Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gott nytt år!
Trött start på året här. Börjar jobba 07 och ska släppa ut pållarna nu.
Tolvslaget i stallet gick bra, även om den stora vankade cirklar i boxen, men kunde iaf mutas att plocka en godis då och då när han gick förbi boxdörren.
 
Tolvslaget gick hur bra som helst, hon började hjässa 23.57 och då frågade jag henne om hon ville ha godis - jajamen, sa hon och sprang ner för trappen. Där tände jag upp, satte på hög musik och matade hundarna med små bitar falukorv. Fullt fokus på korven :D Upp till sovrummet igen 00.20 för då var det tyst, ner under täcket som vanligt. Reagerade på några eftersläpande smällar men somnade snabbt om och sov resten av natten. Nu vet vi detta inför nästa år, så då blir det Tessie nyårsveckan för säkerhetsskull och Sileo på nyårsafton.
 
Ska inleda 2024 med min nyårspresent. Beställde hem grejer innan jul, hämtade upp i mellandagarna och ansåg att jag kunde vänta några dagar för att få öppna 1 januari (det är hobbyrelaterade prylar, hade inte resonerat likadant med nåt tråkigt nödvändigt ont 😉).

Så här ska nu fixas lite lyxfrukost och sen blir det paketöppning 🤩
 
Tillät mig sovmorgon till 8 idag... ;) Hästarna hade ju fått sista nattmaten vid 12 i natt, så då kunde jag ligga och lata mig lite längre.... :) Nu är de ute. Hunden har fått sin frukost. Och jag sitter vid datorn med Nyhetsmorgon i bakgrunden. Kaffe i muggen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 138
· Visningar
32 005
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 929
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 187
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp