Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg damernas skidlopp, tupplurade en stund på soffan 😴 och nu är gratängen till dagens middag både gjord och inne i ugnen på låg värme.

Dvs dags för soffslöande igen :up:
 
Jag tog den aldrig igår 😞
Men nu är det slut på detta! Kommer vara nykter hela 2024!
Ingen idé att ge "jag ska slutalöften", oavsett det gäller alkohol, cigg, godis/what ever, om man inte är på den plats i livet att man känner ända in i märgen att "nu jäklar räcker det"

Jag tror inte du är på den platsen än, inte ens i närheten och med just alkohol/drogberoende är det -även om både viljan och motivationen finns- sjukt svårt för de flesta att ta sig ur beroendet jag hoppas verkligen att du både söker, får och tar all hjälp du kan få.

Med det sagt, så tror jag din resa blir lite enklare om du inte skriver här inne när/om du fallit tillbaka och druckit.
Det grundar jag enbart på att du får både ilska och i det närmaste krav på att du ska svara på div ifrågasättanden. Vilket du faktiskt har noll skyldigheter att göra.

Ring hellre din sponsor, jourhavande medmänniska etc om du har behov av att berätta för någon vid evt återfall.

Hoppas får ett fint och förhoppningsvis nyktert 2024 ✨
 
IMG20231231145425.jpg

Bordet dukat! 🥳
 
Inatt har jag haft mycket att göra! Jag har rest, varit på läkarhus och kongress, i en idrottshall, sätt när en kompis parkerat helt galet, badat i havet, varit i Thailand, inte hittat mitt boende i Thailand, pratat med receptionist... Och det roligaste är att jag drömde om en specifik plats i Thailand och ett specifikt boende och när jag googlade det imorse så visar det sig att det finns ett sånt ställe, en sån ö och ett sånt namn på boendet.
Det betyder väl att jag borde åka dit? Så fort Eurojackpot ger mig pengar åker jag dit! (jag kanske måste börja spela då). Ser fint ut på ön :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 131
· Visningar
31 523
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 904
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 179
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp