Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har känt mig klen i både kropp och själ i dag.
Men en otroligt fin höstdag!
Blev en pizza till kvällsmat.
IMG_4384.jpeg
 
Lagar middag, stek, kokt potatis, kokta grönsaker och kantarellsås. Har varit och handlat i dag (skulle bara ha bröd och grädde men blev juleskum med banan och caramellsmak, tre sorters knäckebröd, grönsaker, en pepsimax, grädde, matlagningsgrädde och tomater samt köttet) och blev så sugen på det så det fick det bli. Har annars städat lite och varit ute med hunden och kikat på Lethal weapon. Verkligen en slödag, men ack så skön!

Ingen riktig huvudvärk, men det molar i skallen lite, bara det stannar där så är jag nöjd. Botox i axlar och nacke har haft effekt- värken kravlade lite längre ner i ryggen istället, men det lättade lite med en promenad med hunden i ett lugnt tempo istället för att rusa fram som han vill.
I fredags fick jag ta en paus och ta lite luft ute eftersom ryggen värkte och jag kunde inte hålla mig riktigt vaken när jag satt och skrev. Det är ÅR sedan jag kände kroppen så motsträvig på jobbet! Så jag raggade fatt en kollega och tog en prommis och snackade skit en stund och så klarnade det till i hjärnan igen. Så himla märklig känsla! :D
 
Grattis @em76 💐 hoppas firandet var fint!

I dag fyller jag år. Jag ska bjuda mamma, pappa och min brors familj på glass.

Hemma och bakar frallor igen, denna gång med rivet äpple och rågsikt i. Inte bakat med äpple förut, så blir spännande att se hur dom blir. 🙂
Det lät verkligen supergott! Och ser om möjligt ännu godare ut. :d
Frallorna med äpple i blev riktigt goda, lyxvbröd till helgfrukostar. 😍

Visa bifogad fil 129162
 
På väg hem efter att ha fått både fika och middag hos partnerns mor. Hon blev SÅ pepp på att höra att vi ska flytta ihop nu att hon genast ville komma igång med att packa, kolla vad vi har att ta med och vad som behöver köpas nytt :rofl:

Det visade sig också att hon har ett litet gammalt köksbord som skulle passa perfekt i vår lägenhet bara man målar om det/fräschar upp det och stolarna jag har matchar fint. Känns hur bra som helst.
 
Kliar i halsen, gör lite ont
Vet inte riktigt var detta är på väg.
Har ont i huvudet med.
Får se imorgon bitti
Har inte tid att vara sjuk jue
Har känt mig frusen hela dagen och nu känner jag mig seg i kroppen...:nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Var lite otäckt på Ridskolan idag. På vägen ut blev vi omkörd av brandbil och ambulans som svängde av till ridskolans grusväg. Det visade sig att nånting hade hänt på grannstäder. 3 brandbilar och 2 ambulanser det visade sig att de väntade in en iva helikopter. :cry::cry::cry:
 
Klockan har passerat 10 pa formiddagen och det ar dags att starta dagen men jag har ingen lust. Maken damsuger dock for andra gangnen den har veckan sa det ar aldeles for mycket ljud har. :cautious:
Bast jag drar mig undan och klar pa mig och latsas att jag ar redo att gora nagot i dag.

Jag har nu strukit over en massa saker i min "note book that tells me when to breath" :p
Det vill saga "saker att gora listan" och funderar pa om jag inte borde aka ut i dag for att handla och byta gas patron till bubbel maskinen. I sa fall har jag bara tre saker pa "att gora listan" for i morgon och behover inte handla.
Jag behover ocksa stada mitt "kontor/sy rum" ... what to do, what to do🤔
 
Kanske för tidigt att ropa HURRA, men jag har ännu inte fångat en endaste älglus efter dagens hundpromenad. Jag brukar hitta sådana äckel i nacken - under håret - någon timme efter jag har kommit in.... :wtf: Tack och lov dras de av någon anledning till maken. Han luktar väl älg, eller något, för han brukar ha flera stycken på ryggen när vi är ute och går O_o. Brukar undvika att gå för nära... :D
 
Hur svårt ska det vara att hitta ett hem? Jag vill ha ett hem! Jag borde vara värd ett hem? Men nej… bevisligen inte. Skit också.
Nu vet jag att det inte är här. Ikväll var jag och tittade en stund på fotboll (laget jag spelar i). Stod brevid några som tillhör styrelsen (det gör jag med), stallet osv. Och då kom det. Känslan som sa ”Jag är färdig här. Med boendet, med stallet, med fotbollen”.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 908
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 430
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp