Vad gör vi? Del CCX

Ser fram emot bild :D
Det gick sådär att fånga på bild. 😅
IMG_3196.webp

Det som ibland stör mig på pauserna vi har är att det från vissa håll ofta ändå pratas jobb, alltså är distinkt arbetsrelaterat/uppgiftrelaterat i samtalen. Det gör mig ofantligt trött. ibland vore det skönt att liksom ...prata om träden, fåglarna, vädret, molnen eller vad som helst, bara inte jobbet eller något som kan likna jobb.... Då blir ju pauserna några slags möten där man diskuterar jobb istället för fikapauser eller lunchpaus.
Jag vet ett företag som har sina lunchmöten på just lunchen när dom äter, det är ett tillverkande företag med jobb upp över öronen och detta är självvalt av personalen för att inte behöva lägga tid på möten när maskinerna behöver gå. Dessutom har personalen lite hobbyverksamhet i lokalerna på sin fritid så det finns folk där nästan jämt, jobb och fritid har liksom halkat in i varandra och stämningen är mer än god och personalomsättningen minimal.

Jag vet ett företag som har sina lunchmöten på just lunchen när dom äter, det är ett tillverkande företag med jobb upp över öronen och detta är självvalt av personalen för att inte behöva lägga tid på möten när maskinerna behöver gå. Dessutom har personalen lite hobbyverksamhet i lokalerna på sin fritid så det finns folk där nästan jämt, jobb och fritid har liksom halkat in i varandra och stämningen är mer än god och personalomsättningen minimal.
Ja, men då är det ju uttalat ett möte och inte bara att man äter lunch ihop. Lunchmöten kan vara jättebra när man har tight med tid, tycker jag. Men att bara prata jobb på en vanlig lunch med kollegor (alltså inte ett möte) är en annan sak. Håller med @Enya om att det kan bli tjatigt.

Tåget stannade just nu i Arboga, skönt bara en halvtimme kvar på detta tåget. Hunnit skriva några kapitel och nu är jag i princip framme vid den stora sammandrabbningen i boken. Vill skriva det kapitlet samlat under ett tillfälle så det hinner jag inte med nu så det får anstå tills senare i kväll tror jag! :) Där vill jag hitta helt rätt känsla, ton, uttryck och gestaltning.

Senast ändrad:
Lunchen är ju obetald oftast så när min förra arbetsplats la APT på lunchen blev jag sur, eftersom jag jobbar 4 timmar och inte har lunch- och fick därmed stanna över, obetalt! Tidigare fick jag det på kompen och det var ok, en gång i månaden liksom. Men chefen bjöd på köpesallad, som jag som gastric sleeve opererad inte ens kunde äta. Det ändrades tillbaka när jag tog upp det.

Att vara överens om att ha möte på lunchen är en sak, att personalen sitter på raster och lunch och pratar jobb ostrukturerat, men ändå jobb, är inte ok, tycker jag. det finns många som behöver hjärnvilan som rasterna ger och det är orättvist att diskutera jobb på deras raster och dessutom förvänta sig att man ska delta i diskussionerna.

Jag var sjuk en fredag, de drog karens på fredag plus 3 dagar sjuklön fred - söndag.
Jag vabbade halva tisdag till fredag, de drog även lördag och söndag.

Jo jag har fått deras uträkning, och de hävdar att det stämmer för att jag även är partiell ledig (de avdragen är redan gjorda) så ska helgerna dras.

Mitt lokala fackförbund är eniga om att det är felaktiga avdrag så jag ska ringa ombud på mitt fackförbund gällande dessa avtal.
Ja det låter onekligen väldigt märkligt. Låter klokt att ta det vidare. Lycka till!

Blåsigt idag igen som det skulle men gick fint med ett litet men aktivt dressyrpass på ridbanan med pållan :love:och skönt med promenad som avskrittning, skönt att röra på sig :).

Konstaterade med när jag dunkade ut vatten att de och andra stallsysslor är typ bra gym och de utan att trängas med andra svettiga på ett gym inomhus hehe!

Solen skiner in lite lagom och härligt genom de stora köksfönstren :love: så nu ska jag ta tag i att steka pannkakor till sambons lunch imorgon och städa av i köket och fixa med tvätt. Lättlagad middag idag; bara värma upp ärtor med fläsk och ostkaka 😋.

Försöker samla kraft till att laga mat. Alltid samma jäkla visa i familjen som inte direkt har svart bälte i planering... Så här står jag, med en sambo som verkar ha loggat ut för dagen, ett hungrigt och trött barn och ett kilo fryst kycklingfärs som åker micro utan att jag för den delen har en jävla aning om vad som ska lagas av den. Och så lite PMS och grov vårtrötthet på det. Hejaheja. Vad jättekul det är att vara vuxen då och då.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 132
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 266
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 380
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 405
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka