Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är frågan, var är katten?

Det är henne jag tappar bort oftast, men där har jag faktiskt ett laga förfall.
När Amalia och jag delade lägenhet så hände det att jag tappade bort henne. Hon var försvunnen i mer än en vecka, men kattlådan användes så jag visste hon fanns nånstans på de 64 kvadraten.
En dag kom hon nonchalant promenerande i köket.

Hittade sen hennes gömställe. Hon bodde bakom böckerna i en bokhylla. Bara för att hon kände för det.
 
Kom precis till en insikt. Min kollega är en jättebra mental tränare för mig.
Jag är/har varit en person som aldrig svarar superärligt på random frågor. Typ "vad gillar du för musik?" Jag har blixtsnabbt analyserat personen i fråga och gett det svar personen skulle vilja höra.

Min kollega frågar underliga frågor hela tiden. Allt från "om du bara fick ha en och samma matlåda i ett år vad skulle det vara?" till svårare och mer existensiella frågor.
Grejen är att han aldrig lägger någon som helst värdering i svaren man ger utan fortsätter bara diskussionen med intresse. Det är aldrig "Höhö men är du allvarlig det skulle jag aldrig jag skulle...". Bara positivt bemötande vad man än svarar, följt av intresse.
Jag märkte i dag att jag helt enkelt bara svarade på hans underliga fråga, helt utan att tänka på om det jag svarade skulle vara rätt eller coolt nog.

En pytteliten grej, men ändå ganska mäktigt? För mig i alla fall :o
Låter som att du jobbar med killen jag dejtar :D Han är precis likadan.
 
Såna här?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Vivlar
Tror det är snytbaggen som är vanligast här, de äter på små trädplantor och kan förstöra trädplanteringar. Men de går inte i matvaror. De är rätt stora, drygt en cm.
Vet inte hur vanligt det är med vivlar i matvaror här, mjölbaggen är väl vanligast men vet inte om det är en vivel.

Nej, weevils har en lang snabel liknande grej som de ater och i vissa fall borrar med (och ar en av de mest "successful" skalbagge arter :cautious:) Jag vet att de finns i sodra Europa, men kanske inte uppe i norr?
 
Vet du några såna?
Vet inte om det gäller även för kontantuttag, mitt gör inte det iaf. När jag gör köp och betalar hela fakturan innan den förfaller så betalar jag ingen ränta men om jag gör uttag drar de en avgift + ränta och även om jag betalar räkningar med kortet.
Jag tror det är rätt vanligt även om avgifterna skiljer sig.
 
Nej, weevils har en lang snabel liknande grej som de ater och i vissa fall borrar med (och ar en av de mest "successful" skalbagge arter :cautious:) Jag vet att de finns i sodra Europa, men kanske inte uppe i norr?
Weevil = vivel, enligt google translate.
Snytbagge är en vivel bland många.
Jag menade typ likadant, att den är vanlig här men de små som du beskriver kanske inte finns här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 093
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 756
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp