Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan tänka mig att det finns en förhandlingslösning här med chefen om ni också går med på att aldrig åka hem från jobbet om det är ljust ute.

En ny arbetstidsmodell med 30 dagars extrasemester åt dem allra längst i norr (ljusblå kurva, den bruna gäller nog er @Krålus )

Visa bifogad fil 129197

Och innan man tänker att det är alldeles befängt kan man ägna de människor som levt i alla århundraden innan 1900 en tanke.
Flyttar norrut på vintern bor i Sörmland på sommaren... :D
 
Nu börjar nervositeten växa sig starkare gällande arbetsintervjun. Men mest tänker jag på om jag ska få plats i parkeringshuset som ligger nära. 😅

På eftermiddagen ska jag iaf iväg till den nya hästen och se hur det känns. Känns det bra ska jag sluta med hästen jag hjälper till med nu.
 
Nu börjar nervositeten växa sig starkare gällande arbetsintervjun. Men mest tänker jag på om jag ska få plats i parkeringshuset som ligger nära. 😅

På eftermiddagen ska jag iaf iväg till den nya hästen och se hur det känns. Känns det bra ska jag sluta med hästen jag hjälper till med nu.
När var intervjun?
 
Precis hemkommen från Ikea. Är glad att jag kunde åka dit och prova soffor, för den jag var helt övertygad om att skulle vara min favorit var inte så värst bekväm :cautious: Däremot en soffa som jag inte ens funderat på, den var bra! Nu ska jag googla lite mer :D
 
Jag sov dåligt inatt så legat och dragit mig lite på morgonen. Hundarna var som vanligt ute vid 07 och de och katterna fick sedan frukost. Själv har jag nyss ätit lite, regnar och visst behövdes det men lite synd om de soliga dagarna är slut för i år och det kommer bara vara grått, skitigt och lerigt resten av året. :down:

Kändes även när jag satt och åt att det blivit ruggigare ute, nästan så jag funderar på att börja elda så smått och inte har jag satt upp isolering i fönsterna heller. Hög tid att göra det nu, men i morgon börjar en sexdagars arbetsvecka så jag får se när det blir gjort. Jag måste även köpa en backventil. Jag upptäckte att det läcker in lite varmvatten i kallvattnet och efter att ha pratat med min rörmokarvän så berättade han att blandarna i duschkabinerna ofta inte håller svensk standard och varmvattnet har högre tryck så det kan gå den vägen. Vill inte riskera få bakterier i dricksvattnet!
 
Lämnat hund hos avkommas sambo. Åkt tillstyrker sjukhuset för tandkoll inför ev ö-transplantation.

Längs vägen såg jag två oerhört stora flockar kanadagäss på ett par åkrar. Visst har jag sett flockar förr men dessa var på flera hundra fåglar vardera.

Såg också blåljus bakom stannade bilar med släp. De har tydligen extra koll nu.

Hoppas djuret inte stör studierna allt för mycket, där han är. Tacksam för hjälpen, men skäms lite för att jag utnyttjar deras godhet.
 
Nu börjar nervositeten växa sig starkare gällande arbetsintervjun. Men mest tänker jag på om jag ska få plats i parkeringshuset som ligger nära. 😅

På eftermiddagen ska jag iaf iväg till den nya hästen och se hur det känns. Känns det bra ska jag sluta med hästen jag hjälper till med nu.

Håller tummarna! Vad är den nya hästen för en då? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 719
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 915
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 430
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp