God morgon, vaknar upp till en fin dag hoppas jag. Sen blir det travsnack hela helgen. Kriteriet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
God morgon, vaknar upp till en fin dag hoppas jag. Sen blir det travsnack hela helgen. Kriteriet
De verkar köra i skift för den som undrar. De är igång 05-21 ungefär.Lyssnar på denna veckas morgonljud..
De är redan igång.
Vad är väl lite vacker fågelsång jämfört skogsmaskins backljud kl 05 på morgonen.
Vi fick ju nyligen lite träd avverkade under 1 1/2 dag. Jag var lite fascinerad över att maskinen var igång (med ett svagt brummande) redan innan föraren kom tillbaka dag två. Hur funkar det egentligen? Timer? Någon sorts fjärrstart? Men strålkastarna och backljudet är ju inte jättetrevligt, så det var himla bra att det bara var EN tidig morgon som han var här...Lyssnar på denna veckas morgonljud..
De är redan igång.
Vad är väl lite vacker fågelsång jämfört skogsmaskins backljud kl 05 på morgonen.
Låter konstigt. Jag tror vi haft någon som kör hela tiden. Men jag bor inte där de parkerat utan 400m ifrån. Här är det mer än brummande. Träd som knäcks sprakar, när de kvistar av låter det som en maskinsåg. Och så det där backljudet .Vi fick ju nyligen lite träd avverkade under 1 1/2 dag. Jag var lite fascinerad över att maskinen var igång (med ett svagt brummande) redan innan föraren kom tillbaka dag två. Hur funkar det egentligen? Timer? Någon sorts fjärrstart? Men strålkastarna och backljudet är ju inte jättetrevligt, så det var himla bra att det bara var EN tidig morgon som han var här...
Helt "vanlig" maskin. Jag kom ut vid 5:30 och då var som sagt maskinen redan igång med ett svagt brummande. Föraren dök sedan upp strax före sex.Låter konstigt. Jag tror vi haft någon som kör hela tiden. Men jag bor inte där de parkerat utan 400m ifrån. Här är det mer än brummande. Träd som knäcks sprakar, när de kvistar av låter det som en maskinsåg. Och så det där backljudet .
Det var väl en maskin och inte Air foresry som var hos er antar jag? . Annars verkar ju de rätt coola. Men vet inte på hur lång dotans de körs och hur de styrs.
https://www.airforestry.com/
Annars har jag ingen aning.
Edit: Är förresten himla glad att de inte kommit såhär nära oss förrän idag när jag är ledig. Så jag kan hålla ett öga pä hästarnas reaktion när de kommer bakom hagen. De är såklart i hagen där de kan fly så långt som möjligt.
Antagligen diselvärmare inställd på tid. Jag har det på bilen, helt underbart.Helt "vanlig" maskin. Jag kom ut vid 5:30 och då var som sagt maskinen redan igång med ett svagt brummande. Föraren dök sedan upp strax före sex.
Säkert timer som @Snurrfian skriver. Men många kör sina skogsmaskiner dygnet runt och har tre förare som går i skift. Det är dyra maskiner och de drar inte in några pengar när de står still.Helt "vanlig" maskin. Jag kom ut vid 5:30 och då var som sagt maskinen redan igång med ett svagt brummande. Föraren dök sedan upp strax före sex.
Det där backljudet borde gå att stänga avLåter konstigt. Jag tror vi haft någon som kör hela tiden. Men jag bor inte där de parkerat utan 400m ifrån. Här är det mer än brummande. Träd som knäcks sprakar, när de kvistar av låter det som en maskinsåg. Och så det där backljudet .
De avverkade precis bredvid min hage för några veckor sedan mina hästar var mycket upprördaEdit: Är förresten himla glad att de inte kommit såhär nära oss förrän idag när jag är ledig. Så jag kan hålla ett öga pä hästarnas reaktion när de kommer bakom hagen. De är såklart i hagen där de kan fly så långt som möjligt.
Precis så..Det där backljudet borde gå att stänga av
Hade en varm sommar en maskin som drog igång klockan fyra på morgonen brummandet kvistandet till och med trädknäckandet kan jag stå ut med men backljudet
Mina är ju vana vid tröskor, traktorer, fyrhjuling med timmerkärra och fällning med motorsåg intill staketet av grannen. Och de har fått vänja sig under en vecka att ljuden kommer närmare. Har bukrat med hö att slänga in högst upp i hagen när de kommer bakom. Och det finns en del gräs i hagen också (men de föredrar silaget om de får välja).De avverkade precis bredvid min hage för några veckor sedan mina hästar var mycket upprörda