Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Heter det inte att man graddar vafflor?



Har heter det weevils och det finns massor av olika sorter. De flesta gillar mjol, men andra gillar socker ... och de ar precis lika ackliga allihop :yuck:
Nar vi precis hade flyttat till Saudi Arabien kunde jag for mitt liv inte hitta mjol ... vilket inte var sa konstigt da det saldes i, typ, stora kaffe burkar och det inte fanns ett enda djur i forran nagon vecka efter man oppnat. ALLT forvarades i kylskap dar for att inte fa weevils i mjol, socker och andra liknande produkter.
Såna här?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Vivlar
Tror det är snytbaggen som är vanligast här, de äter på små trädplantor och kan förstöra trädplanteringar. Men de går inte i matvaror. De är rätt stora, drygt en cm.
Vet inte hur vanligt det är med vivlar i matvaror här, mjölbaggen är väl vanligast men vet inte om det är en vivel.
 
Kom precis till en insikt. Min kollega är en jättebra mental tränare för mig.
Jag är/har varit en person som aldrig svarar superärligt på random frågor. Typ "vad gillar du för musik?" Jag har blixtsnabbt analyserat personen i fråga och gett det svar personen skulle vilja höra.

Min kollega frågar underliga frågor hela tiden. Allt från "om du bara fick ha en och samma matlåda i ett år vad skulle det vara?" till svårare och mer existensiella frågor.
Grejen är att han aldrig lägger någon som helst värdering i svaren man ger utan fortsätter bara diskussionen med intresse. Det är aldrig "Höhö men är du allvarlig det skulle jag aldrig jag skulle...". Bara positivt bemötande vad man än svarar, följt av intresse.
Jag märkte i dag att jag helt enkelt bara svarade på hans underliga fråga, helt utan att tänka på om det jag svarade skulle vara rätt eller coolt nog.

En pytteliten grej, men ändå ganska mäktigt? För mig i alla fall :o
 
Min hjärna sprängs. Jag gillar mitt jobb men just nu är det så delat och jag ska vara överallt samtidigt, det är allt ifrån politiska beslut för "mina" dokument, till svinpestfrågor till desinformationskapanjer (sexualkunskapen), samverkan med en miljon olika myndigheter o företag, sociala medie-inlägg, förbereda övning, beredskapsveckan, vattenplaner...
Hjärnan sprängs.
 
Fö är jag hemma från Jula efter att ha inhandlat en myckenhet torrförvaringsburkar. Tänkte inte på att ta med mig en större kasse än min kiondo så jag fick bära tre burkar med händerna. Stressade om jag skulle glömma dem på bussen/tunnelbanan. Men det gick galant. Vilket visar att när jag faktiskt fokuserar så glömmer jag inte saker.

Ska snart gå till Ica och irra lite när jag ska lämna in en retur.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 093
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 756
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp