Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ska jag åtminstone blunda lite :sleep: Stått/suttit uppe hela natten och skrivit artikel. Dragit på det in i det sista för att bli lite bättre i axeln och ryggen, men det hände ju aldrig :meh: Och inte blir det bättre efter inatt :nailbiting: Artikel-fanskapet blev klart iaf
 
Lyssnar på denna veckas morgonljud..
De är redan igång.
Vad är väl lite vacker fågelsång jämfört skogsmaskins backljud kl 05 på morgonen. 🙈
Vi fick ju nyligen lite träd avverkade under 1 1/2 dag. Jag var lite fascinerad över att maskinen var igång (med ett svagt brummande) redan innan föraren kom tillbaka dag två. Hur funkar det egentligen? Timer? Någon sorts fjärrstart? Men strålkastarna och backljudet är ju inte jättetrevligt, så det var himla bra att det bara var EN tidig morgon som han var här... :D
 
Dricker kaffe och käkar frukost innan jag behöver gå till bussen. Har släppt ut och morgonfodrat hästarna idag vid 04.30. Lite tidigt men jag är tidspessimist så jag vill gärna ha tid på mig hemma innan avfärd mot jobbet.

Jag hade fixat en macka och sen gick jag på toa, vem hade norpat mackan... Jo Charlie vår minsta katt. Veterinären tror fortfarande att hon är kattunge men hon fyller faktiskt 2 år snart. 🤪 Glupsk på all mat som finns så inte ens morgonmackan får vars ifred. Snart snor hon väl kaffet också bustjejen 😂
 
Vi fick ju nyligen lite träd avverkade under 1 1/2 dag. Jag var lite fascinerad över att maskinen var igång (med ett svagt brummande) redan innan föraren kom tillbaka dag två. Hur funkar det egentligen? Timer? Någon sorts fjärrstart? Men strålkastarna och backljudet är ju inte jättetrevligt, så det var himla bra att det bara var EN tidig morgon som han var här... :D
Låter konstigt. Jag tror vi haft någon som kör hela tiden. Men jag bor inte där de parkerat utan 400m ifrån. Här är det mer än brummande. Träd som knäcks sprakar, när de kvistar av låter det som en maskinsåg. Och så det där backljudet 😅.

Det var väl en maskin och inte Air foresry som var hos er antar jag? 😇. Annars verkar ju de rätt coola. Men vet inte på hur lång dotans de körs och hur de styrs.

https://www.airforestry.com/

Annars har jag ingen aning.

Edit: Är förresten himla glad att de inte kommit såhär nära oss förrän idag när jag är ledig. Så jag kan hålla ett öga pä hästarnas reaktion när de kommer bakom hagen. De är såklart i hagen där de kan fly så långt som möjligt.
 
Låter konstigt. Jag tror vi haft någon som kör hela tiden. Men jag bor inte där de parkerat utan 400m ifrån. Här är det mer än brummande. Träd som knäcks sprakar, när de kvistar av låter det som en maskinsåg. Och så det där backljudet 😅.

Det var väl en maskin och inte Air foresry som var hos er antar jag? 😇. Annars verkar ju de rätt coola. Men vet inte på hur lång dotans de körs och hur de styrs.

https://www.airforestry.com/

Annars har jag ingen aning.

Edit: Är förresten himla glad att de inte kommit såhär nära oss förrän idag när jag är ledig. Så jag kan hålla ett öga pä hästarnas reaktion när de kommer bakom hagen. De är såklart i hagen där de kan fly så långt som möjligt.
Helt "vanlig" maskin. Jag kom ut vid 5:30 och då var som sagt maskinen redan igång med ett svagt brummande. Föraren dök sedan upp strax före sex.
 
Snart jobb.
Sitter som vanligt och förundras över hur duktig sonen är på att rita, fyllde 6år i september. 😍❤️🤓
#fredagsskryt

IMG_6891.jpeg
 
Fanns ingen akuttid så en läkare kunde skriva ut paraflex. Jag sa att jag äter panodil och hon trodde jag sa tramadol :D

Rekommenderade ipren som jag sa nej tack till och naproxen som jag kan köpa otc. Passade på att fråga om all värk i kroppen kan vara en förkylning/flunsa. Absolut. Så nu är det bara vänta till tre och åka till sjukgymnasten.

Herregud vad snabba de är på att rekommendera akuten. Finns inte på kartan att jag skulle åka in för att få paraflex eller liknande utskrivet.
 
Låter konstigt. Jag tror vi haft någon som kör hela tiden. Men jag bor inte där de parkerat utan 400m ifrån. Här är det mer än brummande. Träd som knäcks sprakar, när de kvistar av låter det som en maskinsåg. Och så det där backljudet 😅.
Det där backljudet borde gå att stänga av
Hade en varm sommar en maskin som drog igång klockan fyra på morgonen brummandet kvistandet till och med trädknäckandet kan jag stå ut med men backljudet :arghh:
Edit: Är förresten himla glad att de inte kommit såhär nära oss förrän idag när jag är ledig. Så jag kan hålla ett öga pä hästarnas reaktion när de kommer bakom hagen. De är såklart i hagen där de kan fly så långt som möjligt.
De avverkade precis bredvid min hage för några veckor sedan mina hästar var mycket upprörda :(
 
Det där backljudet borde gå att stänga av
Hade en varm sommar en maskin som drog igång klockan fyra på morgonen brummandet kvistandet till och med trädknäckandet kan jag stå ut med men backljudet :arghh:
Precis så..

De avverkade precis bredvid min hage för några veckor sedan mina hästar var mycket upprörda
Mina är ju vana vid tröskor, traktorer, fyrhjuling med timmerkärra och fällning med motorsåg intill staketet av grannen. Och de har fått vänja sig under en vecka att ljuden kommer närmare. Har bukrat med hö att slänga in högst upp i hagen när de kommer bakom. Och det finns en del gräs i hagen också (men de föredrar silaget om de får välja).

Mer kan jag liksom inte göra, för de åker längs de andra hagarna med stockarna..
Hagen är i alla fall minst 75m bred så de kommer undan lite i alla fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 428
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp