Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm. Undrar vart alla dessa hör...
 

Bifogade filer

  • 20230920_153926.jpg
    20230920_153926.jpg
    362,4 KB · Visningar: 62
Vet du några såna?
Vet inte om det gäller även för kontantuttag, mitt gör inte det iaf. När jag gör köp och betalar hela fakturan innan den förfaller så betalar jag ingen ränta men om jag gör uttag drar de en avgift + ränta och även om jag betalar räkningar med kortet.

Som sagt, frågan gällde uttag i butik i samband med köp. Då har jag inte noterat att det blir någon avgift för uttag.
 
Onödigt att starta en ny tråd. Jag ska baka en ugnspannkaka med en tredjedel så mycket mjölk (9 istf 6 dl). I pannkakan ska det vara 2 dl vetemjöl, 0,75 dl grahamsmjöl och 2 ägg. Hur mycket ska jag öka mängden vetemjöl/grahamsmjöl och äggen.

Mvh

en matte förhindrad.

Efter diverse funderingar, stämmer det här? 2.6 dl vetemjöl/0.9 dl grahamsmjöl och 2.5 ägg (upprundat till 3)
 
Onödigt att starta en ny tråd. Jag ska baka en ugnspannkaka med en tredjedel så mycket mjölk (9 istf 6 dl). I pannkakan ska det vara 2 dl vetemjöl, 0,75 dl grahamsmjöl och 2 ägg. Hur mycket ska jag öka mängden vetemjöl/grahamsmjöl och äggen.

Mvh

en matte förhindrad.
Du har ökat mjölken med 50%, så samma med resten, som @pajaztar skriver. :)
50% av 6 dl = 3 dl.
9 dl = 6 + 3.
 
Varit så slö sen i söndags kväll. Efter dagens föreläsning så tvingade jag mig till badhuset och simmande cirka 15 minuter. Tog även cykeln fram och tillbaka så nu är jag pigg. Tänk att lite rörelse var det som behövdes, tänk om jag tänkt på det innan :cautious:
 
Jag har fått i uppdrag att måla Ingrid 6 år ”som på Nationalmuseum”. Ingrid har Downs syndrom och kunde konstatera att det inte fanns någon Ingrid på museet när hon besökte det.

Det börjar arta sig. I nästa steg ska jag måla ”kronan” av pärlor. Sen ska det på en riktigt vräkig guldram såklart ;)

IMG_3166.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 090
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 756
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp