Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit på kvällskiss med spionen, det var skönt ute med en lite tjockare jacka på sig faktiskt, höstlikt. Jag gillar hösten, men har fortfarande inte kommit över att Sörmland hade aslång vinter, glömde våren, kort sommar, sedan regn och nu höst.... Som skåning är jag inte van vid det här ;)

Inser nu när det blir mörkare att jag har svårt med att ställa om ögonen igen, jag ser inte, alltså jag ser inte i vanliga fall men i mörker är det som att jag inte ser på ett helt annat sätt. Obehagligt. Tror det är ljus från stolpar, hus och bilar som ger sken och bländar, vilket gör att de rundor jag går med hunden som jag är van vid är som nya i det här mörkret.

Lite svag molande värk i skallen bara i dag, tror ta mig tusan botoxen hjälper bättre den här gången!! En lättnad alltså!

I morgon ska jag göra det där pattklämmarbesöket jag bokat om två gånger redan. Dags att ta tag i det och få det överstökat.
 
Hänger i soffan med hunden uppkrupen bredvid mig och glor på dåliga spökjägarprogram.

Haft en rätt kass dag generellt med lite dåligt självförtroende strösslat på det hela men det går över, jag vet att det hela beror på dåligt med egentid och återhämtning de senaste 2 veckorna.
 
Har varit på kvällskiss med spionen, det var skönt ute med en lite tjockare jacka på sig faktiskt, höstlikt. Jag gillar hösten, men har fortfarande inte kommit över att Sörmland hade aslång vinter, glömde våren, kort sommar, sedan regn och nu höst.... Som skåning är jag inte van vid det här ;)

Inser nu när det blir mörkare att jag har svårt med att ställa om ögonen igen, jag ser inte, alltså jag ser inte i vanliga fall men i mörker är det som att jag inte ser på ett helt annat sätt. Obehagligt. Tror det är ljus från stolpar, hus och bilar som ger sken och bländar, vilket gör att de rundor jag går med hunden som jag är van vid är som nya i det här mörkret.

Lite svag molande värk i skallen bara i dag, tror ta mig tusan botoxen hjälper bättre den här gången!! En lättnad alltså!

I morgon ska jag göra det där pattklämmarbesöket jag bokat om två gånger redan. Dags att ta tag i det och få det överstökat.
Måste ha missat, varför kallar du honom spionen egentligen? 😊
 
Måste ha missat, varför kallar du honom spionen egentligen? 😊
Det är lite komiskt egentligen. Han är ju från Ryssland så innan kriget i Ukraina skämtade jag och barnen ibland och sa "Ryssen kommer" när han kom springande mot oss och ville leka, det skämtet blev smått osmakligt när det blev krig. Men det är inte alls därför han kallas för spionen även om en del tror det i början :D Rysk spion!
Han älskar att ligga på balkongen och titta på vad som händer och inte händer där ute, i timmar kan han ligga där, med avbrott för promenader och så ut igen där. Hans lilla Smultronställe liksom. Vill man veta något om grannarna kan man fråga honom för han har koll på ALLA, vem som bor var, när de kommer hem osv (jag själv vet inte ett dugg, har nog aldrig ens sett grannen ovanpå mig...). Som en områdesspion. Alltså blev det Spionen :D Han är tyst där, ligger bara och iakttar mellan tupplurarna liksom. Och han älskar det så pass, att han mutar mig för att jag ska släppa ut honom, och har råkat repa balkongdörren med tassarna i sin iver att jag ska öppna dörren fortare för honom.
 
En sån där dag när det mesta egentligen gått bra och jag ändå bara känner mig omotiverad och allmänt blä. Kan bero delvis på att jag pratade lite med mäklaren och vi konstaterade att det enda som behövs nu är att bli godkända av BRFen vi ska flytta till. Mäklaren sa att sådant inte brukar vara några konstigheter när man väl fått lånelöfte osv, men ja, jag kan såklart inte låta bli att vara orolig för det fram tills att allt verkligen är 100% säkert. Tänk om de av någon anledning säger nej ändå? Inte för att jag vet varför de skulle göra det. Men ja. Det är just pga sånt här som jag överlåter så mycket som möjligt av flyttfixandet till partnern (förutom de roliga delarna, som att planera inredning), för jag får sån ångest av att känna att jag inte har koll på läget. En vecka eller kanske två kunde det ta. Och vi har planerad inflytt i slutet av månaden. Kan bli... intressant.
 
Tittar på Lethal Weapon och har börjat gäspa. Dags för sängen visst. Ingen superbra serie, men helt ok tidsfördriv, gillar det där galna i den också. :) Borde kanske istället ha tagit hand om tvätten som är klar i torktumlaren, men har inte orkat... finns en dag i morgon också.

Mammas hund opererade bort livmodern i dag. Tog visst många timmar innan de hörde av sig igen, men det har gått bra, riktigt skönt. Vad tusan skulle mamma göra utan sin hund liksom!
 
Vaknade och frös imorse efter att sambon åkt till jobbet så fick allt bli att tända höstens första brasa 😍. Krävdes inte så lång stund så var den råa kylan borta 😊. Kom att tänka på att vi borde skaffa ordentligt med gröna växter inför vintern för att försöka undvika torr luft- har ju ett gäng krukor så bara sätta igång haha- "då vattnar du" sa älsklingen åt det 😅.
Efter sysslorna hemma for jag till stallet; var ju så fint väder så jag passade på att köra bästa hästen en sväng i skritt, trav och lite,lite galopp ute ensam första gången sen hennes "explosion" i våras; gick superfint med en glad pålla, härligt 😍.
Himla skönt att krypa ner nyduschade I vår renbäddade säng med täcke igen 😍.
 
Har vikt tvätt med denna i öronen, kände för att lyssna på den några gånger så tvättvikning var en bra ursäkt ju.

Underbart örongodis! Det finns en ännu långsammare variant som också är guld för öronen.

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 720
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 921
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 430
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp