Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis hemkommen från Ikea. Är glad att jag kunde åka dit och prova soffor, för den jag var helt övertygad om att skulle vara min favorit var inte så värst bekväm :cautious: Däremot en soffa som jag inte ens funderat på, den var bra! Nu ska jag googla lite mer :D
Visst är det konstigt när man väl provsitter den soffa man tänkt köpa så är den "hemsk"?!
Vi råkade ut för samma sak när vi skulle köpa soffa till tv-rummet, den vi hade sett ut (en stor soffa med schäslong och cosy corner) var totalt oskön att sitta i för oss båda. Hem kom istället en biosoffa - inte alls lika snygg rent designermässigt, men fantastisk att sitta/ligga i :love: Ångrar inte det köpet en sekund så här 15 år senare...
 
Visst är det konstigt när man väl provsitter den soffa man tänkt köpa så är den "hemsk"?!
Vi råkade ut för samma sak när vi skulle köpa soffa till tv-rummet, den vi hade sett ut (en stor soffa med schäslong och cosy corner) var totalt oskön att sitta i för oss båda. Hem kom istället en biosoffa - inte alls lika snygg rent designermässigt, men fantastisk att sitta/ligga i :love: Ångrar inte det köpet en sekund så här 15 år senare...
Ja! Alltså, den jag spanat in såg SÅ skön ut på bilderna, och lik andra jag gillat. Satte mig i den och själva sittkuddarna var sladdriga och ryggstödet kändes som en parkbänk... Så då var det ju bara att börja om på noll och testa allt. Favoriten nu ser inte lika skön ut, men känns tusen gånger bättre. Lite dåliga armstöd bara, men lätt att lösa med en extra kudde (och vi vill ändå ha en miljard kuddar och filtar).
 
Ska snart iväg iväg och vaccinera Megara. Det blir inte roligt eftersom hon hatar att gå till vet ooh biter och viftar vilt med alla fyra tassarna. Vill också att de ska ta blodprov för att kolla att allt står rätt till. Ny vet dessutom.
Gammelkatten här hemma hälsar att han sympatiserar med Megara, han hatar att åka bil och vetrinären. Tyvärr måste han göra regelbundna besök hos veterinären med blodprov.
 
Gjorde en jättegod färssås med pasta. Men tyvärr kom allt upp igen efter några minuter. Är så trött på det! Det enda jag får behålla är typ havregrynsgröt och knäckebröd. Och popcorn.
Jag får leva på popcorn.
Som tröst kan jag säga att det går över så småning om.
Själv levde jag på salta kex och vatten i två månader, när jag var i ditt tillstånd + att luktsinnet var värre än en blodhunds - ALLT luktade :yuck:
:heart
P.s är du inskriven hos BM än? Så att det hålls koll på blodvärden mm.
 
Planerar eftermiddagens brödbak. Pitabröd, focaccia, sirapslimpa, kanske tekakor eller frallor? Eller nåt mörkt/grovt bröd kanske?
Jag brukar göra tekakor och så blandar jag hejvilt bland mjöl. Tror jag har 8 sorter hemma nu så tar typ allt utom vete. :D sen bakar jag ut på en gång och jäser efteråt.
 
Jag brukar göra tekakor och så blandar jag hejvilt bland mjöl. Tror jag har 8 sorter hemma nu så tar typ allt utom vete. :D sen bakar jag ut på en gång och jäser efteråt.
Jag har massa rågmjöl så nånting grövre lör det bli! Eller tunnbröd kanske?
 
Som tröst kan jag säga att det går över så småning om.
Själv levde jag på salta kex och vatten i två månader, när jag var i ditt tillstånd + att luktsinnet var värre än en blodhunds - ALLT luktade :yuck:
:heart
P.s är du inskriven hos BM än? Så att det hålls koll på blodvärden mm.
Ja jag har varit på en besök. Ska dit igen nästa måndag och göra glukosbelastning och sånt där.

Jag hoppas verkligen det går över snart!
 
Gjorde en jättegod färssås med pasta. Men tyvärr kom allt upp igen efter några minuter. Är så trött på det! Det enda jag får behålla är typ havregrynsgröt och knäckebröd. Och popcorn.
Jag får leva på popcorn.

Jag skulle undvika så "tung mat" som pasta vid graviditetsillamående.
Rekommenderar mer lättsmält mat som fisk, kokt potatis, potatismos osv.

/Extremt graviditetsillamående i alla graviditeter där överlevnadskosten mest bestått av potatismos, salta chips och ljust bröd.
 
Jag skulle undvika så "tung mat" som pasta vid graviditetsillamående.
Rekommenderar mer lättsmält mat som fisk, kokt potatis, potatismos osv.

/Extremt graviditetsillamående i alla graviditeter där överlevnadskosten mest bestått av potatismos, salta chips och ljust bröd.
Hatar potatis! Är vegan så ingen fisk heller. Bröd har jag testat, det kom upp lika fort igen.
 
Hemma. Nu är Megara vaccinerad och kollad att chippet sitter där det ska. Trodde hon kanske skulle vara mer ok den här gången. Jag försökte hålla henne mjukt och prata med henne. Hon började omedelbart morra. Veterinären tog tag i hennes nackskinn och hon övergick till att skrika och väsa och kränga vilt med tänder och klor. Så det krävdes en djurskötare med krage och handskar. Handskarna for åt ett håll. Kragen krängde hon sig ur direkt men vet lyckades vaccinera henne. Kände mig lite förolämpad å Megaras vägnar när veterinären kallade henne lite galen 😾

Vi ska tillbaka den 24 då hon ska röntgas, tas blodprov och kolla upp munnen. Om hon har TR så kommer de ta tänderna direkt. Har redan ont i magen mtp att hon inte mådde bra sista gången hon sederades. Jag har fått lugnande tabletter som hon ska ha innan hon lämnas in för sedering.

Det kostade 500kr att vaccinera henne vilket inte var särskilt blodigt. Mitt älskade gos. Det är så hemskt att inte kunna förklara att det är för hennes eget bästa.
 
Hemma. Nu är Megara vaccinerad och kollad att chippet sitter där det ska. Trodde hon kanske skulle vara mer ok den här gången. Jag försökte hålla henne mjukt och prata med henne. Hon började omedelbart morra. Veterinären tog tag i hennes nackskinn och hon övergick till att skrika och väsa och kränga vilt med tänder och klor. Så det krävdes en djurskötare med krage och handskar. Handskarna for åt ett håll. Kragen krängde hon sig ur direkt men vet lyckades vaccinera henne. Kände mig lite förolämpad å Megaras vägnar när veterinären kallade henne lite galen 😾

Vi ska tillbaka den 24 då hon ska röntgas, tas blodprov och kolla upp munnen. Om hon har TR så kommer de ta tänderna direkt. Har redan ont i magen mtp att hon inte mådde bra sista gången hon sederades. Jag har fått lugnande tabletter som hon ska ha innan hon lämnas in för sedering.

Det kostade 500kr att vaccinera henne vilket inte var särskilt blodigt. Mitt älskade gos. Det är så hemskt att inte kunna förklara att det är för hennes eget bästa.
Hu, jag som har hjärtsnörp varje gång vi åker till Ultuna med lille Skrutt, men väl där så är han ju jätteglad i alla och väldigt snäll att hantera även om han inte gillar provtagningar. Jag hade nog behövt dela det lugnande med Megara om det var henne jag åkte in med. 🙀
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 719
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 915
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 430
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp