Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter sallad och ser på Rapport. Köpte dyra grönsaker på Coop så måste äta innan de vissnar.
Alltså, finns det nån skål, för sallad, som inte är för liten? :cautious:
 
Sanerad och ombytt. Blå aftonklänning, pärlor och uppsatt hår. Till och med sminkad kvällen till ära. Rotade fram finporslinet det med guldkant på. Bort med lite julkänsla och fram med mer vitt och guld!
Snart ska jag sätta igång med förrätten men väntar på min startsignal om när huvudrätten är i fas :D
 
Det blev en mysig nyårsritt i skritt och lite,lite galopp där underlaget var som minst halkigt 😍. Var lite nervös för halkan när vi gav oss ut den korta svängen och pållan var härligt på alerten men alla broddar runt om gjorde att jag kunde slappna av ganska snart då hästen hade bra fäste utom vid ett tillfälle då det släppte lite lätt på isen. Gick så fint så 😊.
Ingen avåkning i år heller!✌️🥳. Är ju inte direkt känd för att åka av men man måste vara ödmjuk inför risken som alltid finns 😉😇.
Nu börjar det vara hög tid att kila över till grannarna som bjuder på nyårsmiddag; börjar änna dofta gott in till vårt kök 😍.
 
Sanerad och ombytt. Blå aftonklänning, pärlor och uppsatt hår. Till och med sminkad kvällen till ära. Rotade fram finporslinet det med guldkant på. Bort med lite julkänsla och fram med mer vitt och guld!
Snart ska jag sätta igång med förrätten men väntar på min startsignal om när huvudrätten är i fas :D
Här åt vi rostat med räkor rom lök creme fraiche avokado majo vid fyra. Nu blir det hjortrosbiff potatis och sås.:d:d:d:d:d
 
Det blev en mysig nyårsritt i skritt och lite,lite galopp där underlaget var som minst halkigt 😍. Var lite nervös för halkan när vi gav oss ut den korta svängen och pållan var härligt på alerten men alla broddar runt om gjorde att jag kunde slappna av ganska snart då hästen hade bra fäste utom vid ett tillfälle då det släppte lite lätt på isen. Gick så fint så 😊.
Ingen avåkning i år heller!✌️🥳. Är ju inte direkt känd för att åka av men man måste vara ödmjuk inför risken som alltid finns 😉😇.
Nu börjar det vara hög tid att kila över till grannarna som bjuder på nyårsmiddag; börjar änna dofta gott in till vårt kök 😍.
Dottern har tre avramlingar i höst...
 
Vi firar solo hemma med att typ hosta ur oss lungorna framför film. Men vi fick iaf en himla god hummer- och skaldjurspasta. 😍
Och så har jag släpat mig ner till stallet och pussat pålle.
Nu hoppas jag orka vara uppe länge nog att se en film.
Gott nytt till er! 🥳
 
Samling i grannarnas våning vid 19. Skrev nu att jag blir 10 min sen ca. Anledning: måste borsta tänderna på katterna och göra deras kvälstoilette 😅 Alla bara "ok.... " (det har spårat haha)
 
Har druckit mitt mousserande vin a la 2 dl på burk...(jag lyxade dock till det och hällde vinet i ett glas) :D Det var rätt gott ändå, och jag plockade i mig kex, brieost och hemgjord päronsylt till. Gott :) ! Nu tänkte jag öppna min cider och se hur den smakar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 135
· Visningar
31 787
Senast: Liten
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 906
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 182
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp