Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter framför datorn och svalnar efter att ha slagits med dammsugaren. Jag begriper inte hur man kan ha ett rent golv, vända sig om och sedan så är det typ stora högar med grus mitt på det. Nu är den värsta skiten borta men ska ta en sväng imorgon igen och sedan skura. Det har inte varit riktigt välgjort på sistone eftersom jag haft en massa saker på gång så det blivit grejer ståendes där det samlats damm bakom men nu ska allt (?) vara flyttat till rätt plats.
 
Haft en himla bra dag. Smitit ut med hunden på flera mysiga halvlångpromenader med drömmig post-punk i hörlurarna, och sedan kommit hem till glada barn och en snygg och härlig make som fixat och pysslat med alla sysslor så jag sluppit göra annat än att typ leka med ungarna nästan hela dagen. Lyxigt!
 
Har för första gången någonsin blivit blockad i en facebookgrupp, eller vad man ska kalla det. Admin där ogillade ett inlägg jag skrev och såg till så att jag nu inte kan skriva öht i en månad, däremot kan jag läsa allt i gruppen. Framförallt intressant då det inte kom någon förklaring till varför och mitt inlägg inte bryter mot de skrivna reglerna :cautious: Inte för att det känns som någon nödvändighet att vara med i just den gruppen, men det var så skumt allting!

Nåja. Nu har jag skrivit ett meddelande till admin där för att fråga varför, och slutat följa gruppen så att inläggen åtminstone slutar komma upp i mitt nyhetsflöde. Känns lite meningslöst när nyhetsflödet fylls av något jag inte kan göra något med.

Dags att göra något vettigt av den här dagen. Typ ge sig ut på skogspromenad. Tyvärr är det skare överallt så jag får skippa planerna på att bege mig till något ställe där hundarna kan springa.
 
Precis gjort påsbytet. Nu ska jag börja fixa en brakfrulle med äggröra bacon melon mm
Bara för att.
Fortfarande lite sur. Fick reda på igår att klädkoden för ikväll är silvrigt och något oväntat.

Jag äger inget silvrigt. Knappt ngt grått och oväntat?
Lite dålig stil att komma med det dagen innan.
Kommer nog vara helsvart och hittade en silverperuk för 20,- på dollarstore
Nån som har något annat tips på silvrigt och oväntat?
 
Precis gjort påsbytet. Nu ska jag börja fixa en brakfrulle med äggröra bacon melon mm
Bara för att.
Fortfarande lite sur. Fick reda på igår att klädkoden för ikväll är silvrigt och något oväntat.

Jag äger inget silvrigt. Knappt ngt grått och oväntat?
Lite dålig stil att komma med det dagen innan.
Kommer nog vara helsvart och hittade en silverperuk för 20,- på dollarstore
Nån som har något annat tips på silvrigt och oväntat?
Glitter (alltså sådant till granen)? Gör ett "skärp"?
 
Precis gjort påsbytet. Nu ska jag börja fixa en brakfrulle med äggröra bacon melon mm
Bara för att.
Fortfarande lite sur. Fick reda på igår att klädkoden för ikväll är silvrigt och något oväntat.

Jag äger inget silvrigt. Knappt ngt grått och oväntat?
Lite dålig stil att komma med det dagen innan.
Kommer nog vara helsvart och hittade en silverperuk för 20,- på dollarstore
Nån som har något annat tips på silvrigt och oväntat?
Tänkte också säga en glitterslinga, det får man säkert billigt nu efter jul.
 
Myser på tåget hem med kaffe :d perfekt åka nu, är väl typ 3 passagerare så fanns gott om plats, bara välja bästa stället nära bistron. Haft trevlig pratstund med konduktören också :) dock har jag redan hunnit tänka jag borde haft en stickning med... tror jag börjar bli lite galen i de där med stickning 😅
 
Legat i sängen och dragit mig i över två timmar sen jag vaknade. Så himla skönt att helt kravlöst kunna ligga kvar och gosa med katterna. Tills ena katten tyckte att nu fick det väl för sjutton räcka med latmaskfasoner och bet mig i handen så jag skulle fatta att det var dags för frukost :D. Så nu är både katter och jag själv utfodrade.

Dags att bege sig mot stallet för att packa ett enormt hönät så ponnyn har ordentligt med sysselsättning när hon kommer in idag, eftersom det blir längre tid på box än vanligt pga eventuella fyrverkerianvändare som inte kan klockan. Redan igår smällde det sisådär tio st i ett svep utanför lägenheten, är det verkligen så himla svårt att läsa av sin kalender och klocka?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
54 55 56
Svar
1 113
· Visningar
31 182
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 173
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp