lyhört i det här huset :grin: Hoppas på att de inte tänkt hålla igång till imorgon bitti, för jag vill sova inatt efter tolvslaget iaf.

Nu, dags att ta ut hundarna på snabbkiss och dagdrömma om att bo i villa.
 
Börjar bli trött, funderar på att gå och lägga mig. En av hundarna har dock varit lite orolig under kvällen, vet inte om det är pga raketerna. Hon har aldrig brytt sig innan så det verkar lite konstigt, har knappt smällt något eftersom det regnar och blåser.
 
Är ensam i huset för tillfället. Gästerna har åkt hem, föräldrarna har åkt till brorsans familj och katten är ute.
Jag ska bädda sängen och sedan öppna påsen med nötter.
 
Jag och sambon spelar bingo och äter snacks.
Ingen vinst ännu...
Det hörs en hel del smällar, så jag antar att en del barnfamiljer dragit igång sitt "försmällande".
Lova har fått en liten slickmatta med äggula, lite mat och någon liten klick leverpastej. Frös in den med lite vatten i förut idag.
Hon verkar obrydd av smällarna, men better to be safe than sorry!
 
Jag och sambon spelar bingo och äter snacks.
Ingen vinst ännu...
Det hörs en hel del smällar, så jag antar att en del barnfamiljer dragit igång sitt "försmällande".
Lova har fått en liten slickmatta med äggula, lite mat och någon liten klick leverpastej. Frös in den med lite vatten i förut idag.
Hon verkar obrydd av smällarna, men better to be safe than sorry!
Jag vann 100 kr nyss sambon satsade lite på atg. Jag sa att han skulle ta 2 andelar på en butik han lyssnade till hälften och slösade på andra konton tyvärr. Det jag sa vann 5000 kr.......
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 136
· Visningar
31 928
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 909
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 187
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp